Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: hjælp til bestillingsopgave dåbskjole

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst

Spørgsmål hjælp til bestillingsopgave dåbskjole

En god veninde venter en lille sidst på året og har bestilt en dåbskjole, efter at have sendt hende lidt forslag har hun valgt denne:

http://www.familiejournal.dk/Handarb...aabskjole.aspx StrikBaby_billede%20280%20ny.jpg

Hun vil gerne have den i størrelse 3-5 måneder, nu er det så lige jeg har et par spørgsmål:

Hvilken en af de 2 størrelser er tættest på 3-5 måneder?

Hvilket garn vil I forslå jeg bruger? Jeg kan ikke helt finde ud af om det svarer til det tynde hæklegarn eller om det er noget andet!?

Hvor meget vil I forslå jeg tager for at strikke kjolen? (uden materialer for det kommer jo an på hvilket garn jeg bruger)

Er der nogle ting jeg bør være ekstra opmærksom på når jeg strikker sådan en? For jeg er godt nok en øvet strikker, også når det gælder hulmønsterstrik, men jeg har aldrig før strikket på så tynde pinde og så stort et arbejde (bortset fra mit vernal equinox sjal men det var på store pinde).

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mafalda/Lisa
    Sidst redigeret af hundeuld : 14-05-2012 kl. 15:01

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    De tal i parantes er til babyer. De andre er til dukker.

Garn og pris ved jeg ikke noget om.

Men hvis du vælger lidt tykkere garn, så kan du måske bruge en pind 3.

Du må hellere lige høre, hvad garneksperterne herinde siger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

nette strik Gæst
    Der er da kun en str. 3-6 mdr. der er ikke noget at vælge. jeg tror jeg har strikket den til baby born engang,mener at jeg brugt REGIA Silk garn til dukke kjolen, prøver lige om jeg kan finde den igen. håber den ligger i kassen med dukketøj.

Jeg ville strikke den i det foreslåede garn, pellicano garn pind 2,strikkefasthed 30 m = 10 cm.

rigitg god strikke fornøjelse, et meget stort med flot arbejde.

håber du viser os foto, aftal prisen med hende inden du går igang, hvis det er en meget god veninde, ville jeg da forære hende den, blot hun selv betalte garnet.det kommer jo også an på om det er en venindetjeneste, eller til en ukendt når jeg strikker for andre, blot kan jeg sige det er inden høj Timeløn i at strikke, jeg gør det fordi jeg nyder at strikke.

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Mange tak skal I have :-)

Hvor finder man pelicano garn?

Det er en veninde men hun har sagt at jeg bare skal sige hvad jeg skal have for det og da mine penge er små ville det jo være rart at tjene lidt, det er også et meget stort arbejde. jeg nyder også at strikke, men jeg tager som regel 10 kr. i timen....men jeg aner jo ikke på forhånd hvor lang tid jeg er om at strikke sådan en fin tingest :-P

Jeg skal nok tage billeder og sætte ind :-D

nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Mange tak skal I have :-)

Hvor finder man pelicano garn?

Det er en veninde men hun har sagt at jeg bare skal sige hvad jeg skal have for det og da mine penge er små ville det jo være rart at tjene lidt, det er også et meget stort arbejde. jeg nyder også at strikke, men jeg tager som regel 10 kr. i timen....men jeg aner jo ikke på forhånd hvor lang tid jeg er om at strikke sådan en fin tingest :-P

Jeg skal nok tage billeder og sætte ind :-D
    nu ved jeg ikke hvor hurtig en strikker du er, men der ligger mange mange timer i den, men lav en strikke prøve, tag tid på det, og gange op, så har du din pris. ud fra dine 10 kr i timen.

Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Der er da kun en str. 3-6 mdr. der er ikke noget at vælge.
    Det er rigtigt, at der først kun eropgivet én størrelse. Men ovre i selve opskriften kan man se, at der hele tiden er 2 angivelser (fx "slå 207 ( 477 ) masker op" osv.) - det er faktisk lidt forvirrende, men jeg er enig med de andre i, at den lille størrelse er til dukken, og det i parantes er til et barn.

Hvad angår pris for at strikke det, så vil jeg give de andre ret i, at du bør strikke en lille prøve og beregne din pris ud fra det. Det vil give dig en fornemmelse af hvor svært mønstret er, og hvor godt det glider. (personligt synes jeg det er et af de letteste mønstre i verden, og jeg kan næsten strikke det med lukkede øjne )

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Fedania det lyder godt så kan jeg måske også :-P

Jeg vil surfe ud på nettet efter garnet og se hvor dyrt det er og så komme lidt videre :-D

Hundeuld tak for at du har sat billede ind :)

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    ØV jeg kan ikke finde garnet! må vist ud i de rigtige butikker og se mig omkring...

Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    I opskriften står der et tfl. nr. til Hjerte garn - du kan prøve at ringe og høre hvor du kan købe garnet eller om de kan fortælle dig hvad garn du ellers kan bruge

Tilmeldingsdato
    28 Nov 2007
    Geografisk sted
    Ramløse v/Helsinge - 3200
    Jeg har strikket en dåbskjole i strømpegarn fra Regia, det som hedder Regia silk. Det er meget lækkert og blødt og har den fordel at det kan gå i vaskemaskinen og kan også tåle en tur i tumbleren. Så jeg vil helt sikkert vælge det. Det passer også til opskriften kan jeg se

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •