Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 25 FørsteFørste ... 45678910111218 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 246

Emner: Vi strikker Maja-sjalet sammen

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg har prøvet at lave mit første X nu. Men der hænger noget garn og dingler til højre for de første 8 masker. Så jeg må nok gøre det om.

Er det ikke en fejl, at p10 starter med 4 ret? Jeg har strikket 5 ret (der er et omslag og det skal vel også strikkes?).

Foruden hjælpepinden, så bruger jeg en hæklenål nr. 4½.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har prøvet at lave mit første X nu. Men der hænger noget garn og dingler til højre for de første 8 masker. Så jeg må nok gøre det om.

Er det ikke en fejl, at p10 starter med 4 ret? Jeg har strikket 5 ret (der er et omslag og det skal vel også strikkes?).

Foruden hjælpepinden, så bruger jeg en hæklenål nr. 4½.
    Nej det er ingen fejl - Du slutter pind 9 med: 1 ret, slå om 4 gange, 1 ret, slå om, 2 ret. - Og hvis du så tager det "bag fra" skal du starte pind 10 med 2 ret, 1 ret = omslaget og 1 ret mere og så er du nået til omslagenen, som du skal tabe.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jamen hører den maske lige før det første 4-dobbelte omslag så med til de krydsede masker (dem, der skal trækkes lange)? For jeg har altså 5 masker før de 4-dobbelte omslag.

Nu kan jeg godt se slutningen af p9! 1ret, slå om, 2 ret = 4 masker. Hvordan pokker får jeg så 5 masker der?????? Det er vist en ommer!! Jeg er heldigvis ikke nået længere.

Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Det er masken efter de 4-dobbelte omslag, der hører med. Sådan læser jeg i hvert fald opskriften.

Jette

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jamen hører den maske lige før det første 4-dobbelte omslag så med til de krydsede masker (dem, der skal trækkes lange)? For jeg har altså 5 masker før de 4-dobbelte omslag.

Nu kan jeg godt se slutningen af p9! 1ret, slå om, 2 ret = 4 masker. Hvordan pokker får jeg så 5 masker der?????? Det er vist en ommer!! Jeg er heldigvis ikke nået længere.
    Lene - du bruger vel den nye udgave af opskriften i indlæg 1? Der var en fejl i den 1. opskrift. Der fik jeg nemlig samme resultat som dig med de 5 masker.
    Knus Rita

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ja, det er hjælpe opskriften i besked nr. 1, jeg strikker efter.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4470 Nordvestsjælland
    Jeg prøver lige at uploade en ny version af ny billede, bare for at se om det bliver tydeligt.[ATTACH]39325[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Tilmeldingsdato
    14 Jan 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    wow nu kan man bedre se det og det ser rigtig godt ud
    Strikkemor
    Medlem af Falkeklubben

Tilmeldingsdato
    31 Jan 2009
    Geografisk sted
    Grindsted, Sydjylland
    Ah - har lige trævlet op for 3.gang. Men billederne hjalp. Og jeg har ihvertfald tommelfingre nok! Tak for det, Klasus!
    Mange hilsner
    AnetteK

klasus Gæst
    Nu vil jeg gå ind og lægge 8-tabellen under min hovedpude for det er nu lykkedes mig flere gange at få 10 lange masker til sidst i en sektion Nå pyt jeg er alligevel blevet enig med mig selv om, at mit hjemmespundne garn er for tykt, så nu fortsætter jeg nok på den lyserøde "prøveklud" - hvor jeg heller ikke har kunnet tælle til 8 så der skal lige pilles en 1½ række op.

Ellers vil jeg meget gerne have lov til at rose jeres billeder - det ser sørme godt ud.

Strikkelene PAS PÅ - for mosterkoster har fundet en fejl i hjælpefilen - som ER rettet - Det er derfor Rita spørger om det nu er den nye version (den der hedder NY i enden) du anvender??

Side 8 af 25 FørsteFørste ... 45678910111218 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •