Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Oplægning af skjorter

Tilmeldingsdato
    08 Jun 2012
    Geografisk sted
    Køge

Oplægning af skjorter

Hej folkens :)

Jeg er så heldig at have en dejlig kæreste, der stoler så meget på mine evner, at han gerne vil have mig til at lægge sine skjorter op. Nu er problemet bare, at jeg ikke lii ved hvordan man bærer sig ad med det. Det eneste jeg har lagt op er almindelige bukser :P

Er det nogen der kan hjælpe med en vejledning eller nogle gode kilder (Når jeg søger på nettet, kommer der kun links til skræddere frem)? Det drejer sig om både ærmer og selve længden på skjorten.

På forhånd tak :)
    Begynder-husmor på deltid

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Min far, i tidernes morgen var en mand med korte arme så der var altid problemer med dem, han løste det med at bruge de her elastikker ( pokker stå mig jeg kan ikke huske navnet på dem )så de sad ordenligt ved håndledet, hans "pæne " skjorter blev lagt op ved at tage manchetten af klip det overskydende væk og så på med manchetten igen. Men nu tidens skjorter er jo ikke så enkle som de var før i tiden, der er jo facon på mange af dem, så jeg ved ikke hvordan man gør med dem.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Skjorteærmer kan forkortes med et "ærmelæg":
    man folder ærmet op et sted på overarmen, hvor ærmet er lige. Syr en stikning (ligesøm) hele vejen rundt fx 2 cm fra folden. Når ærmet så får lov at falde ned igen ligger lægget (i dette eksempel 4 cm af længden) inde i ærmet.

Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Min far, i tidernes morgen var en mand med korte arme så der var altid problemer med dem, han løste det med at bruge de her elastikker ( pokker stå mig jeg kan ikke huske navnet på dem )så de sad ordenligt ved håndledet, hans "pæne " skjorter blev lagt op ved at tage manchetten af klip det overskydende væk og så på med manchetten igen. Men nu tidens skjorter er jo ikke så enkle som de var før i tiden, der er jo facon på mange af dem, så jeg ved ikke hvordan man gør med dem.
    Ja-ja hundeuld dem kender vi godt,de hedder nemlig ærmeholdere.

Så sad ærmerne altid pænt ved håndleddet.Jeg savner selv sådan nogle,jeg er uvenner med lange ærmer.
    Mændene brugte også strømpeholdere,kan du huske det?
    Merete

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Prøv nu at se her http://suits-shoppen.dk/kategori/aer...FQTwzAodJ308vQ man kan sørma få dem endnu

Og om ikke man kan få herre sokker holder endnu http://www.unisport.dk/fodboldtroejer/150-chelsea/ også vores store fodbolds hold
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk

cubik Gæst
    Hold da helt op jeg troede ikke at de eksisterede mere

Tilmeldingsdato
    25 May 2012
    Geografisk sted
    Århus
    Hej Frk. Gammelmark

Der er flere måder at gøre det på. Som der allerede er foreslået med ærmerne kan du enten tage manchetten af, klippe den ønskede længde af selve ærmet, og så sy manchetten på igen.
    Eller du kan lave et læg længere oppe i ærmet. Det er nu sjældent skjorteærmer er lige i overarmen, så jeg tror 2cm bliver for dybt et læg. Jeg ville foretrække at lave flere mindre læg med 2-3 cm mellemrum. Hvis vi nu siger du skal have lavet ærmet 2cm kortere, ville jeg folde ærmet 25cm nede fra skulderen og sy hele vejen rundt med 0,5cm sømrum (så fjerne du ialt 1cm), og gøre det samme 3cm højere oppe.
    Albuen er som regel 34 cm fra skulderen, måske lidt mindre, når nu ærmerne er for lange, og det vil være bedst at komme over albuen, så læggene ikke er i vejen, når han bøjer armen.

Mht. bunden af skjorten vil jeg gætte på du kan bruge samme teknik, som når du lægger bukser op, men bare lave oplægningen smallere. Jeg plejer at klippe af, så længden er 2cm længere end den skal være, og så folde den nederste kant først 7mm og dernæst 1cm (de sidste 3mm "forsvinder" i folderne - hvis du bukker 2x1cm har længden det med at blive lige en anelse kortere end ønsket). Og så sy oplægningen fast med en stikning 2mm fra den øverste foldekant.

Håber du kan bruge det? Elleres spørg igen :)

Kh
    Signe

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Hold da op Signe Eriksen DU ved noget om det TAK for at du delte det med os.

Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Signe Eriksen: Tak fordi du dukkede op - og tak for din hjemmeside med tips. Det er dejligt for en selvlært at kunne samle lidt op fra dem, der rigtigt kan det!

Tilmeldingsdato
    25 May 2012
    Geografisk sted
    Århus
    Det var så lidt - jeg er glad for I kan bruge min viden :) Jeg er igang med at udvikle online sykurser, som måske er noget for nogen herinde. Det første er klar til efteråret...må jeg linke til det herinde, når det er klar? Ellers må I følge med på min hjemmeside ;)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •