Det kan være, at det hedder "StrikkeMaries private mønster". Jeg synes, at det ser flot ud!
Det med at smide med garn så jeg også i Miss Marple her til aften. Der var en præst, der sagde at han ville smide sit garn over nogen. (31) *120*
Printable View
Det kan være, at det hedder "StrikkeMaries private mønster". Jeg synes, at det ser flot ud!
Det med at smide med garn så jeg også i Miss Marple her til aften. Der var en præst, der sagde at han ville smide sit garn over nogen. (31) *120*
(31)(31)(31)(31)En smiley, der smider med garn. Det er da absolut en, der vil blive topscorer i denne tråd.
Strikke Marie
For det første skal man jo lige prøve mønstret og det tager jo lidt tid inden man komme ind i det. Her til sidst havde jeg en maske for meget i midten på pind 32 maskeantallet stemmer. Har strikket efter diagrammet.
Men bare roligt jeg skal nok komme igen. Har prøvet at samle alle de forskellige informationer, men det er umuligt, men jeg tager hatten af for dem der har og knokler videre*307*for at andre kan være med(39)(39)
(z) Lige præcis!
Men sådan en smiley skal vi da vist nok bede Jannie om at lave ....
Du har forresten helt ret i, at de store "øer" med glatstrik, mens man venter på, at der er de 10 masker til hesteskomønsteret + 1 ekstramaske, er kedeligt at se på. Det kan da godt lade sig gøre at integrere dem efterhånden kan jeg se .... Det ser godt ud, det du har strikket. (qwe
(H)Inger1,
Du kan sagtens nå at være med igen ... jeg har en fornemmelse af, at det sjal ikke sådan lige bliver færdigt på et par dage. (k)
Det kan være at Jannie kan lave en smiley med én, der står og jonglerer med garn.
Hej til jer alle!
Jeg har siddet hele weekenden og strikket på sjalet, jeg bliver ved at lave fejl, får for mange masker, også efter jeg har pillet op gud ved hvor mange gange, så nu har jeg smidt håndklædet i ringen, så nu vil jeg strikke påfuglesjalet færdig, og så må vi se om jeg får mod på at prøve en gang til på et tidspunkt, men jeg vil følge med her i tråden og se hvordan det går jer andre. Tak til strikketøsen fordi jeg har måtte trække på dig.(z)
Nu har jeg endelig taget mig sammen til at strikke en hel pind med Mini Vine ..... og GÆT engang *130*?
JA - jeg har en maske for meget ..... hvorfor skulle mit sjal té sig anderledes end flere andres? *120*
Men heldigvis har jeg fundet ud af, hvor "fejlen" ligger, så den pind er bare en ommer.
Ja nu må i godt grine-for det gør jeg selv -endelig(H)
For ca.fjorten dage siden tog vi i sommer hus med fremmede mennesker på besøg,og vi skulle jo rigtig hygge os,og det gik da også smadergodt i de første dage.
Men så en morgen da mopserne skulle ud og luftes træder fruen her nok så "kækt" ud af døren og når lige og se jammen hvad er det der er da faldet sne i nat-og pludselig ligger hun og roder på terassen,og ikke nok med det,hun kurer hen af terassen og ud over kanten(6),og det hele foregår på højre arm og håndled
Da jeg bliver så meget mig selv igen,og bliver stablet på højben igen(t) ja så er det jo ikke så godt med den arm,og det viser sig desværre den er brækket ved håndledet to steder.
Og pokker da stå idet,jeg skulle jo hjem og indhente alle de strikkeglade damer i denne tråd,for jeg trode jo nogen næsten var færdig(31)
Men nu må jeg vist lige have denne tråd nærlæst rigtigt-hvad jeg jo er bedst til lige nu-suk
Men kan da lige ane at der vist er trævlet op et par steder,så det er da vist noget af en udfordring der venter mig,når armen kan bruges igen
Men trods dette uheld -og eferfølgende megen grinen over,som de sagde-da fruen forsvand*124*t i superfart på terassen,så går det rigtig godt med hende nu(31)
Jamen det var da rigtig ærgerligt Else M, at du ikke lige kan gå igang med strikningen; Men at følge med på sidelinjen og se de flotte billeder har da også været spændende indtil nu.
