Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 17 af 41 FørsteFørste ... 71314151617181920212737 ... SidsteSidste
Viser resultater 161 til 170 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Strikketøsen :
    Jo jeg strikker efter original opskriften men blander vist det hele sammen !!!
    Kunne heller ikke forstå hvorfor man skulle spejlvende det,det har jeg aldrig set før.
    Jeg går igang med mønster 2 nu,så det spejlvender jeg ikke,gider ikke pille det andet op,for det er alligevel så rodet at man ikke ser det.tør heller ikke pille det op mere,for det er snart helt tyndslidt hahaha ...
    hilsen Tina

hvad skal jeg nu finde på

Tilmeldingsdato
    11 Jul 2008
    Geografisk sted
    Hjørring
    Så fik jeg startet på mit sjal...
    Hmm... fatter ik lige hvad det er I gør med midte og kant, så prøver bare at se hvordan det ender med Klasus' fortolkning ;)
    og håber jeg får bedre overblik jo længere jeg når *SS*

Har kun trævlet op en gang indtil nu ;) X fingre for det er den eneste gang ;)
    KnuZ Sulle
    -At rydde op mens børn er små, er som at skovle sne mens det stadig sner!

strikketøsen Gæst

Efter al denne snak om den "grimme" midte, måtte jeg lige smutte tilbage til mit indlæg (nr. 87 her i tråden) og se på de billeder, jeg har lagt ind af mit sjal.

For det første vil jeg sige, at næh nej kønt er det bestemt ikke, men jeg har i det mindste været konsekvent med udtagningerne på hver side af midten på samme måde hele vejen igennem. Og derfor virker det, som om der er en form for "midterstribe". Mit næste sjal kommer afgjort til at have en midtermaske.

Men jeg laver IKKE mit sjal om igen ......

Jeg var lige inde på linket, som Klasus nævnte og nu kan jeg da så bedre forstå, at der ikke er nogen af os, som rigtig kan se noget "mønster" i mønsteret ...! Men vi er heldigvis ikke alene.
    Så hele 8. pind er forkert i vores opskrift - i forhold til originalen.

Den oversættelse I har modtaget:
    8. p: 1 ret *1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret, 1 ret løs af, 2 ret sammen, løft den løse over* gentag fra * til *

Barbara Walkers opskrift :
    8. p: 2 ret sm *1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret, 1 ret løs af, 2 ret sammen, løft den løse over* gentag fra * til * til de sidste 5 m:
    1 ret, slå om, 1 ret slå om, 1 ret, 2 ret løs af - se: http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M )

Hvis ovennævnte ikke må stå her til brug for alle i vores sjals-KAL, må det slettes igen.

God strikning !

Mosterkoster Gæst
    Min anke har også været de midtermasker. Først troede jeg at det var mig der ikke "strammede" godt nok, men kan nu se og læse at andre også har problemer. Hostriks sjal er rigtig pænt i midten, så det bliver sådan jeg laver det. Jeg tror også at jeg vil strikke ret ude i ydermaskerne, for den drejede vrang i bagest maske kan jeg ikke få pæn. Ellers vil jeg strikke efter mønsteret, som det er beskrevet med ord, det er det jeg bedst kan, tror jeg. Er det i diagrammet at det er lavet spejlvendt af Klasus? Har ikke set ordentligt efter og jeg synes det er lidt forvirrende, eller også er det bare mig der er fatsvag.

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Nå, altså, nu er der ryk i noget...............
    Sådan skal english mesh lace se ud:
    http://farm3.static.flickr.com/2253/...2d5808bec6.jpg
    by AnnaClaire
    Jeg har ligeledes forsøgt med forskellige måder både i siderne og midten, og er helt holdt op med at tælle, hvormange gange, der er pillet op. Mange.
    Jeg strikker nu med en ekstra maske i hver side, der strikkes ret på både ret og vrangpinden. Herefter begynder english mesh mønsteret (der stadig ligner noget rod).
    Jeg tager ud på alle vrangpindene PÅ DENNE MÅDE:
    Strik vrang i den forreste maskedel og derefter alm. ret i den bagerste maskedel af samme maske. Samme metode i enden af pinden. (Husk at der skal være en ret maske i siden).
    I midten gør jeg lidt som på "Peacocksjalet" eller ved "brombærmønster".
    Jeg strikker en vrang og lige efter i den samme maskebue en ret. Så er der midtermarkør for dem der bruger markør, og herefter samme vrang og ret maske i den maskebue efter markøren. Det er ikke helt perfekt, men det duer ikke at spejlvende måden her. Det bliver grimt på ret siden.
    Nu ripper jeg op endnu en gang, og så begynder jeg først sjalet igen, når jeg har fuldstændig styr på det english mesh lace mønster.
    Når jeg har strikket så mange andre avancerede ting, så p..... det mig af at det ikke vil som jeg vil.
    Strikke Marie
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 13-01-2009 kl. 20:54 Årsag: for mange underlige "døde" webadresser"

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Nå, altså, nu er der ryk i noget...............
    Sådan skal english mesh lace se ud:
    http://farm3.static.flickr.com/2253/...2d5808bec6.jpg
    by AnnaClaire
    .....
    Strikke Marie

Åååååhhhhh hvor ser det bare virkelig godt ud på det billede.
    Nu kan man bedre se "systemet" i det ....

Men jeg beholder mit som det er - og laver måske det rigtige English Mesh på næste sjal. For jeg er overbevist om, at der bliver et næste ....

Om det bliver helt de samme mønstre, er jeg knapt så overbevist om, for det her sjal, vil jeg ikke just kalde et begyndersjal.
    Og det er jeg jo, for det her er altså mit allerførste sjal!

Men man bliver jo netop udfordret af at prøve at gøre noget, man ikke troede, man kunne ...

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Strikketøsen:

Ja, det er jo ikke sjovt, hvis der ingen udfordringer er.

Her er et par dårlige billeder, men jeg tror godt man kan fornemme "stabiliteten" i siderne og den mere ensartede midte. Stadig lidt større huller visse steder, men det kan jo så håbes, at det er ligeligt fordelt, så det bliver et mønster i sig selv.

Victorian Lace shawl rok 1.jpg

Victorian Lace shawl rok 2.jpg

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Min anke har også været de midtermasker. Først troede jeg at det var mig der ikke "strammede" godt nok, men kan nu se og læse at andre også har problemer. Hostriks sjal er rigtig pænt i midten, så det bliver sådan jeg laver det. Jeg tror også at jeg vil strikke ret ude i ydermaskerne, for den drejede vrang i bagest maske kan jeg ikke få pæn. Ellers vil jeg strikke efter mønsteret, som det er beskrevet med ord, det er det jeg bedst kan, tror jeg. Er det i diagrammet at det er lavet spejlvendt af Klasus? Har ikke set ordentligt efter og jeg synes det er lidt forvirrende, eller også er det bare mig der er fatsvag.
    Ja, diagrammet og min beskrivelse er "spejlvendt" eller måske er det bedre at kalde det "i modsat rækkefølge" Dvs. hvis man starter med at slå om og derefter strikker 1 ret, så sluttes der med at strikke en ret for til sidst at slå om. De sammenstrikkede masker bliver dog ikke vendt, for så ville de "læne" sig sådan \ / på den ene side og sådan på / \ den anden side.

diagrammerne og maske-for-maske forklaringen er lavet sammen og skulle derfor også give samme resultat, borset fra den fejl Hostrik har nævn tidligere i tråden, hvor der er en gentagelsesmaske for meget (7 i stedet for 6) i diagrammet, og i Horseshoe er der vendt op og ned på vrang/ret hhv. 9+1, som også er beskrevet tidligere i tråden.

Jeg vil i morgen prøve at sammenfatte rettelserne i ét indlæg, sådan, at vi får dem alle samlet ét sted her i tråden.

Nu vil jeg sige og i men lige et til jer alle sammen, fordi i trods besværlighederne står last og brast

Tilmeldingsdato
    11 Jul 2008
    Geografisk sted
    Hjørring
    Hmm... er endnu ikke så langt at jeg ikke kan lave det om med en pænere kant, men midten tror jeg faktisk blir meget ok når den blir blokket op... Se billede...

Hvad gør I med kanten?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    KnuZ Sulle
    -At rydde op mens børn er små, er som at skovle sne mens det stadig sner!

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Sulle Se meddelelser
    Hmm... er endnu ikke så langt at jeg ikke kan lave det om med en pænere kant, men midten tror jeg faktisk blir meget ok når den blir blokket op... Se billede...

Hvad gør I med kanten?
    Sulle,

Som jeg skrev i et af mine senere indlæg her i tråden, har jeg lagt billeder ind i indlæg 87 her i tråden.

På trods af ventemasker i siderne, synes jeg stadig ikke, at kanten er pæn i den ene side. Men jeg regner da med, at hækle en pæn kant på sjalet, når det er færdigt.

Det bliver min løsning på "problem"-kanten.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •