Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Båndtaske mønster????

Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens

Læs her Båndtaske mønster????

hej de damer..

ingen for scrapbookverden bruges der mange forskellige bånd. jeg har også RIGTIG mange.. og lige nu fylder de ufattelig meget..

jeg kunne rigtig godt tænkt mig sådan en båndtaske som jeg har lagt billeder af. men de koster kassen. jeg vil altså bare ik bruge 2-300 kr på sådan en.

så tænkte om man selv kunne sy en, ja det kan man nok godt.. men er der nogle som ville kunne lave et mønster som jeg kunne sy efter..

vil lige sige jeg normalt kun lige syer ungernes bukser sammen, så har ik den store erfaring med symaskinen..

måske sådan en lille en er nemmere at lave.... se det sidste billede
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Medlem i fødselsdagsgruppe 6.

Besøg min blog og følg med i min hverdag.

Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Hvad angår sværhedsgraden tror jeg det er ligemeget om tasken er stor eller lille, men indholdet er sikkert mere overskueligt i en lille taske. Så måske er det en ide at lave flere små og så fylde dem på en måde, der giver mening for dig.
    Hvis jeg skulle lave et mønster til sådan en taske ville jeg begynde med at finde ud af hvor høj og bred den skal være.
    Så skal den have en side/bund - skal den være smal eller bred - det kommer an på det, der skal i. Længden skal være side+bund+side.
    Næste udfordring er hvordan den skal lukkes og om der skal være håndtag/hank på.
    Tegn på ternet papir efterhånden og ret til, hvis du har glemt noget. Til sidst har du et mønster at arbejde efter.

lis ai Gæst
    Uha jeg synes de tasker ser vildt rodet ud.
    Flotte i deres farveorgie; Men hulter til bulter inden i.

Og da jeg jo har set, at du laver fine æsker, ville jeg rulle mine bånd på rør fra madfilm/sølv papir og så bygge en fin æske med åbning i siderne til båndene kan trækkes ud. Låget ville jeg lave med gennemsigtig top, så jeg kan se båndene udefra.

Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Ja se nu snakker vi Lis , det var også noget i den stil jeg kunne forestille mig .
    Mange strikkehilsner Connie

Ting tar' tid

Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Uha jeg synes de tasker ser vildt rodet ud.
    Flotte i deres farveorgie; Men hulter til bulter inden i.

Og da jeg jo har set, at du laver fine æsker, ville jeg rulle mine bånd på rør fra madfilm/sølv papir og så bygge en fin æske med åbning i siderne til båndene kan trækkes ud. Låget ville jeg lave med gennemsigtig top, så jeg kan se båndene udefra.
    Rigtig god idé...jeg synes nemlig også, at det ser meget rodet ud. Og jeg tror, at med din idé, så bliver båndet også nemmere at få ud, uden at filtre sammen med andet.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg ville lave en lang æske som Lisai skriver og så ville jeg lave riller i låget så båndet kunne trækkes ud af der - lidt a'la dem de ofte sælger i Aldi med 5 - 7 forskellige årstidens bånd.

Og så er jeg nok så facineret af bånd knapper og dimser så jeg ville da skynde mig at få brugt en masse af det

Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    det er en god ide det med at rulle båndene op. men lige nu er de fleste rullet op på pap stykker. lige indtil jeg bruger dem første gang, så er de ikke det mere for ofte tager jeg 3-5 forskellige frem. og får dem aldrig rullet op igen.. derfor vil jeg gerne prøve noget andet...

Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    I Netto kan man køber klare runde æsker, som er skruet oven i hinanden som et rør, du er got nok nød til at åbne dem for at få dit bånd ud, men kunne det ikke være en ide. Æskerne er beregnet til perler. De fåes i to forskellige størrelser

Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    så det vist billiger at købe en båndtaske.. for har rigtig mange bånd.. og tror ikk de kan være de sådan nogle alle sammen...
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    I Netto kan man køber klare runde æsker, som er skruet oven i hinanden som et rør, du er got nok nød til at åbne dem for at få dit bånd ud, men kunne det ikke være en ide. Æskerne er beregnet til perler. De fåes i to forskellige størrelser

Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loxx Se meddelelser
    så det vist billiger at købe en båndtaske.. for har rigtig mange bånd.. og tror ikk de kan være de sådan nogle alle sammen...
    Har da lige fået en ide (lys???? ved det ikke) hvad med sådan nogle af de gennemsigtige plastiktasker man får dyner og lammeskind i??? hvis du nu laver noget med ruminddeling i dine papper og du så klipper hul til tage båndet ud så ligger de alle sammen der og putter sig.

Er sikker på du kan finde den slags i boligtekstilbutikker - Jydsk - og dem fra skindet er Babysam, der har jeg selv købt 2 skind til kørestolen. og ellers de der gennemsigtige toilettasker og så opdele båndene.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •