Det kan man godt sige; Men husk lige vrangpindene :-)
Printable View
Jo jo, dem kan man jo ikke sådan lige glemme. *120*Så er det også den korrekte udgave der er i den "lange" del, men det regnede jeg også med at det var.
Men hold da op et arbejde I har lavet I to. *107**107**107*
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. *153*
Ja stor respekt for forarbejdet.(39)
Jeg har lige lukket sidste maske af i aften. Har strikket en ekstra kant for at give sjalet mit eget præg. Så nu skal det i en gang sæbevand og spændes ud, så håber jeg at det snart er klar til fotografering.
Så blev jeg færdig med mit sjal i går aftes.
Nu skal det lige vaskes og spændes ud, så kommer der et billede
(:)
Ja så er "dyret" spændt op; Men ak og ve bordet er næsten for lille.
Det er bare sådan nogle flotte sjaler, I strikker. Men jeg er alligevel glad for, at jeg ikke meldte mig til opgaven. Jeg havde nok smidt strikketøjet væk for længst.
Aii det er bare (6)!!! Virkelig smukt!
Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve det.. men nej.. jeg har gang i 5 forskellige ting.. så det må vente!
øj det er flot, men hvordan har du lavet kanten? (R) spørger jeg, for måske var det noget jeg burde vide. (R)
hvor er det blevet smukt !!!
rigtig flot kant...
*213**213**213*
Super flot sjal og en skøn kant
Jeg har "snuppet" lidt af kanten fra Super Karla sjalet. Så efter at have strikket mini vine lace sidste p fra retten lod jeg maskerne sidde på p 8 og fortsatte med en rundp 5 at samle m op på den øverste kant og strikke 3p r med 2m i sidste m på alle 3 p og lukke af fra retsiden og derefter fortsætte mønster fra super karla med p 5 over maskerne, der sad tilbage på rundp. 8
Hvis du vil ha diagrammet fra kanten kan du sende din mail til mig.
En lille opfordring.
Kunne man ikke samle alle rettelser i en tråd?
Det kan godt være at min opskrift er rettet til da jeg har fået den tilsendt efter start, men det ville være rart ikke at skulle igennem x antal sider for at se om det passer.
Hvis der ikke er nogle der gider arbejdet vil jeg godt prøve så vidt muligt at samle op på det, men det bliver så ikke gjort i et hug.
Marie
Det var da en smart ide, Lis Ai! Det bliver et lidt anderledes sjal, når du bruger kanten fra Super Karla'en. Det glæder jeg mig til at se.
Så blev jeg færdig!(H)
Nu står den på varmestuestrik, som jeg synes, jeg har svigtet længe. Der er en damebluse, der lige mangler at få hæftet tråde. Og så skal der strikkes sokker af alt det strømpegarn, der heldigvis ligger og fylder op.*204*
Jeg vil lige høre jer om mini vine længden? Hvor langt er jeres mini vine fra horseshoe til I begynder på at lukke af?
Jeg spørger fordi mit sjal efterhånden er MEGET stort og jeg tror jeg skal til at lukke af, selvom jeg har 2 1/2 nøgle endnu. Min løbelængde er også på 100 m eller mere, så derfor er jeg interesseret i målet på jeres. Jeg kan nok ikke blokke så meget ud på mit, da det ikke er ren uld.
Håber at I forstod noget af det. (z)
Tak skal du have, det vil jeg så gøre. (z)
Det kommer selvfølgelig an på hvor langt du selv vil ha det. Jeg kender ikke løbelængden på det oprindelige garn. Mit garn havde en løbelængde på 85
jeg har brugt 9 ngl. med en løbelængde på 130 m pr. ngl. så mit er blevet dejligt stort lige til at smyge sig i *120*
knus Minniesmor
Så er jeg færdig med mit sjal, og her er lige et par billeder
Så blev mit lagt ud - jeg troede det skulle udspændes, men det er ikke nødvendigt. Det er lavet i en uld/silke-blanding fra Hostrik
I har sandelig haft travlt, Ejlskov og Olde66!
De er blevet flotte!
