øv altså... starter lige forfra med at flette...*151* har lige opdager at jeg har tabt en hel fryns.(Å)
Printable View
øv altså... starter lige forfra med at flette...*151* har lige opdager at jeg har tabt en hel fryns.(Å)
tak... mon ikke jeg kan gå ud fra at jeg så også har LÆRT det....(R)
Kunne man ikke sætte en knappenål eller sikkerhedsnål i, hvor 2 frynser krydser hinanden? Så kan de ikke smutte fra hinanden igen. Bare midlertidig til man har flettet alle frynserne og har fået samlet dem i den anden ende.
Jo Lene, det er det jeg har brugt, flette et stykke, samlet masker op, og igen flettet et stykke,osv, klik på foto. Vedhæftet fil 54424 sikkerhedsnålen markerer min midterste fryns, vær omhyggelig med at den passer.
Kik på bagsiden, ind imellem, for at se om der er glemt,(tabt) en fryns.
nej altså.... nu skal jeg ha luft..... jeg gider sgu ikke det forbandede sjal....*214**151*(F):mad: lige opdaget en fejl i kanten... kan godt sige at det skal vare meeeeeeeeeeeeeget længe inden jeg gider lave noget efter en opskrift igen.....
og ja jeg ved godt man bør holde en ordentlig tone.... men det sjal gggggggg..
puha det hjalp... (105)er helt rolig og tilregnelig igen........næsten...
løber op og forsøger igen...(awd
*789* Der er nu 32 deltager til flette sjalet.
Jeg glæder mig over at se de mange flotte, forskellige sjaler.
Jeg nyder altid at kikke foto`s, i alle tråde,
nu blev jeg da endelig færdig med det forbandede sjal........... og hvad ser jeg så.....(33)... det ser helt forkert ud i overgangen ved flet... har set alle jeres billeder igennem og det ser ud som om jeg IGEN har lavet en eller anden fejl.. (F)men nu bliver det altså ikke lavet om.... tager et billede i morgen og så færdig med det..
Åhe jeg har slet ikke fået begyndt på det endnu (n)
Men det er da lærerigt at se og hører om jeres måde at håndtere sjalet på *169* men hvor er de flotte dem jeg har set færdige og hvilke farver ((O))...skal nok komme ind med mit når jeg kommer igang ..
Der synes jeg der er hurtigere og nemmere at sætte en knapnål i. en sikkerhedsnål skal jo lukkes, der er 194 frynser Lene, så det er mange gange at lukke og lukke op igen, når der skal samles masker op. og sætte flere frynser på en sikkerhedsnål, er heller ikke så let, for så kan man ikke se om man har flette rigtigt, og er der fejl kommer det ikke til at passe når man når til midten.
Men det er selvfølgelig op til hver især, hvordan man ønsker at lave dette. i opskriften bruges der en rundpind, det startede jeg med, ved det første sjal, men det blev jeg hurtig træt af, da frynserne rykkede sig, lå for tæt. det synes jeg var træls at arbejde med, derfor fandt jeg på det med flamingo pladen,nem at sidde med, let at stikke knappenåle i, det kan selvfølgelig også være en fast pude. jeg har lavet flette mønsteret 8 gange i alt, på den måde.4 sjaler, 2 pandebånd, 1 dukke kjole.
(R)(R) uhh jeg er altså færdig med flettesjalet og har også brugt det meget *120* Men jeg er desværre ikke så god til at huske at få taget billeder så det må jeg prøve på at få gjort (Å) Jeg synes det er så hyggeligt at se alle de forskellige sjaler, for jeg kan let gro fast i mit eget farvemønster men når man så ser de andre så kan jeg se at det hele ikke altid behøver at være blåt ((O))
Det er så rart :)
Jeg tror aldrig jeg bliver færdig.
Jeg havde noget garn som jeg ville lave det i.
Jeg var ikke tilfreds og gik op i pinde størrelse.
Halvt færdig besluttede jeg at det heller ikke gik.
Har købt noget andet garn, så nu går jeg igang igen.
Vedhæftet fil 54792ja så er det endelig spændt ud og selvfølgelig er uheldene ikke overstået endnu, har vendt det på vrangen...(Å) må sige at jeg vil ånde lettet op når min søster får det på torsdag...så er jeg da a med det. suk..
nå hvad skal jeg så lave......*120*
Hvad med Candle Flamesjalet ?
Det er da blevet super flot , og skon farve.(39)
Hilsen
Lis
tak hvor er i søde... og nette tak for tilbudet med to do listen men NEJ tak. tror jeg holder en pause med opskrifter og kun strikker hækler ud fra egne tanker og ideer... så kan jeg nemlig sige det skal se sådan ud*120*
Hvor er det bare blevet flot dit sjal.(qwe
Hvad med at få gang i det røde garn du ved nok ¿ *120*
mangler en smiley der rækker tunge*120*
*120**120*Ha' en god aften!
(ghftak i lige måde
Måske du kan finde en her:
http://www.smilie.dk/
uhhhhh god side... men kan ikke finde ud af at få dem med her over... øv
Ok, her må jeg så sige, at hvis alle dine fejl ser sådan ud, så ville jeg være mere end glad for at modtage noget du har lavet!!!
Det er da blevet helt vildt flot!!! (qwe(39)*107*(bdk((O))*789*(20)(22)
Sikke en flot farve. Du har lavet både ekstra hulmønster og rækker. Det ser godt ud.
Jeg sad og søgte på en tysk blog efter noget helt andet, og pludselig faldt jeg over denne http://flechtmuster-tuch.blogspot.co...10/fertig.html
synes det var meget sjovt at se, nu da vi er så mange der har/eller strikker sjalet.
Havde hørt en lille fugl synge om at der var nogle her på rokken der havde lavet flettesjalet.
Nu har jeg travet alle jeres billeder igennem og jeg tager hatten af for jer piger.....der er alle blevet (6) I har givet mig lyst til at lave dette sjal selv.
Det kan du roligt gå i gang med. Jeg har lavet 2 stk, og det er bare så spændende at strikke og et mægtig flot resultat kommer der ud af anstrengelserne.
Det ser spændende ud - men bliver der ikke en frygtelig massen ender både oppe og nede???*141*
nej det gør der ikke. Frynserne er lavet ved at slå masker op og lukke dem af igen.
aha, så ender man oppe hvor man begyndte - smart - (bdk så kunne man vel - teoretisk - tøjle dem efterhånden som de er færdige - altså i forhold til det antal, der skal flettes igennem, hm, men kanten?? Tror lige jeg skal kigge nærmere på billederne igen - spændende projekt - og flot
Eja, det er ligesom at flette pilehegn :-D
milleanita opskriften er nu sendt pr.(24) til dig. så du kan godt slette den i tråden her.
god strikke fornøjelse
Mit flette sjal er blevet til en _ufo , da det endte med at der ikke var lige mange frynser på hver halvdel. Måske jeg skulle finde det frem igen *204*