Det her er mere spændende end krimi på tv. Og det ville da være synd, hvis der ikke kom flere billeder at følge med i.
Jeg beundrer jer alle for jeres strikketålmodighed og glæder mig hver dag til fortsættelsen.
K.h. Lis
![]() |
![]() |
|
Det her er mere spændende end krimi på tv. Og det ville da være synd, hvis der ikke kom flere billeder at følge med i.
Jeg beundrer jer alle for jeres strikketålmodighed og glæder mig hver dag til fortsættelsen.
K.h. Lis
ja selvfølgelig vil vi ha billeder, strikketøsen.Hvad tænker du dog på !!!
hilsen Tina
hvad skal jeg nu finde på
Strikkelene og andre, der vil vide mere om ventemasker ...
Lige en bemærkning til det med de kære "ventemasker".
De venter på, at der er nok af dem til at danne et mønster mere på pinden.
For dem som vælger at strikke efter originaloversættelsen, som jeg gør, vil der være ventemasker i hver side og på hver side af midtermarkøren.
Da man strikker i forreste og bageste løkke (=udtagning) på hver af kantmaskerne (i hver ende) og på hver side af midtermarkøren (nærmest midten) vil der jo komme 4 nye masker til på hver anden pind (der tages ud på vrangpinden).
Men for English Mesh Lace's vedkommende skal man op på 7 nye masker og så kan man strikke 1 kantmaske + 6 masker mønster.
Gruppen af ventemasker vil gå ud og ind hele tiden, alt efter hvor man befinder sig i rækkerne.
For Horseshoe Lace's vedkommende vil der være en meget større gruppe ventemasker, da mønsteret strækker sig over 10 masker og man derfor skal bruge 11 ventemasker, før man kan strikke 1 kantmaske + 10 masker mønster.
Prøv at se mine billeder - især nr. 1 og nr. 3 i indlæg 87 ....
OK - jeg skal nok lægge flere billeder ind - og prøve at få dem lidt lysere, så det er nemmere at se detaljerne ....
Men I strikker vel også ventemaskerne med indtil de bliver mange nok til et mønster ?
Hvor mange pinde har i til 1. ngl garn?
Jeg kan se, at Klasus´ passer fint i den kommende mønsterrapport, men så er det jo ikke lige meget, fra hvilken pind man fortsætter?
Hilsen Jane fra Hostrik
Nu må vi se, det er første gang jeg skal ligge billede ind.
Jeg er nået til pind nr 38
med kun 1 "begynd" forfra.
Hvis det kan hjælpe nogen, så har jeg:
3 ventemasker på pind nr 34, på hver side af midten
5 ventemasker på pind nr 36,på hver side af midtermasken.
Jeg strikker ventemaskerne, så jeg ikke får den løse tråd på bagsiden.
inde ved udtagning i midten, strikker jeg en lænke mellem 2 m vrang, når der skal øges med 1m.
Det bliver pænere, når det er mig der strikker:)
Men det kræver stilhed og koncentration.
Tak for udfordringen, det her er spændene
Nu er ungerne stået op af middagssøvn, så, det bliver vidst ikke til mere i dag.
Hilsen Jane fra Hostrik
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()
Alle ventemasker strikkes glatstrikket (ret på retsiden og vrang på vrangsiden) indtil de kan komme med i det af mønstrene, man nu strikker på.
Vedrørende English Mesh lace i Klasus' version er der ikke ventemasker i siderne (sådan som jeg har forstået det), men kun i midten.
Hostrik,
Uha - der er vist flere af os, som strikker med ret forskelligt garn og så passer nøglet ikke nødvendigvis med et bestemt antal pinde for os alle. Desuden er jeg startet på pinde 4 med English Mesh og er skiftet til pinde 4½ ved Horseshoe Lace. Det har selvfølgelig også betydning.
Men jeg kan da fortælle, at Cashmerino Arangarnet - som jeg strikker med - er utrolig drøjt og i English Mesh Lace havde jeg nok i et nøgle til hele 6 omgange af mønsteret (dvs. 6 x 8 pinde = 48 pinde i alt).
Og nu hvor jeg netop er færdig med 3. omgang mønster af Horseshoe Lace eller 24 pinde i alt, har jeg stadig lidt tilbage af 2. nøgle. Så jeg snupper én omgang (8 pinde) mønster mere, men må nok skifte garnnøgle et par pinde inde i denne 4. omgang mønster.![]()