Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 18 af 41 FørsteFørste ... 81415161718192021222838 ... SidsteSidste
Viser resultater 171 til 180 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    04 Jan 2009
    Geografisk sted
    5900 Rudkøbing
    Ti-Hi.. nu har jeg fulgt tråden - og det er altså lige før jeg smider alt andet strikketøj, og går i gang med det Victorian Lace sjal også ..... elsker at få og finde fejl i opskrifter - det er jo der udfordringen ligger....

jeg er nok en af dem der kan "kede" mig, hvis alt er i orden - elsker udfordringer...... nok derfor jeg tit får andet resultat end det forventede
    Ejer to venstrehænder og 10 tommelfingre og er nok en klovn - men laver håndarbejde - med blandet resultat.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Så er jeg nået til mini vine lace

det er ikke gået helt efterplanen, så det er pt gået mere baglæns end forlæns.

Jeg har nu luret mønsteret, og prøver igen, ud fra min egen mønstertegning.
    Så kan jeg også følge med i andet samtidigt med, og behøver ikke side og tælle konstant.

Jeg synes det er svært, lige at få hold på ventemasker og hvor man starter i mønstret på næste pind.

Så nu starter jeg snart på 4. ngl.
    Hilsen Jane fra Hostrik

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hostrik Se meddelelser
    Så er jeg nået til mini vine lace

det er ikke gået helt efterplanen, så det er pt gået mere baglæns end forlæns.

Jeg har nu luret mønsteret, og prøver igen, ud fra min egen mønstertegning.
    Så kan jeg også følge med i andet samtidigt med, og behøver ikke side og tælle konstant.

Jeg synes det er svært, lige at få hold på ventemasker og hvor man starter i mønstret på næste pind.

Så nu starter jeg snart på 4. ngl.
    Hostrik,

Jeg lavede simpelthen en strikkeprøve (ikke på sjalet - for det er altså for laaaaaaangt at tage flere pinde tilbage, hvis det var forkert).

På Mini Vine Lace strikker jeg - efter ventemaskerne i kanten- efter originaloversættelsen :
    Altså på 2. p begynder jeg med 2 ret efter ventemaskerne og så alle masker indenfor ** og afslutter med 1 ret og på 4. p begynder jeg så med 1 ret efter ventemaskerne i kanten og strikker ** og slutter med 2 ret.

Det ligner oven i købet de "images" af Mini Vine Lace, man kan finde på google. Jeg måtte jo lige sikre mig, at du nu også så rigtigt ud!

klasus Gæst
    Så har jeg afsluttet 4. nøgle og jeg vil lige vise jer, hvordan det ser ud nu
    Sjal-09.jpg
    Klik på billedet

Jeg strikker efter "min egen" maske-for-maske-beskrivelse og synes, at mini vine er et rigtigt rart mønster at strikke.

Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Sjal-09.jpg
    Klik på billedet

Jeg strikker efter "min egen" maske-for-maske-beskrivelse og synes, at mini vine er et rigtigt rart mønster at strikke.
    Wauv hvor ser det bare godt ud!!!

Jeg følger spændt med fra sidelinien hver dag og det der lige så godt som at se en god serie i tv eller læse en god roman
    - Carpe Diem! -

Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Sjal-09.jpg
    Klik på billedet

hvor ser det godt ud, jeg kan godt se mit første mønster , overhovedet ikke ligner dit, men jeg er blevet enig med mig selv om at leve med det som det er, da jeg har forsøgt 5 gange.
    Agro

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Helt enig, Unger! Det er altid spændende, at læse, hvad der sker i næste nummer.

Det ser godt ud, Klasus! Hvis der er fejl der, så kan jeg ikke se dem.
    Jeg er glad for, at jeg ikke sidder og slås med det sjal. Jeg havde nok smidt det langt væk for længe siden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

lis ai Gæst
    Ja jeg følger også med hver dag og jeg synes det er spændende at følge med i I jeres anstrengelser. Og interessant at se de forskellige billeder .

strikketøsen Gæst
    Det ser bare rigtig godt ud, Klasus - du må altså også have en hel del masker på pinden/pindene nu ......

(Jeg er kun lige startet på Mini Vine Lace og har holdt et par dages pause fra sjalet ).

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Ja, det ser godt ud Klasus.
    Jeg er ikke kommet rigtig igang, da jeg lige har noget "pligt - nødvendigheds strikkeri" ved siden af.
    Men det kommer.
    Strikke Marie

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •