(k) Det kan jeg så heller ikke, men hvis minniesmor tager sjalet med i morgen, så kan vi lægge billederne ind her hos mig! *131*
Printable View
(k) Det kan jeg så heller ikke, men hvis minniesmor tager sjalet med i morgen, så kan vi lægge billederne ind her hos mig! *131*
undskyld men har i prøvet at trykke på de røde linier???
så kan i godt se sjalet - jeg kan da godt se det via linierne
knus Minniesmor
Den samme besked får jeg
Så blev jeg færdig med den islandske og har i et par dage forsøgt at strikke sjal. Det er blevet høvlet op rigtig mange gange og i eftermiddag kastede jeg så håndklædet og alt muligt andet i ringen.
Jeg ville skrive det herinde, men da jeg så nogle af de færdige sjaler, ja så må jeg jo erkende, at jeg må til biddet igen.
Så jeg vil forsøge mig endnu engang, og lad os så se om der kommer noget brugbart ud af det, eller om det overgår mine kompetenceområder. (31)
Jamen jeg synes da helt klar, at du skal gå til fadet igen Mosterkoster.
Jeg har stor glæde af Klasus skriftlige del, som jeg synes er nem at gå til; Men jeg er sikker på, at det er udtagningerne, der gør "udu" i sjalet og har man først rigtig fat i dem, så går det derud af. Men hvis du vil ha hjælp med at få det godt igang bor jeg lige ved Enghave St., hvor du skal være velkommen.
*101*K.h. Lis
Og en reminder til mønster 1. Efter de 32p skal mønsteret gentages fra p 15 og ikke p 17.
Mosterkoster, jeg har også smidt håndklædet i ringen for et stykke tid siden, men jeg er ved at samle det op igen, og jeg når at få det lagt på plads inden vinterferien, for så går jeg nemlig også igang igen, jeg har tænkt og tænkt, og jeg "tror" jeg ved hvad jeg gør forkert, det er udtagningerne i startsiden jeg ikke har taget højde for, for mønstret der blev ikke rigtigt, men forskudt, men i den anden side blev det rigtigt, for her startede jeg med mønstret lige efter maskemakøren, men på startsiden begyndte jeg at strikke mønstret med det samme, så skal det jo blive galt, men tænk at der skal gå ca 3 uger med at tænke inden jeg finder ud af det(31)
jeg prøver lige igen
Vedhæftet fil 28393
Vedhæftet fil 28394
Vedhæftet fil 28395
Vedhæftet fil 28396
håber det bedste hilsen Minniesmor
mystisk jeg gjorde på samme måde som i går mystisk
Jeg gik i stå ret hurtigt(R). Men lad os nu se om jeg kan tåle at se alle i andres flotte resultater(bdk. Men vil lige lave super karla færdig før næste forsøg.
*213**213**213*
Hvor er dit sjal blevet (qwe flot.
hvor er det blevet flot, minniesmor.
dejligt med et kæmpe sjal man kan putte sig i.(39)
Hvor er det blevet flot, jeg håber at mit bliver lige så flot.
Jeg er gået i gang igen. Men jeg har pillet op en 20-30 gange. Brød mig ikke om øerne og ikke om midten og ikke om kanten. Nu er jeg spændt på om det kan lade sig gøre at fortsætte som jeg er begyndt. Jeg strikker 2 masker i hver ende ret. 1 maske i midten. Tager ud på vrangsiden men mellem lænkerne og strikker så vidt muligt ventemaskerne med i mønsteret.
Jeg har nu lavet mønsteret 4 gange, og skal pille 8. pinden op igen, der er en fejl, men ellers ser det ok ud.
Jeg strikker i Merci garnet, dobbelt, og det bliver lækkert at røre ved, så nu må det blive som det bliver. (z)
jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor så mange af jer har så meget imod kanten,midten og "øerne"
Jeg synes øerne er med til at danne mønsteret og de andre ting synes jeg er helt fine.
Men sådan er vi jo så forskellige, jeg er da glad for mit...
Rigtig rigtig flot Minnies mor (qwe
Nå
Så er her det færdige resultat.
Selve sjalet er lidt for tykt til min smag. Men rigtigt flot.
Jeg vlagte at sy det lille hak til i nakken, og efer det er spændt ud, ses det næsten ikke.
Men når jeg nu har set Jer andres, så skulle jeg nok have overgivet mig, og ladet den være:)
Jeg har nu startet nok en gang, og strikker denne gang i Tvinni + Alpaca 1, fra Marianne Isager, jeg er startet på pind nr 3½ og vil slutte på pind nr 6.
Nakken har jeg startet med færre masker, så dee ikke bliver et hak.
Jeg har selv ud fra andre diagrammer af det 1. mønster, fået lavet det rigtige mønster denne gang.
Det sidste billede er af det nye sjal
superflot, Hostrik.
Jeg synes også det blev en anelse for tykt, men min datter er godt tilfreds, så det er ok.
Er spændt på at se dit nye.
(H)Luffedreng,
Du har helt ret - jeg forstår det egentlig heller ikke.
Netop fordi alle, som har set billedet af sjalet, også må have set "øerne" og kanterne og buerne - uden at det har "generet øjet" .....
Og jeg synes faktisk også stadigvæk sjalet er rigtig flot inklusive øer og det hele. (z)
(H)minniesmor: Jeg var da lige ved at beholde det dejlige sjal - åh hvor var det dejlig stort og varmt. (bdk
(qwe(qwe(qwe
Sjal du har fået lavet Hostrik.
Hvor er det bare nogle flotte sjaler I har lavet!!! *107*
Mit første mønster ligner slet slet ik jeres (x)
På hvilken side finder jeg et diagram der passer bedre?
Hmm...
Jeg forstår ik helt hvorfor mit ser så mærkeligt ud...
Har prøvet diagrammet (det store på 2 sider) og den slaviske pind for pind fortolkning, men får stadig et mønster der ik ligner de andre...
Så nu øver jeg English Mesh til den store guldmedalje *SS*
Og ender nok med det diagram der var i indlæg 84
jeg forstår altså heller ikke dem der ikke kan lide kanter og øer jeg mener at det er en del af mønstret, jeg siger lige som Strikketøsen at det er et skønt varmt stort sjal som er lige til at putte sig i jeg er bare så glad for mit sjal - jeg tager det med til krea møde i morgen.
knus Minniesmor(z)
Så er jeg kommet igang med sjalet, jeg strikker efter Rokkens udgave og bruger den vejledning der er skrevet række for række.
Er det forkert eller skal jeg bruge mønsteret?
og er der nogle rettelser i det som jeg ikke lige har spottet i alle de mange indlæg.
Hvis du med mønstret mener det store diagram, så skulle disse gerne være ens. I vores udgave er der følgende rettelser:
English Mesh: Flere har nævnt at de efter at have strikke alle rækkerne, er startet ved række 15 i stedet for 17 for at få det til at passe. I diagrammet til samme er der også en lille fejl - Række 18 - venstre mønsterdel - det omslag ( S ) der står længst til højre skal IKKE være med når man gentager mønstret!
Horseshoe: I 5. rk., har der indsneget sig en lille fejl, mønstret starter med l r 9 vrang det skal være 9 vrang 1 ret
Det er de rettelser jeg har noteret.
Jeg håber det lykkes for dig (z)- jeg er selv i gang med sidste nøgle (egentlig næstsidste, fo det allersidste skal jo bruges til at lukke af med) og er tilfreds med resultatet.
Nu ser jeg lige, at der er en rettelse i horseshoe, og jeg strikker den som 1 r 9 v. Jeg gider ikke pille op, og jeg synes det ser pænt ud, så jeg bibeholder det jeg strikker. *120*
Så kan jeg jo altid lave et nyt sjal. (ghf (ghf
(z)
Det er jo også det det handler om - nemlig at passe mønstret til så det passer dig ((O))
Jeg siger altid: Et mønster er KUN en vejviser, og nogen gange er en anden vej kønnere - ligesom når man kører tur, tænk hvad man gik glip af, hvis man ikke tog lidt på afveje en gang i mellem.
Jeg har også strikket det med 1r, 9 vr.
Det ser ganske fint ud, så jeg lader det være ved det...
Dette står sidst i English Mesh Lace Ved godt at det skal gentages fra række 15 men det er det sidste med at gentage til der ikke længere er nok masker.
Havd menes der med det?
Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.
Det er når du strikker frem mod midten, at du gentager mønsteret. Og da mønsteret kræver 6 masker, betyder det, at når der eks. er 4 masker inden midten, kan du ikke strikke mønster her - de masker bliver så ventemasker.
Hmmm. håber det hjalp lidt på forståelsen. Ellers spørger du bare igen.
*307*(z)
Smukke smukke sjaler (bdk
Så er jeg nået til mini vine. Nu er jeg nødt til at spørge? Jeg strikker efter den 2 siders opskrift og som jeg kan læse det, så er p. 2 og 4 ens. Men det er det ikke når jeg læser den "lange" udgave. Hvilken en af dem er den "korrekte".
Jeg véd jo godt at i sidste ende er det min version der er korrekt. *120*
Så absolut, det tænkte jeg også, så må jeg lige spørge igen, jeg skal kun køre med de 2 pinde, ikke. (z)
Læg mærke til at p.2 og p. 4 ikke begynder på samme måde.
P. 2 begynder med slå om, 1 r
Medens p. 4 begynder med 1 r, slå om, 1r.
Og det kan man få meget sjov med, når man skal ha strikket ventemaskerne ind.
Og som Isanna skriver hullerne skal ligge forskudt over hinanden.