-
Nå, altså, nu er der ryk i noget...............
Sådan skal english mesh lace se ud:
http://farm3.static.flickr.com/2253/...2d5808bec6.jpg
by AnnaClaire
Jeg har ligeledes forsøgt med forskellige måder både i siderne og midten, og er helt holdt op med at tælle, hvormange gange, der er pillet op. Mange.
Jeg strikker nu med en ekstra maske i hver side, der strikkes ret på både ret og vrangpinden. Herefter begynder english mesh mønsteret (der stadig ligner noget rod).
Jeg tager ud på alle vrangpindene PÅ DENNE MÅDE:
Strik vrang i den forreste maskedel og derefter alm. ret i den bagerste maskedel af samme maske. Samme metode i enden af pinden. (Husk at der skal være en ret maske i siden).
I midten gør jeg lidt som på "Peacocksjalet" eller ved "brombærmønster".
Jeg strikker en vrang og lige efter i den samme maskebue en ret. Så er der midtermarkør for dem der bruger markør, og herefter samme vrang og ret maske i den maskebue efter markøren. Det er ikke helt perfekt, men det duer ikke at spejlvende måden her. Det bliver grimt på ret siden.
Nu ripper jeg op endnu en gang, og så begynder jeg først sjalet igen, når jeg har fuldstændig styr på det english mesh lace mønster.
Når jeg har strikket så mange andre avancerede ting, så p..... det mig af at det ikke vil som jeg vil.
Strikke Marie
Sidst redigeret af Strikke Marie : 13-01-2009 kl. 20:54
Årsag: for mange underlige "døde" webadresser"
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler