Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 35 af 41 FørsteFørste ... 51525313233343536373839 ... SidsteSidste
Viser resultater 341 til 350 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    11 Jul 2008
    Geografisk sted
    Hjørring
    Hvor er det bare nogle flotte sjaler I har lavet!!!

Mit første mønster ligner slet slet ik jeres
    På hvilken side finder jeg et diagram der passer bedre?
    KnuZ Sulle
    -At rydde op mens børn er små, er som at skovle sne mens det stadig sner!

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Sulle Se meddelelser
    Hvor er det bare nogle flotte sjaler I har lavet!!!

Mit første mønster ligner slet slet ik jeres
    På hvilken side finder jeg et diagram der passer bedre?
    Hvis du kigger i indlæg 12 i denne tråd, finder du udseende på "Vores fortolkning", hvilket er den hvide, og i indlæg 84 er der et diagram på "originalen", som du kan se billed af i indlæg 87.

Det er vist primært de to udgaver der er lavet.

Tilmeldingsdato
    11 Jul 2008
    Geografisk sted
    Hjørring
    Hmm...
    Jeg forstår ik helt hvorfor mit ser så mærkeligt ud...
    Har prøvet diagrammet (det store på 2 sider) og den slaviske pind for pind fortolkning, men får stadig et mønster der ik ligner de andre...

Så nu øver jeg English Mesh til den store guldmedalje *SS*

Og ender nok med det diagram der var i indlæg 84
    KnuZ Sulle
    -At rydde op mens børn er små, er som at skovle sne mens det stadig sner!

minniesmor Gæst
    jeg forstår altså heller ikke dem der ikke kan lide kanter og øer jeg mener at det er en del af mønstret, jeg siger lige som Strikketøsen at det er et skønt varmt stort sjal som er lige til at putte sig i jeg er bare så glad for mit sjal - jeg tager det med til krea møde i morgen.

knus Minniesmor

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Så er jeg kommet igang med sjalet, jeg strikker efter Rokkens udgave og bruger den vejledning der er skrevet række for række.

Er det forkert eller skal jeg bruge mønsteret?

og er der nogle rettelser i det som jeg ikke lige har spottet i alle de mange indlæg.

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loerup Se meddelelser
    Så er jeg kommet igang med sjalet, jeg strikker efter Rokkens udgave og bruger den vejledning der er skrevet række for række.

Er det forkert eller skal jeg bruge mønsteret?

og er der nogle rettelser i det som jeg ikke lige har spottet i alle de mange indlæg.
    Hvis du med mønstret mener det store diagram, så skulle disse gerne være ens. I vores udgave er der følgende rettelser:

English Mesh: Flere har nævnt at de efter at have strikke alle rækkerne, er startet ved række 15 i stedet for 17 for at få det til at passe. I diagrammet til samme er der også en lille fejl - Række 18 - venstre mønsterdel - det omslag ( S ) der står længst til højre skal IKKE være med når man gentager mønstret!

Horseshoe: I 5. rk., har der indsneget sig en lille fejl, mønstret starter med l r 9 vrang det skal være 9 vrang 1 ret

Det er de rettelser jeg har noteret.

Jeg håber det lykkes for dig - jeg er selv i gang med sidste nøgle (egentlig næstsidste, fo det allersidste skal jo bruges til at lukke af med) og er tilfreds med resultatet.

Mosterkoster Gæst
    Nu ser jeg lige, at der er en rettelse i horseshoe, og jeg strikker den som 1 r 9 v. Jeg gider ikke pille op, og jeg synes det ser pænt ud, så jeg bibeholder det jeg strikker.
    Så kan jeg jo altid lave et nyt sjal.

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Nu ser jeg lige, at der er en rettelse i horseshoe, og jeg strikker den som 1 r 9 v. Jeg gider ikke pille op, og jeg synes det ser pænt ud, så jeg bibeholder det jeg strikker.
    Det er jo også det det handler om - nemlig at passe mønstret til så det passer dig

Jeg siger altid: Et mønster er KUN en vejviser, og nogen gange er en anden vej kønnere - ligesom når man kører tur, tænk hvad man gik glip af, hvis man ikke tog lidt på afveje en gang i mellem.

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser

Mosterkoster,

Sådan har jeg skam også strikket mit horseshoe lace og jeg gider heller ikke pille det op. Og jeg synes nemlig også, at det ser pænt ud ....
    Så jeg kunne ikke være mere

olde66 Gæst
    Jeg har også strikket det med 1r, 9 vr.

Det ser ganske fint ud, så jeg lader det være ved det...

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •