Efter al denne snak om den "grimme" midte, måtte jeg lige smutte tilbage til mit indlæg (nr. 87 her i tråden) og se på de billeder, jeg har lagt ind af mit sjal.

For det første vil jeg sige, at næh nej kønt er det bestemt ikke, men jeg har i det mindste været konsekvent med udtagningerne på hver side af midten på samme måde hele vejen igennem. Og derfor virker det, som om der er en form for "midterstribe". Mit næste sjal kommer afgjort til at have en midtermaske.

Men jeg laver IKKE mit sjal om igen ......

Jeg var lige inde på linket, som Klasus nævnte og nu kan jeg da så bedre forstå, at der ikke er nogen af os, som rigtig kan se noget "mønster" i mønsteret ...! Men vi er heldigvis ikke alene.
Så hele 8. pind er forkert i vores opskrift - i forhold til originalen.

Den oversættelse I har modtaget:
8. p: 1 ret *1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret, 1 ret løs af, 2 ret sammen, løft den løse over* gentag fra * til *

Barbara Walkers opskrift :
8. p: 2 ret sm *1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret, 1 ret løs af, 2 ret sammen, løft den løse over* gentag fra * til * til de sidste 5 m:
1 ret, slå om, 1 ret slå om, 1 ret, 2 ret løs af - se: http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M )

Hvis ovennævnte ikke må stå her til brug for alle i vores sjals-KAL, må det slettes igen.

God strikning !