Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Fatter det ikke

Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Det jeg ikke forstår er at efter 2 omgang ud og indtagning lader det til at man skal fortsætte med samme type ind og udtagning som man bruger i netop 2 omgang.
    Zuzzan

Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af zuzzan Se meddelelser
    Det jeg ikke forstår er at efter 2 omgang ud og indtagning lader det til at man skal fortsætte med samme type ind og udtagning som man bruger i netop 2 omgang.
    Hvis du ikke finder en løsning inden, vil jeg gerne prøve at strikke den i aften. :-)

Nette

Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    der er også en let og fin djævlehue på hendes verdens hjemmeside

afrodite0 Gæst
    Så nu har jeg fundet ud af , hvordan det er. strikker den lige og ser om jeg kan få et billede ind, sener.. hvis jeg ellers kan finde ud af det med billeder...

lis ai Gæst
    Jeg har strikket denne model; Men jeg synes den blev aldeles klumpet, da den skulle sys sammen i spidserne. Så jeg strikker også efter Gro`s djævlehueopskrift og desuden har jeg lavet min egen opskrift, hvor der ingen sammensyninger er.

OPR1 Gæst

Det er da godt nok et problem med de smileys, der hedder det samme som tal og bogstaver.

Det må da rettes

OPR1 Gæst
    Jeg er igang med nedestående opskrift og er gået i stå - forstår ikke hvad jeg skal. Jeg har skrevet med rødt i selve opskriften hvad jeg ikke forstår:

I må se opskriften her: http://www.ingahansen.dk/Side195.htm for der sker sære ting når jeg forsøger at paste den ind (Se helt nederst hvad jeg mener med det).

Mit problem opstår efter 2 ind og udtagning. Der skal jeg lave 11 gentagelser af den udtagning der står mellem * men det er jo den type udtagning jeg lige har lavet 13 af. Hvorfor så ike bare skrive 24 gentagelser? Jeg kan godt se hvis jeg bytter om på det bliver det ikke en facon der kan blive til en hue.
    Er der nogen der har en forklaring jeg kan få til at give mening? Måske nogen der kan skrive rækkenfølgen af ud-ind og ind-ud tagninger op sammen med antallet af gentagelser for mig?
    -------------------------------------------------------------------------

Selv om nedestående ser meget kært ud syntes jeg da ikke det er særlig hensigtsmæssigt at der bruges diverse forkortelser til billeder som også bruges om strikkeforkortelser - det er med andre ord ikke mig der har sat billederne ind - det skete da jeg trykte send:

Djævlehue – str. 0 – 12 mdr.

Størrelse: 0/3 (3/6) 6/9 (9/12) mdr.
    Garnforbrug: 1 ngl.
    Hovedvidde: ca. 30 - 32 - 34 - 36 cm.
    Pinde: Jumperp. Nr. 2½
    Jumperp. Nr. 3
    Hæklenål nr. 3
    Strikkefasthed: 26 m og 52 p i retstrikning på p.nr. 3 = 10 x 10 cm.
    Løbelængde: ca. 50g = 140 m.

Billede

På p.nr. 3 slås 33 - 36 - 39 (42) m op, strik retstrikning = r alle p (1. p r fra vrangen). Strik ud- og indtagning på hver p fra retten således:
    *Strik 3 m r, tag 1 m ud ved at slå dr. om p, strik til der er 3 m tilbage på p, løft 1 m løs af, strik 1 m r og træk den løse m over en strikkede m, 1 m r. Strik 1 p r fra vrangen og drej her den udtagne m yderligere 1 gang før m strikkes. Når der i alt er strikket 13 - 14 - 15 - 16 ud- og indtagningsp. sluttes fra vrangen. Strik derefter ind- og udtagninger på hver p fra retten således: Strik 3 m r, 2 m r sm, strik til der er 1 m tilbage på p, tag m ud ved at slå dr om p, 1 m r. Strik 1 p r fra vrangen og drej den udtagne m yderligere 1 gang før m strikkes. Gentag denne ind- og udtagningsp på hver p fra retten til der i alt er strikket 13 - 14 - 15 - 16 ind- og udtagningsp, slut fra vrangen*.
    Gentag nu fra * til * 1 gang til, men strik her 11 -12 - 13 - 14 ud- og indtagningsp = (til midt på huen) og derefter 11 -12 - 13 - 14 ind- og udtagningsp. Gentag nu fra * til * 1 gang til (med at strikke 13 -14 - 15 - 16 ud- og indtagningsp. 13 - 14 - 15 - 16 ind- og udtagningsp som i huens beg).
    Luk af fra retten.
    Montering:
    Sy huen sammen så sømmen sidder midt bag. Sy ”spidserne” sammen i huens top = forkanten er ved de 3 m før ind- og udtagningerne.
    Bindebånd:
    Med hæklenål nr. 3 hækles 1 fm i kanten, hækl derefter ca. 50 lm (eller til bindebåndet har den ønskede længde). Hækl tilbage med 1 km i hver lm og slut med 1 fm.

Tilbage

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser

Det er da godt nok et problem med de smileys, der hedder det samme som tal og bogstaver.

Det må da rettes
    Ja, jeg har også engang prøvet at skulle skrive nogle tal i en parentes i en besked herinde og så fik jeg ikke andet ud af det, end nogle smileyer. Jeg kan huske, at jeg blev sur over det!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, jeg har også engang prøvet at skulle skrive nogle tal i en parentes i en besked herinde og så fik jeg ikke andet ud af det, end nogle smileyer. Jeg kan huske, at jeg blev sur over det!
    Bare rolig, det bliver rettet, men det koster lige noget arbejde

Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Bare rolig, det bliver rettet, men det koster lige noget arbejde
    Ja man er vel næsten nødt til at finde på forkortelser til dem der ikke sådan er gængse ord eller forkortelser.
    Zuzzan

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •