Hold helt op, hvor jeg misunder jer (R)
Printable View
Hold helt op, hvor jeg misunder jer (R)
du er velkommen til at komme over og deltage Daisy *307*
(H) Jeg kommer også ... (når endda og øve mig lidt på hør inden *120*)
Jeg tror jeg har fundet en måde at have min el rok med derover, så har du en ledning Zep(H)
Spelsauen skal du ikke meddeles til ...........(H)
Spelsauen, jeg vender, som lovet tilbage med en pm (senere idag). Week-enden bød på nogle uforudsete udfordringer, så jeg humper lidt bagefter hist og pist *120*
Jeg har al det ledning, du måtte ønske dig Hundeuld (H) Eftersom vi nu er ved at endevende langt mere, end planen var her fra start, så dukker der ting og sager op - deriblandt ledninger *120**120*
Yes Yes!! *103* Så er mini-ferien *103* kommet i hus *124*
PS. Hundeuld og Haven, hvis I har mulighed for det, så giv jer selv en tur til Christiansø, det er helt specielt - og Edderfuglene der er ved at samle ungerne, for at svømme til Bornholm, tror det er i april- maj?
Har det i tankerne og vi skal jo bo tæt på båden.. vi får se.*120*
Hej Zep
Jeg kommer med både en manuel og en elektrisk rok, og skal muligvis lave z-tvundet af noget spelsau - og muligvis kommer jeg med noget possum.....eller noget silke der skal tvindes med noget pladegarn---uh, mange muligheder!
Kh
bybeckmann, Poulsker
Christians- og Frederiksø er bestemt skønne steder på denne jord! Har været på kursus på månen *120**120*
Jeg iler med at skrive Spelsauen og bybeckman på listen over bindende tilmeldinger ((O)) Jeg glæder mig meget til at se jer og er sikker på, at vi får en superhyggelig dag (z)
Hold da helt op - det ser jo ud til at vi bliver en pæn lille gruppe *120**120* herligt!
- der er da vist ingen fare for aflysning denne gang ((O)) - selvom der da vist godt kan blive plads til flere???
Nixen, ingen afslysning ((O)) Og er der et par mere, som vil med, så kom frit frem. Meget griber om sig her i huset, mens gemalen har påskeferie og vi venter årets første feriegæster tirsdag. Derfor er jeg offline det meste af tiden. Men ca. 1 mdr. før spindedag, sender jeg min adresse til tilmeldte, som endnu ikke har den og hiver lidt i tråden her igen (H)
Senere idag sender jeg min adresse til jer, der er tilmeldt - håber der er plads i postkasserne (2) Og så vender jeg tilbage her ((O))
Har jeg overset en bindende tilmelding fra dig lillebi?
Regner med, at alle har fået min pm med adresse og "program"? ((O)) Jeg har hørt fra næsten alle.
Der er stadig plads til et par stykker mere, hvis nogle nu sidder og ærgrer sig over at være for sent ude.
Om alt går vel, så får jeg sparket min rok igang imorgen (12) så den er varmet godt op, til I kommer (H) Det skulle allerede være sket, men jeg må sande, at gemalens uddannelse er ret så krævende - ihvertfald hvad mine tidsplaner angår *120* Men hvor der er en vilje, er der en vej...
Har I gang i rokkene?
*145* Ja da ... (R) øh ... lige nu pt. er det kartemaskinen *120*
Det er da bestemt en start Spelsauen (39) Sådan en har jeg aldrig prøvet at bruge. Billeder af dit arbejde??
Her er spindevesten taget af bøjlen for en times tid siden. Og jeg er igang med at tvinde noget, som ligesom ikke har lavet sig selv vinteren over (Å) Der kommer billed, når det hænger på snoren en af de næste dage og tørrer i det skønne forårsvejr.
Så blev jeg færdig med mit bidrag til "fri leg" *120*Der er lidt camel uld til hver - og lidt rådyr-pels til hver! Billederne må så blive tage på Bornholm. *103*
Oooooh det glæder jeg mig til ((O))
Zep, hvad mener du med at du aldrig har brugt en kartemaskine (t)? Hvis det er sandt, så kan der måske godt blive plads til den, i mit lille mobil-home *120*
Jamen det er skam sandt. Men husk lige, at der også skal være plads til dig, hunden og rokken i bilen *120**120*
Jeg har hittet noget Tencel frem fra mine gemmere, som kan leges med på spindedagen ((O))
Vil iø anbefale, at man i forvejen har en spole med en tråd fåreuld medbragt, hvis nu vi forsøger os med at tvinde noget særligt sammen. Sådan lidt ligesom tv-køkkenet i gamle dage, hvor de havde "snydt lidt" og lavet det i forvejen *120**120*
Jeg tror godt det kan lade sig gøre ((O))For søren, hvor jeg glæder mig ,-)))
Dagen nærmer sig med raske skridt ((O)) - og jeg glæder mig til en dag ved rokken i godt selskab *120*
Det kan I også tro, jeg gør (H) På søndag når vejret har raset lidt af, så snupper jeg et billed af spindeomgivelserne, som jeg har gjort lidt ved i denne uge ((O))
Så er tiden ved at være der hvor vi drager øst på , nu sørger du for nogenlunde vindstille Zep (awd
Jeg har ikke rok med ... har valgt varmestuestrik til krisecenteret var mere vigtig.. lidt uld kommer der med i bunden af bilen...*120*
Det bliver fint *119*på spindedagen, har DMI lovet ((O))
Ja men vi holde rmeget af at tage en flaske og et par glas med ud og se solnedgang , gerne et nyt sted hver gang *120*
Ja al det der pusteri, som "overgartneren" bidrager med i disse dage, er jeg ikke slemt begejstret for. Idag var det årsag til, at jeg måtte tage tidligere hjem fra skolearbejdet, fordi jeg fik savsmuld i øjet - og det sidste er ikke kommet ud endnu, så jeg er døbt zombie-mor her til aften. Bare så I ved det *120* Men jeg har forsøgt at pointere, at den slags ikke kan tolereres i næste week-end - vi vil have blide vinde og doven sol (H) For en sikkerheds skyld må jeg hellere muge ud herinde *120*
I skulle have set en solnedgang her igår Hundeuld - der havde ikke engang været brug for en flaske ((O))
Jeg regner med at bruge min Ashford Traveler til spindetræffet, så du er velkommen til at bruge "den store", hvis du vil sætte ny snor på den Hundeuld ((O)) Igår bestilte jeg 100 gram Wensleydale (inspireret af Heddimor), som jeg fik lyst til at prøve.
Så er værtindegaven færdig... *124*
Arj hvad har I nu gang i (R)*131*
Mit savsmuldsøje ville ikke fotografere igår. Men det vil det heldigvis idag, så her er et dugfrisk morgenfoto af spindepladsen ((O))
det skal du ikke bekymre dig om Zep *120*
spindepladsen ser hyggelig ud - godt det snart er søndag *145*
krydser fingre for at vejret bliver som idag ((O))
Det ser hammer godt ud (qwe
(6) - og er snart på vej...*103*
Det er meget nemt at finde mig her i nabolaget... Forhaven er uden hæk, så der er fri indsigt til mange forskellige blomster - p.t. omgivet af det ukrudt, der er kommet 1 mdr. foran mig *120**120**120*
Igår fik jeg dog jaget det ud ad gården sammen med skidt og skrammel, som havde sneget sig derind bag min ryg (n)(n) Gården ligger for enden af spindepladsen på venstre hånd.
De seneste forlydender om vejret, tyder på en ganske pæn solskinsdag med lidt blæst fra øst. Det burde ikke genere os, da vi sidder i ly ad beplantningen ved grøften. Men for en sikkerheds skyld så bliver denne dag min sidste ude med at slå græs og andet forefaldende - og så gør jeg klar til, at vi til nød kan sidde inde...
Der er stadig plads til en enkelt mere fra Sjællandsgruppen, hvis det skulle være (z)
*103* Det bliver mere og mere spændende - og jeg er da også så småt ved at have hold i hanke med det hele... hm (40)