Du ønskes rigtig god bedring. ((O))
K.h. Lis
rigtig god bedring Else M.
Du kan sagtens nå at være med når du er på højkant igen, for dette sjal tager laaaaang tid at lave med alle de fejl der er.
Hej kan jeg også nå at være med. Jeg havde først ikke råd; Men nu har jeg fået garn til overs fra en sweater.
K.H. Lis *306
Hei'
Jeg har sendt en mail til Klasus,og vil gjerne vere med på denne KAL.
Med hilsen
TuridB
Else Marie dog. Sikke noget. Jeg ønsker god bedring med din arm...............(og på forhånd) strikketøjet, når du når dertil(31), ja for det har man altså brug for til det sjal(31).
Der bliver både kastet med håndklæder og garnnøgler i denne tråd. Pas på(31)
Hilsen strikke Marie
(H)
Jeg opdaterer lige vores deltagerliste i 1. indlæg i denne tråd med både Lis ai og TuridB - Velkommen til begge 2!
Indtil videre sletter jeg ikke nogen, hverken dem som kaster med håndklæder *130* *120*eller med garn (33)(ghf - der skal jo være plads til det hele herinde ..... Og hvem véd - måske får man lyst til at begynde igen?! ((O))
(qwe Klasus der var du hurtig, så ved jeg hvad jeg skal bruge natten på *101*
Lagde det lige fra mig på en skammel - og se man kan jo også polstre sine møbler med sjalet, hvis det er.(31)
Velkommen til alle de nye modige strikkere*307*.
Strikke Marie
Glemte jo billedet:
Vedhæftet fil 28041
Det er altså flot, Strikke Marie! Med eller uden fejl!
Hvor mange masker har du på strikkepinden nu?
Uha jeg er spændt, alle de flotte billeder. Gør at jeg næsten ikke kan vente. Selvom at jeg er den største synder i ventetiden jeg kunne jo bare lukke øjnene op og se hvad strikketøsen så tålmodigt prøvede at fortælle mig. Men nu er den sevet ind jeg har skrevet til klasus efter opskriften ggg så tak tak tak for hjælpen herinde det bliver sikkert ikke det sidste. og nu glæder jeg mig bare til at komme igang, imellemtiden bliver det lige tl at par pulsvarmere til varmestuen
Hvor er det bare flot Strikke Marie.
Sad og kiggede på den kant du har lavet, da jeg slet ik var tilfreds med kanten... Og som du skrev i tidligere indlæg, så brugte du lidt viden fra "revontuli" -så det gjorde jeg oz ;)
Har så udfærdiget et nyt diagram som min start ;)
Billede kommer i aften.
Er imponeret over hvor langt der er nogen der er kommet...
Her sidder jeg stadig og slås med starten *S* som jeg først nu tror jeg er tilfreds med. Håber jeg...
Har pillet op en 6-7 gange nu, og har oz siddet med "øve-garn"... :S
(H)Sulle,
Du skal ikke være ked af alle begyndervanskelighederne. Dem er vi vist flere, der har måttet slås med. Jeg selv begyndte forfra i alt 7 gange (R) (R) (R) og måtte til sidst klippe de første mange meter af garnet fra, fordi det var begyndt at se lidt "sørgmodigt ud" ..... Men på et tidspunkt begynder det jo at ligne det, man gerne vil have lavet ! *120*
siger tak for alle de- god bedring- hilsner herinde. Og glæder mig helt vildt til at kan komme igang,for det er jo da vist noget af en udfordrng det her sjal.
Og jeg har da også sagt til mig selv-at jeg skal ned i byen og have mig et bundt garn der udelukkende skal bruges som p r ø v e b u n d t -og det skal nok bliver flittigt brugt,tror jeg(31)
Nå må til at slutte(R) med venstre hånd tager det jo lang tid og få noget på print*120*
men p ø j - p ø j og held og lykke med alle jeres sjaler-og håber det lykkes for alle der prøver((O))
Så skulle ham her (2) have været med opskriften til de sidste tilmeldte.
