Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
Du har både ret og så alligevel.
Grunden til at mange angribes af virus, skyldes jo at de forskellige vira er udtænkt til Microsoft.
Men at Apple går ram forbi er ikke helt korrekt. Sidste år lavede F-Secure en undersøgelse, der viate at der fandtes omkring 500.000 vira specielt beregnet til Mac. En gruppe der kalder sig Zlob Grav står bag, men Apple er tavs om deres egne tiltag om hvad de vil gøre for at undgå hackning.
Min egen søn har brugt Apple i flere år, men har været nede med en virus men installerede programmet ClawXav og har ikke været ramt siden.
Apple har erkendt at træer ikke gror ind i himlem, men nægter at offentliggøre noget om hhvordan Mac-brugere kan undgå vira.

Der står mere her:
http://borsen.dk/it/nyhed/121913/
Jeg ved at de findes, men 500.000 vira er jo ikke særlig meget i forhold til Windows og de kræver stadig at man selv aktivt henter dem. :)

Det største problem - synes jeg - er at Macbrugere kan videresende virus til windows-brugere uden at vide det (via mail, messengerprogrammer), de rammer ikke mig, men alle mine venner.
Og jeg kan se at der er endnu en stime af den slags mails og beskeder på msn igang i øjeblikket, så har da overvejet et antivirus program (AVG virker ganske glimrende på Mac også) for deres skyld.

Men det er ikke kun pga den næsten ikke eksisterende virus-fare at jeg synes folk skal købe en Mac, Apples produkter er meget mere kundevenlige end Windows.
Men nu skal jeg nok stoppe min lovprisning af dem ;)