Du har jo haft ekstra travlt, Ejlskov, også med Super Karla'en!
((O))Flotte sjaler Olde 66 og Ejlskov -næsten synd I ikke får hver sit indlæg; Men så skal I til gengæld få et ekstra skulderklap fra mig(39)(39)(39)(39)
Sikke nogle flotte sjaler, der dukker op hele tiden - Godt gået Ejlskov og Olde66! (z)(Mit sjalsstrik ligger lidt stille for tiden).
Sikke flotte sjaler I får lavet...
Mit eget ligger stille lige nu...
Opdagede at jeg har lavet fejl på mini vine...
Så skal lige tage mig sammen og strikke 10-12 pinde baglæns :S
Ny udfordring:
http://www.elann.com/ShowFreePattern.asp?Id=101024
God fornøjelse.
Strikke Marie
hold da helt op hvor ser det lækkert ud.
meen mig og engelsk, er ikke så godt.
det er ellers lige mig med noget over hovedet, så bliver det da hvor det skal være.
tak for kikket
*213*Fantastisk link. Det kunne jeg godt finde på at strikke.
Tak for linket StrikkeMarie
Det ville også lige være mig med sådanne et sjal
man har vel lov at drømme ? ikke (R)
Ikke flere udfordringer til mig lige nu, tak!
Jeg har lige måttet pille et halstørklæde op, fordi jeg fik lavet en fejl, jeg ikke kunne rette. Og nu er garnet selvfølgelig gået godt og grundigt i kludder. Så der går noget tid, før jeg får reddet det ud igen.
(H) Strikke Marie,
Sjalet du har lagt link til er utrolig flot, men æh ..... (R) (R) (R) det oprindelige victorian lace sjal, som jeg også begyndte på i denne tråd - det har et liv som UFO og det bliver det ved med lidt endnu.
Jeg er netop ved at *204* strømpe nr. 8 (altså af i alt 4 par) færdig. De 2 par er i dag sendt som julegave til min veninde (som nu er på vej hjem fra New Zealand) i England. Og når den 8. sok er færdig, skal de sidste 2 par ned til min søster i Australien (hun er heller ikke hjemme, men ferierer i Malaysia hos svigerforældrene p.t.).
Og når den 8. sok er færdig, skal jeg i gang med at
(asf)(asf)(asf)(asf)
2 kjoler og 2 styks cardigan
til det lille barnebarn i Australien .... ((O))
(H)Hej Strikketøsen.
Ha, ha...........du er ikke alene, men min UFO ligger fremme, så jeg kan kigge lidt på den og mærke det vamsede garn. Jeg endte med at pille hele vine lace borten op, skønt jeg næsten var færdig, da jeg syntes den var grim og forkert. Jeg har senere strikket Ishbel - også med en vine lace bort til sidst, og det gik ok, så det SKAL kunne lade sig gøre.
Den anden dag var jeg fristet til at pille det hele op og strikke et af de andre, der har været vist herinde (kan ikke huske hvem, der havde strikket det, men det var i Incawool fra Hjertegarn) Synes dog bare at det første mønster er så flot, og I Guder al den tid og tankearbejde, der er brugt på det sjal................så det ligger lige lidt endnu. Ja, jeg har lige rundet gnom nr. 100, og laver andet småarbejde med nålepuder m.m. Må tage billeder en dag, men her er lidt travlt. Man kan følge lidt med på bloggen.
Du er godt nok flittig. Jeg får helt sved på panden i denne ellers så kolde tid. Der må være mange, der er glade for dig i disse dage.
Rigtig godt nytår.
Hilsen Strikke Marie(z)
Åh hvor er jeg glad for, at jeg ikke er alene om det med UFO'en ....! *120*
Indtil videre har jeg jo bare strikket de (næsten) 4 par strømper - men jeg strikker jo meget langsomt og mit højre håndled har det med at brokke sig ind i mellem.
Gnom nr. 100 er til gengæld (qwe flot - og så har jeg jo set de øvrige sjaler, du har strikket - smukke er de! (bdk *107*
Hej
vil høre om jeg kan nå at være med i strik alongen.?
Knus sanne