Det var rigtig sjovt og lærerigt, men masse tips og tricks til at tage med hjem og prøve og prøve og prøve......... godt der er nogen i familien der har meldt sig som prøvesmagere
Kagerne var bagt til os på forhånd, så det var en tung chokoladekage, men den smagte ok. Det der færdige fondant synes jeg er lidt mærkeligt i både smag og konsistens, men som underviseren sagde på kurset, da der blev spurgt om man kunne tilsætte smagsstoffer til fondanten: "De kager vi laver skal ikke smage godt, men skal se godt ud, så andre kan se hvor dygtige I er". Uhmmm, jeg kan nu godt li' en kage smager godt, og synes det er synd at "smide overtrækket ud".
Min kursus-kage blev kørt i et cup-cake-tema, det er jo så moderne med tema'er, og det sidste fondant skulle selvfølgelig bruges, så der kom lige lidt sløjfer på også. Alt for overpyntet efter min smag, men der skulle jo prøves forskellige teknikker af.
I går aftes lavede jeg så selv fondant af skumfiduser, også een med kakao, så i dag kommer en af mine svigerdøtre, og så skal der bages kager, laves fyld og pyntes, så det kan blive "rigtige" kager, der forhåbentlig smager rigtig godt.