Jeg har stadig et par navne liggende, som ikke har meldt sig her på tråden, og da min tilladelse udtrykkeligt går på kun at sende til dem der har meldt sig til, kan jeg desværre ikke gøre andet end at afvente.
Jeg har rykket kulturministeriet for svar om ophavsret, men jeg skal vis væbne mig med tålmodighed....*130* ... og det lider jeg i hvert fald ikke af*120*
Jeg har beslutte at lade den specielle mailboks sjal(snabel a)klasus.dk være åben lidt endnu, men hvis der er nogen der ønsker, at jeg sletter deres navn og adresse med det samme, så giv mig lige et praj.
Ja det kribler jo lidt i fingerene for at starte igen *168*
Vil så lige spørge om det kan gå an og starte med 4 p. retstrik for derefter og fortsætte med 2 retmasker uden for kantmasken eller om det kommer til at trække for meget i kanten når SJALET *306er færdig.??????????????????
(qwe Klasus - nu har(2) været her og jeg starter i aften. Jeg elsker at strikke om natten, når der er ro og fred og ingen til at forstyrre. *101*
Her er lige et par billeder af min hjemmebryggede start
Jeg er startet med at slå 6 masker op, hvoraf jeg bruger 4 til kanten (2 ret i hver side)
(H)Inger1,
Prøv lige at kigge lidt tilbage i denne tråd.
Strikke Marie har lavet en rigtig flot retstrikket kant på sit sjal - der er også nogle billeder. Så du skal nok lige se dem og læse, hvad Strikke Marie har skrevet. Tværtimod skulle sådan en kant "bære" et sjal strikket af tykt garn bedre..... ((O))
(H)Britta59,
Det ser ud til, at du har sendt en mail til Klasus (x) , altså med henblik på at være med i vores sjals-KAL?
For hvis du har det, skal jeg nok sætte dig på deltagerlisten i 1. indlæg. (k)
(6) Jeg synes det er en rigtig flot farve du har brugt Sulle.
Så går jeg igang med det sidste nøgle garn !!!!
*213* Luffedreng, det er godt nok imponerende (bdk jeg er slet ikke nået at komme igang igen, efter mit første forsøg, har lige et sjalshalstørklæde der skal være færdig til på lørdag til en 50 års fødselsdag,og Jannies gave skal også lige være færdig, og en bestillinge på to børnetrøjer, og nu skal jeg altså også igang med varmestuestrik, har to toppe der mangler at blive syet sammen, så det varer lidt inden jeg får gang i sjalet, men jeg skal nok komme igang*306
*306Så er jeg igang. Fantastisk (6)arbejde du har lavet med opskriften Klasus. Endnu større end jeg troede da jeg læste de første indlæg.
Jeg strikker efter teksten og har ikke haft nogen problemer med at følge den - tror jeg da ! Ihverttilfælde synes jeg at det mønster, der fremkommer er fint.
Så i aften vil jeg gå igang med mønster 2 - har allerede en ide om at omrokere lidt ventemasker.*101*
FOR HULAN DA!
Jeg fik to af Barbara Walkers bøger i går - A Treasure of Knitting Patterns og Fourth Treasure of Knitting Patterns, og da jeg læste forkortelserne, måtte jeg le højt af mig selv, da jeg kom til SSK, der står følgende:
SSK - 1 løs af, 1 løs af, strik sammen - I denne bog er forkortelsen "ssk" anvendt i stedet for den sædvanlige indtagning "1 løs af, en ret, løft den løse over" fordi den er kortere, og ikke så nemt forveksles med "1 løs af, 1 ret sammen, løft den løse over"...........!!!!
ca.1 million masker prøvestrikket uden at se det - hvor blind kan man være? (31)(31) - Jeg er godt nok nærsynet, meeeen (t)
Hun tilføjer godt nok, at denne metode at strikke indtagningen på (som beskrevet tidligere i denne tråd), er "neater-looking" - dvs. ser pænere ud - Det kunne være man skulle se om det er rigtigt..........En gang *120*