Gud ske lov det var ved at drive mig til vanvid. Aldrig har jeg haft et strikketøj, der har været så bøvlet. Havde besluttet at aftenen i aften var den sidste, jeg ville bruge på dette sjal. Hvis det ikke kunne passe ind i mit "firkantede" hoved så måtte jeg lade det gå..............

Nå, men nu er jeg så gået helt tilbage til kilden, og har brugt det jeg har lært ved at lave 6 "Revontuli" sjaler. En ordentlig kant, der kan bære et sjal med så tykt garn, og gemme de grimme udtagninger.
Jeg tager også kun ud på retsiden, og har valgt - som i "Revontuli", at der kun er een midtermaske med samme udtagninger som på det - altså på hver side af midtermasken.
Det er noget med at min forstand kan ikke have den assymmetri, der opstår når man tager et trekantet sjal og putter udtagninger ind der går over 4 masker + 2 midtermasker. Det er for mig som en ligning med ulige og lige antal, der altså ikke stemmer.

Nu ser mit altså sådan her ud - og det ligner den røde klud jeg googlede mig frem til skulle være det originale "English mesh lace". Så nu fortsætter jeg, og har allerede et nyt i tankerne til svigerinden - men det skal kunne gå i vaskemaskinen.

Victorian Lace shawl rok 5.jpg

Victorian Lace shawrok 4.jpg