nu kan vi snart begynde at tælle ned (qwe
Printable View
nu kan vi snart begynde at tælle ned (qwe
jep ... nu er der bare en sejltur i oprørt hav *141*
*120*
De lover godt vejr fredag -lørdag og søndag ikke så ringe endda (awd
Lurendrejeren fór op igår aftes. Han har de sidste 8 dage småvrisset over al den aktivitet i haven og klynket over, at han fik alt for lidt søvn. Men han blev mere end almindeligt overrasket og knotten, da så vandspanden og børsten kom med hans årlige bad (n)(n) Dét var virkelig at stramme den (n)(n) Nu har jeg så lovet ham, at han skal få lov at sove indtil week-enden - og han ønsker alle fra Djævleøen og god og rolig sejlfart herover ((O)) Samt at Fredsminde husker sig selv, mobilen og adressen - eller bare en af delene *120**120**120*
*103**103**103*
Nu er der bare lige nogen arbejdstimer der skal overstås ... og så ja, Bornholm here I come ((O))
Alle adresser tlf. nr og hvad der ellers behøves, er samlet og pakket!
måske det også var en fordel at jeg husker min *145* og mit *306 så I kan se dobbeltstrik og tvebinding *120*
God tur Spelsauen (H)
Jeg har da en håndten, du kan låne fredsminde *120*
Idag bider vinden fra vest så ubehageligt, så jeg har været ude og give planterne min Wensleydale uldfletning på, som kom med posten igår *120**120* Forhåbentlig går vinden snart i øst, så jeg kan prøve at spinde det istedet på søndag (H)
Mellem os, så er det meget meget længe siden, jeg sidst har brugt den - ved ikke engang, om jeg kan længere. Men jeg er nu ikke bleg for at stille op til et billigt grin blandt venner *120**120**120*
Jamen du kan Zep , nu har jeg ikke lige tid til at finde det emne hvor du startede med det,( skal ud og rejse og have pakket noget hundeuld og en enkel trøje)(R) men det ligger her et sted.
Skal da se om der ikke bliver tid til at finde tyrker tenen frem også.
Så må jeg jo hellere levere beviset ((O)) Dengang, hvor rokkemor alias hundeuld fik ledt mig ind på uldens farlige veje *120*
God rejse *131*
hvor er du dygtig *120*
jeg kan lige fortælle, at Spelsauen er kommet helskindet til øen
- havde besøg af hende og hendes søde hund i eftermiddags, så der blev lige drukket "lidt" te *120*
Det lyder sørme godt *101*
Idag har jeg lynende travlt, for der har sneget sig uventede opgaver ind i min lørdag, som jeg ikke kan komme udenom. Sååå I må bære over med, at måske ikke alle nullermænner er jaget på porten imorgen *120* Men det ser ud til, at min bestilling på godt vejr er blevet accepteret ((O))
Så er det snart, nu det er nu *213**213**213**1236*
Rigtig god fornøjelse til forårs-spinderne.! Håber I får en hyggelig dag - og noget godt vejr at sidde ude i... (k)
(jeg er én af dem, som kun er en "lille smule" misundelig.... (awd)
Hav en hyggelig dag på Bornholm og husk, at vi andre også gerne vil se, hvad I får ud af ulden.
I ønskes en super hyggelig spindedag. Håber vejret er med Jer. Og så regner vi selvfølgelig med at se en masse billeder fra dagen.
Rigtig god dag. Jeg kan kun sige som de andre: Jeg håber vejret er med jer, og at I husker at tage masser af billeder :)
Håber i alle får en fantastisk hyggelig spindedag(H)ka se vejret er med jer
..husk billeder *141*
Vi har haft et forygende godt vejr og endnu mere forygen dejlig spindedag TAK *131* Zep for husly flot frokost bord med diverse lækkerier...og Viktoria TAK for den flotte fødslesdag lagkage og Zep for den flotte buket som nu står her på værelset og lyse op.
Og i dejlige spinde piger der virkelig gik til den..i er bare (qwe
Billeder dem må i lige vente lidt med ; men mon ikke nogen af de andre får lagt nogen ind af denne herlige dag som vi afsluttede ved Fredsminde for at hente garn til diverse og Jens fandt lige noget garn han kunne bruge til et par strømper(Å)OK jeg fandt også noget til mig selv, så nu kan Haven vel strikke et par til mig og jeg et par til ham*120*
Det lyder da som en udmærket arbejsfordeling Hundeuld *120*
Når jeg lige har fået sovet nogle timer og sendt børn i skole imorgen, så skal jeg nok sætte billeder ind fra denne helt forrygende og berigende spindedag! Tusind tusind tak for alt (z) Selv fødselsdagsangen er nu forstummet *120*
Ok lige et enkelt, mens jeg sidder og tager mig sammen til at få mig et stykke brød ((O))
tak til Spelsauen og Nugga, bybeckmann, Hundeuld - og selvfølgelig især Zep, som lagde hus og have til - for en hyggelig spindedag (qwe
har også taget fotos
de kommer (z)
Hæ hæ, jamen det lyder da som en HELT rimelig arbejdsfordeling, Hundeuld *120*
Hi hi hi, Zep, nu kan jeg godt se, at det der står spændt fast på bordet nok er et eller andet til at karte uld med. Men ved første øjekast, så lignede det et gammelt kasseapperat *120*
Nå nå, Zep tager entré for at man kan komme ind i hendes fine spinde-have *120*
Dén idé kunne du da godt have kommet med igår Bubbihund *120**120**120*
Nu får I så lige et enkelt billed mere af "hendesæl" med sammenknebne øjne i den strålende forårssol - vejret har været upåklageligt! Og så er det ellers slut med at være aktiv for idag. Men jeg har lovet at skrive, at fredsminde huskede både sig selv, mobilen adressen OG spinderokken ((O)) Og resten må komme imorgen. Kartemaskinen var iø lidt af en opgave at få spændt på et eller andet *120* Spelsauen blev sendt på videre færd på vores dejlige knlippeknold, sammen med Hugga, efter at pigerne var blevet færdige med at kæle Nugga og Spelsauen, gemalen og jeg fik os en ekstra kaffetår. Som sagt en minderig, skøn dag *101*
Damn!!! (Å) - Ja, jeg kan godt se, at jeg var for langsom dér *120*
Og nu bevæger jeg mig faretruende tæt på grænsen til mobning *131*...men når du skriver:
Hæ hæ hæ, så ser jeg billeder for mit indre øje, at de også kælede Spelsauen. Hi hi hi...dét må da have været hyggeligt *120*
Gudskelov regner jeg med, at du ved, at det er kærligt ment *131*
*120**120* Du kan være ganske rolig kære Bubbihund. Hvis du spørger fredsminde, så vil hun sikkert gerne skrive under på, at jeg overgår dig med længder (R) Men vi laver kun sjov med folk, vi godt kan lide, har jeg ikke ret? ((O)) Nu skal jeg lige have fundet det gear, som får pigerne godt i skole her til morgen. Og SÅ får I kun fred for mig idag og imorgen, når jeg kryber i skyggen med rokken eller pakker den del af haven, som gerne vil med Haven hjem til Sjælland (H)
Så er "batterierne" ladet op til at begynde beretningen.
Min anmodning til "overgartneren" om godt spindevejr var blevet imødekommet godt og vel. I det endnu dugvåde græs, hvor ikke en vind rørte sig, listede jeg rundt kl. 6 og plukkede blomster, mens fuglene sang morgensang og bier og andre insekter mødte på arbejde. En god start på de sidste forberedelser, inden vi spindere skulle samles kl. 10.
Lidt over halv ti bimlede mobilen og jeg svarede med, "Ja det er Dorte" - nummeret kendte jeg ikke. Der opstod en pause, så jeg nær troede, det var telefonfis *120* Så kom det tøvende, "Hej Zep, det er Annette. Så holder jeg oppe ved skolen". Sådan er det jo, når man hedder et på nettet og noget andet i mobilen *120**120*
Spelsauen endte dog alligevel, hvor hun skulle. Jeg gik hende i møde på den allerede sollune vej og vi hyggesnakkede faktisk temmeligt ude ved vejen og ind ad indkørslen. Jeg er overbevist om, at Spelsauen vil kunne fortælle en masse om sine skønne oplevelser herovre de seneste dage. Jeg kan dog afsløre, at hun har besøgt Madsebakke. Og når jeg fortæller det, så er det, fordi Spelsauen havde en helt utrolig flot værtindegave med til mig, som hendes kreative fingre har frembragt. Jeg er benovet og især meget, meget lykkelig for, at jeg kan hænge den på min væg! Det er en helleristning gengivet i uld - en helleristning, som ses på Madsabakke...
Vedhæftet fil 67536Vedhæftet fil 67537
Nu har jeg jo "fat i" Spelsauen alligevel, så lad os bare fortsætte med hendes frembringelser... "Temaet" for vores hyggelige spindekomsammen var at prøve andre fibre end vanligt. Spelsauen blev "udfordret" i mit Tencel (fra En Ulden Affære). Og jeg må tage hatten af, for hun spandt det rigtig godt i mine øjne (39)
Vedhæftet fil 67538
Spelsauen havde så til gengæld kameluld med - og ikke mindst "kasseapparatet" *120*, altså kartemaskinen på det tidligere foto. Jeg havde aldrig prøvet at svinge sådan en fætter. Men det gik nu rigtig godt, tror jeg nok, da den altså endelig var sat fast på noget. Det med at få den fastspændt var lidt af en opgave, som tilmed fik sat gemalen i sving. Man må sige, at kartemaskiner og lette sommermøbler ikke er skabt for hinanden *120*
Sørme om ikke Spelsauen så har efterladt kameluld til mig (z) Jeg fik ikke spundet ret meget igår (til gengæld er munden overanstrengt), så nu vil jeg sætte mig ud og starte dagen i det herlige vejr med at prøve den der kameluld, eller "pukkeluld", som mine piger har døbt den *120* Jeg kan slet ikke lade være! Men når jeg så igen kan lade være, så kommer jeg og fortsætter beretningen. Ses! Og jeg glæder mig til at se billeder fra jer andre også!
Her er nogle af mine fotos fra en herlig inspirerende spindedag her på Bornholm ((O))
Vedhæftet fil 67544 her kan I se hvor aktive vi var (Hundeuld, bybeckmann, Zep og Spelsauen)
Vedhæftet fil 67545 nogle mere aktive med mundtøjet en andre *120**120* (bybeckmann, Haven, Zep og Spelsauen)
Vedhæftet fil 67546 se lige i baggrunden ligger Nugga og hygger sig i skyggen (Spelsauen og Hundeuld)
Vedhæftet fil 67547 fik tvundet dette færdigt
Vedhæftet fil 67548 og så var der en lækker fødselsdags lagkage til Hundeuld - som vi andre fik lov til at smage lidt af *120*
Vedhæftet fil 67549 og jeg prøvede at spinde hundeuld - skal have det tvundet med uld og så skal der farves ((O))
Tak for fortællinger og fotos - det lyder og ser ud til, at I har hygget jer.! (k)
Men kunne I ikke sætte navne på, hvor det er muligt; så kan vi (jeg *120* ) - som er mest nysgerrige - se "hvem der er hvem".?!
Tak for beretningen fra spindedagen og alle de fine billeder.
Det ser så hyggeligt ud. Og jeg gætter på, at Nugga er den søde hund. Er det din Zep?
Dejlige stemnings billeder..
Sikke en smuk gave Zeb..du har fået af spelsauen (bdk(bdk*107*
mums for en flot føs´dagskage..kan Blomsterpynten spille*120*
Wow for en karter..hvor er den købt henne..og prisen ?
Zeb..flot garn du fik laver..ser frem til at se hundeulden med får..spændt på farven..
Så sød din vuf er(z)
Tak for kikket
Skønne billeder fredsminde (H)
Nej Nugga er ikke min, men Spelsauens hund. Vi har 5 katte, som man så ikke så meget til igår *120*
Vedhæftet fil 67559
Husker jeg ikke helt galt, så nåede bybeckmann at komme, inden jeg hastede ind for at sætte kaffe og thevand over. Igen blev jeg forkælet med værtindegave; "Rasmilla's Hula-Hop Halskæde", som jeg skal prøve at lave en dag i skyggen.
Jeg må blankt erkende, at jeg ikke fik spundet særlig meget igår. Men bybeckmann derimod var noget så flittig (bdk Hun fik også prøvet kamelulden, husker jeg.
Vedhæftet fil 67564
Og selvom jeg nu vrider min hjerne, så er webadressen smuttet på forhandleren af noget umanerligt lækkert spindefiber - ikke mindst farverne!! Håber, at adressen bliver skrevet her i tråden, så jeg kan hitte den igen... Men bybeckmann har vist travlt lige noget af ugen her.
Og så kom 3. klippeøbo, Fredsminde. Skønt strømpegarn og lækker uld blev jeg forkælet med. Overvejer at holde træf oftere *120*(R) Og sødeste Fredsminde, nu har jeg så indrømmet, at min hukommelse også kan slå smut. Som sagt, når jeg synes om folk, så kan jeg være en rigtig drillepind *131* Og det var jeg sååå - og må gå til bekendelse om lidt. Men min bemærkning om, at Fredsminde havde husket div. handler blot om, at min pb til hende med adresse var nået at blive slettet, inden hun havde husket min adresse. Derudover var der bestemt ingen slinger i valsen - og Fredsminde spandt også, så det var en lyst! Mens en anden en her brugte mere tid på snak og sådan. OK hun snakkede altså også *120*
Vedhæftet fil 67561
Og er her så det lækre garn, Fredsminde fik tvundet, mens snak og rokkehjul gik...
Vedhæftet fil 67562
Og for at det ikke skal være nok, så havde hun medbragt noget af det der tvebinding strik, som jeg dårligt har haft tid til at følge herinde... Endda med rokken på! Jeg stod endda og gramsede på nogle håndledsvarmere, lækre, som jeg dog ikke fik fotograferet.
Vedhæftet fil 67563
Og som om det ikke er nok, så havde hun mere at vise frem. Glæder mig meget til at se det færdige resultat. Spelsauen ville også fotografere det og så kom frækheden boblende igen - eller hvad det nu var, for jeg sagde, at hun skulle dreje maven, så Spelsauen kunne få et foto. Og nu var så egentlig ikke så meget af maven, jeg mente. Men der holdt Fredsminde jo altså de flotte strikkerier. Jeg er svært bange for, at jeg får igen en anden gang, eller to eller 3 (Å)
Vedhæftet fil 67565
Og som rosinen i pløseenden i aften, får I lige et dejligt minde om (fra venstre) Fredsminde, Spelsauen og bybeckmann, som hygger...
Vedhæftet fil 67560
Du har nemlig HELT ret *131*Citat:
Men vi laver kun sjov med folk, vi godt kan lide, har jeg ikke ret? ((O))
Og tusinde tak for nogle skønne fotos, og en dejlig beretning.
Og *213* hvor kan jeg godt forstå, at du er glad for din værtindegave fra Spelsauen. Den er da helt vildt fed!!!!! (awd*107*(39)(qwe
Det er en sød hund, du har Spelsauen.
Ja I har rigtig hygget jer.