Jeg er hoppet fra Maja sjalet. Jeg har nu prøvet med 2 forskellige slags garn, på forskellige pinde nr, og har strikket op til 4 rækker med X, men synes ikke at resultatet er så pænt som jeg regnede med, at det skulle blive. Det kan være jeg ændrer mening, når jeg engang ser hvad I andre har fået ud af det, og med hvilket garn.
Jeg skal nu til krydsrækken med 14 kryds i hvert felt og så tror jeg, at det er slut med garnet. Så når jeg får det gjort vådt og spændt ud, må jeg til at tage et billede af det.
Jeg overvejer faktisk at nuppe et mere med noget grønt Lucca Fino garn, jeg har liggende - nu kan jeg mønsteret og synes selv, det ser ret godt ud og det jeg er ved at være færdig med, er til min mor.
Jeg er nu færdig med mit Maja sjal og jeg er godt tilfreds med resultatet. Det blev til 12 krydser og så løb jeg tør for garn, men det er også blevet stort nok til mig. Efter en opskylning og en tur med centrifugering i vaskemaskinen falder de lange masker flot på plads. Jeg har brugt det garn der er brugt i originalopskriften, 2 bundter på pinde nr. 5,5.
Det godt nok blevet meget flot, Mummi, en flot farve du har valgt også.
Jeg er kommet til at have 7 mønstre i hvert afsnit, så nu synes jeg mønsterpindende er ved at være lange.
ja hvor er dit maja sjal blevet flot mummi en farve man rigtig ser mønsteret i, jeg er nu også færdig med mit, men det ser lidt mere spraglet ud , men er blevet stort og jeg har 14 krydser i længde
Anna