Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Lille topstykke - HJÆLP!

Enaj Gæst

Lille topstykke - HJÆLP!

Jeg er gået i gang med at strikke det lille topstykke og de der udtagninger i A-stykket driller. Det er nok mig der ikke fatter opskriften, men skal man tage ud på hveranden omgang eller ??? Og skal man blive ved med at tage ud? Blir den ikke mega vid så eller er der noget jeg ikke har fattet?

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enaj Se meddelelser
    Jeg er gået i gang med at strikke det lille topstykke og de der udtagninger i A-stykket driller. Det er nok mig der ikke fatter opskriften, men skal man tage ud på hveranden omgang eller ??? Og skal man blive ved med at tage ud? Blir den ikke mega vid så eller er der noget jeg ikke har fattet?
    Du skal ikke tage ud på hver anden omgang.
    Jeg var nemlig lige ved at gøre det samme da jeg strikkede den i voksenstørrelse.

I din opskrift står der sikkert noget med at tage ud i hver 4., 6., 8., 10 omgang eller noget i den retning.

Det skal læses sådan:
    Tag ud på 4. omgang
    Strik så 6 omgange og tag ud der
    Strik så 8 omgange og tag ud
    Strik 10 omgange og tag ud
    osv osv osv.

Enaj Gæst
    Tusind tak for hjælpen.
    Selvom det betyder jeg skal trævle hele skidtet op igen.
    Øv øv øv, men pyt, garnet rækker så dejligt langt når man kan strikke af det to gange

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enaj Se meddelelser
    Tusind tak for hjælpen.
    Selvom det betyder jeg skal trævle hele skidtet op igen.
    Øv øv øv, men pyt, garnet rækker så dejligt langt når man kan strikke af det to gange
    Jeg måtte også trævle op inden at en anden Rokker gav mig fidusen

Det står nu også en smule akavet i opskriften og kan nemt misforståes

Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg måtte også trævle op inden at en anden Rokker gav mig fidusen

Det står nu også en smule akavet i opskriften og kan nemt misforståes
    Jeg gir dig helt ret. Jeg læste det som 12. omg og 14. omg osv., men der stod jo 12 omg, 14 omg.

Skidt pyt jeg er i gang igen.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Ja, det kender jeg godt! Jeg har også sommetider siddet med en opskrift og nærmest revet mig selv i håret, fordi jeg ikke kunne gennemskue, hvordan man skulle strikke det, der stod. Så jeg har også strikket og pillet op nogle gange indtil det pludselig gik op for mig, hvordan jeg skulle strikke det. Men så kan man finde ud af det en anden gang.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland

topstykke

Jeg har lige strikket topstykket, og jeg lavede et stykke papir med numrene fra 1 til 200, og satte en streg hver gang jeg havde strikket en omgang. Jeg havde også sat en cirkel om de omgange, der skulle tages ud på. Så var jeg fri for at sidde og tælle.
    Kh bstorm.

Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Dejligt. Glæder mig til at se resultatet.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Citat Oprindeligt indsendt af bstorm Se meddelelser
    Jeg har lige strikket topstykket, og jeg lavede et stykke papir med numrene fra 1 til 200, og satte en streg hver gang jeg havde strikket en omgang. Jeg havde også sat en cirkel om de omgange, der skulle tages ud på. Så var jeg fri for at sidde og tælle.
    Ej hvor smart, det vil jeg også gøre, når jeg går i gang med mit topstykke.
    Mange hilsener

Kastanje

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bstorm Se meddelelser
    Det samme gjorde jeg - det er næsten den eneste måde at holde styr på omgangene på

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •