Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 28 af 41 FørsteFørste ... 81824252627282930313238 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 280 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    28 Sep 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Så skulle ham her have været med opskriften til de sidste tilmeldte.

Jeg har stadig et par navne liggende, som ikke har meldt sig her på tråden, og da min tilladelse udtrykkeligt går på kun at sende til dem der har meldt sig til, kan jeg desværre ikke gøre andet end at afvente.

Jeg har rykket kulturministeriet for svar om ophavsret, men jeg skal vis væbne mig med tålmodighed.... ... og det lider jeg i hvert fald ikke af

Jeg har beslutte at lade den specielle mailboks sjal(snabel a)klasus.dk være åben lidt endnu, men hvis der er nogen der ønsker, at jeg sletter deres navn og adresse med det samme, så giv mig lige et praj.
    Jeg vil godt være med på listen, glæder mig til at komme i gang med sjalet det ser rigtig spændende ud.

Kh.Britta59

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Ja det kribler jo lidt i fingerene for at starte igen
    Vil så lige spørge om det kan gå an og starte med 4 p. retstrik for derefter og fortsætte med 2 retmasker uden for kantmasken eller om det kommer til at trække for meget i kanten når SJALET er færdig.??????????????????
    Inger1,

Prøv lige at kigge lidt tilbage i denne tråd.
    Strikke Marie har lavet en rigtig flot retstrikket kant på sit sjal - der er også nogle billeder. Så du skal nok lige se dem og læse, hvad Strikke Marie har skrevet. Tværtimod skulle sådan en kant "bære" et sjal strikket af tykt garn bedre.....

Britta59,

Det ser ud til, at du har sendt en mail til Klasus , altså med henblik på at være med i vores sjals-KAL?
    For hvis du har det, skal jeg nok sætte dig på deltagerlisten i 1. indlæg.

Tilmeldingsdato
    11 Jul 2008
    Geografisk sted
    Hjørring
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Ja det kribler jo lidt i fingerene for at starte igen
    Vil så lige spørge om det kan gå an og starte med 4 p. retstrik for derefter og fortsætte med 2 retmasker uden for kantmasken eller om det kommer til at trække for meget i kanten når SJALET er færdig.??????????????????

Hvis du kan li min start kan jeg godt sende mit hjemmelavede diagram til dig, bare send en PB
    Billeder er på forrige side
    KnuZ Sulle
    -At rydde op mens børn er små, er som at skovle sne mens det stadig sner!

lis ai Gæst
    Jeg synes det er en rigtig flot farve du har brugt Sulle.

Tilmeldingsdato
    11 Jul 2008
    Geografisk sted
    Hjørring
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg synes det er en rigtig flot farve du har brugt Sulle.
    Takker.
    Det er fra impaz.dk
    Peruvian græsgrøn
    KnuZ Sulle
    -At rydde op mens børn er små, er som at skovle sne mens det stadig sner!

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Så går jeg igang med det sidste nøgle garn !!!!
    hilsen Tina

hvad skal jeg nu finde på

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser

Hov, hov - Vi glæder os til at se det

strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    Luffedreng, det er godt nok imponerende jeg er slet ikke nået at komme igang igen, efter mit første forsøg, har lige et sjalshalstørklæde der skal være færdig til på lørdag til en 50 års fødselsdag,og Jannies gave skal også lige være færdig, og en bestillinge på to børnetrøjer, og nu skal jeg altså også igang med varmestuestrik, har to toppe der mangler at blive syet sammen, så det varer lidt inden jeg får gang i sjalet, men jeg skal nok komme igang

lis ai Gæst
    Så er jeg igang. Fantastisk arbejde du har lavet med opskriften Klasus. Endnu større end jeg troede da jeg læste de første indlæg.
    Jeg strikker efter teksten og har ikke haft nogen problemer med at følge den - tror jeg da ! Ihverttilfælde synes jeg at det mønster, der fremkommer er fint.
    Så i aften vil jeg gå igang med mønster 2 - har allerede en ide om at omrokere lidt ventemasker.

klasus Gæst
    FOR HULAN DA!

Jeg fik to af Barbara Walkers bøger i går - A Treasure of Knitting Patterns og Fourth Treasure of Knitting Patterns, og da jeg læste forkortelserne, måtte jeg le højt af mig selv, da jeg kom til SSK, der står følgende:

SSK - 1 løs af, 1 løs af, strik sammen - I denne bog er forkortelsen "ssk" anvendt i stedet for den sædvanlige indtagning "1 løs af, en ret, løft den løse over" fordi den er kortere, og ikke så nemt forveksles med "1 løs af, 1 ret sammen, løft den løse over"...........!!!!

ca.1 million masker prøvestrikket uden at se det - hvor blind kan man være? - Jeg er godt nok nærsynet, meeeen

Hun tilføjer godt nok, at denne metode at strikke indtagningen på (som beskrevet tidligere i denne tråd), er "neater-looking" - dvs. ser pænere ud - Det kunne være man skulle se om det er rigtigt..........En gang

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •