Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 16 af 41 FørsteFørste ... 61213141516171819202636 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 160 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Udtagninger

Når jeg tager ud i midten, har jeg 2 retmasker i midten
    på hver side af de 2 masker, samler jeg lænken op, nede mellem 2 masker, og strikker den drejet vrang.

Jeg kunne ikke få det andet til at se pænt ud,
    jeg synes det her ser bedre ud.

I yderkanten strikker jeg 2ret i den yderste maske
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Jane fra Hostrik

Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Jeg håber på, at den lidt usmarte midte bliver som en hulmønster, når sjalet er spændt ud. Ellers er min plan, at jeg ved hjælp af en hæklenål vil gøre noget ved det.

Jette

Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    py ha da sikke nogle strikke- pille op - beskrivelser !
    jeg er ikke startet endnu, da jeg går med en skulderskade, der ikke endnu er blevet spor bedre.
    så har bare læst med på jeres ihærdige arbejde med sjalet.
    så lige nu har jeg slet ikke mod på at starte på sjalet.
    kikker med og håber på, at komme igang senere.

men er da helt i tvivl om det er for svært at strikke,
    det lyder ikke så lige til
    kinoll

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Knuder på tråden?

jeg har et lille problem med knuder i mit Cashmerino Aran.
    Jeg har jo selv leveret det, så derfor vil jeg da gerne høre, om der er andre der synes, der er rigeligt mange knuder i!!

er det bare et enkelt ngl, så er det ikke slemt.
    Men jeg har et tilfælde, hvor det er mange ngl.
    og så her jeg selv et per ngl i min pakke.

Hvis du har købt ved mig, så tag billeder af knuderne, så vi kan dokumentere det.
    Hilsen Jane fra Hostrik

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Jeg forstår dig godt, Kinoll!
    Jeg er glad for, at jeg ikke gik med i det der marathon strikkerprojekt. Jeg har rigeligt at gøre med at slås med SuperKarla'en.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    Strikketøsen,vil det sige at du IKKE strikker spejlvendt efter midtermasken ????
    Jeg skal igang med nr 2 mønster når jeg kommer hjem fra job,så jeg ville lige vide om det ikke er nødvendigt at spejlvende mønsteret for det ville da gøre der betydeligt nemmere.
    Der 1. Mønster har jeg spejlvendt,men det er alligevel et
    Meget rodet mønster,så det kan man ikke se alligevel .
    Hvordan strikker man en drejet vrang + udtagning ?
    Luffedreng,

Æhhh strikker du ikke efter originaloversættelsen?
    I den spejlvender man ikke mønstrene overhovedet.
    Jeg forstår desværre slet ikke, at det skulle gøre det nemmere ( ) at spejlvende mønsteret.
    Jeg strikker blot mønsteret over de masker, som beskrevet for hver pind ......

Uhh drejet vrang strikker jeg ikke ... I starten af vrangpinden strikker jeg i første løkke almindelig vrang og ligeledes alm. vrang i bageste løkke. (Jeg kan se, at du må have læst sidste afsnit på side 1 i oversættelsen og der står "drejet ret" [det er så en "fejl" i forhold til at udtagningerne foretages på vrangpindene], men det gjorde jeg i starten og det så rodet ud) - kan snart ikke huske, hvornår jeg gjorde hvad, for jeg er startet forfra i alt 7 gange.

Hostrik & Strikke Marie,

Jeg må give jer begge ret - Det er grimme udtagninger, der laves på dette sjal. Hostriks udtagninger er langt flottere og jeg kan kun sige, at mit næste sjal i hvert fald bliver strikket anderledes.

MetteB - Jeg skal nok slette dig fra listen i 1. indlæg!
    Kinoll - Det kan være, vi lige skal over "børnesygdommene" i det sjal - og så skulle det være til at klare senere.

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Ja, så er beslutningen taget, der er rippet op for jeg husker snart ikke om det er tredie eller fjerde gang. Kunne bare mærke, at jeg ikke villle være tilfreds med at strikke i så lækkert garn, og så grimt.
    Nu prøver jeg at sætte lidt af hvert sammen og ser så hvordan det går?
    Har været inde og søge på english mesh mønsteret, og der er jo prøver, der viser en noget større klarhed over mønsteret end det jeg fik frem. Måske skulle jeg lige strikke en vaskekludsprøve for at få mønsteret ind i hovedet, for at se om jeg kan gennemskue, hvorfor det bliver så rodet, når jeg strikker det?

Hostrik: Det er absolut bedste bud på de midtermasker, jeg har set. Alt andet har været noget rod.

Strikke Marie

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Ja, så er beslutningen taget, der er rippet op for jeg husker snart ikke om det er tredie eller fjerde gang. Kunne bare mærke, at jeg ikke villle være tilfreds med at strikke i så lækkert garn, og så grimt.
    Nu prøver jeg at sætte lidt af hvert sammen og ser så hvordan det går?
    Har været inde og søge på english mesh mønsteret, og der er jo prøver, der viser en noget større klarhed over mønsteret end det jeg fik frem. Måske skulle jeg lige strikke en vaskekludsprøve for at få mønsteret ind i hovedet, for at se om jeg kan gennemskue, hvorfor det bliver så rodet, når jeg strikker det?

Hostrik: Det er absolut bedste bud på de midtermasker, jeg har set. Alt andet har været noget rod.

Strikke Marie
    Jeg sidder her og nikker - kan kun give dig ret, og jeg ville ønske at jeg havde startet på hele sjalet SAMTIDIGT med at jeg "fortolkede" mønstret!

prøv at se denne side - han skriver, at Elan har fejl i english mesh - http://www.menwhoknit.com/community/?q=node/5786 Prøv evt. også at google VICTORIAN LACE SHAWL +english mesh +barbara walker - der er rigtig mange der har haft problemer med dette mønster!!

Også mht. Hostriks midte, kan jeg kun samtykke - der skal en gennemgående midtermaske til.

Tilmeldingsdato
    08 Oct 2008
    Geografisk sted
    nordsjælland
    Hvor er det et sejt sjal, det vil jeg prøve når jeg har mere overskud end nu. Er der nogle der har erfaringer med at samle tabte masker op? Det ser noget nervepirrende ud. Godt gået.

Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Nu er jeg ved at være færdig med Horseshoe Lace. Og det ser bare godt ud - dejligt nemt mønster. Jeg ser frem til en masse pinde med det sidste mønster.
    Min midte er heller ikke noget at skrive hjem om, men jeg klarer det senere, hvis jeg ikke er tilfreds.

Jette

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •