Sådan var mit også supersine, så det lyder helt rigtigt. (z)
Printable View
Sådan var mit også supersine, så det lyder helt rigtigt. (z)
Lige præcis. De 2 omslag har dobbeltlængde og svarer derfor til 4 alm omslag. Men jeg undgår de meget stramme omslag og desuden er omslagsmaskerne meget nemmere at tælle.
Jeg bruger en kort hjælpepind og lader maskerne falde af bagud.
Jeg bruger kun pind + hjælpepind til omslagene - og strikker retmaskerne på den almindelig pind.
Er også med igen - har skiftet til tyndere, mere fast garn og er startet forfra, har kun lavet det første kryds, men det gik tilgengæld også let. Så har jeg gang i et sjal ved siden af, som kan klares når fjernsynet kører((O))
Super - så tør jeg godt fortsætte.
*307*
Jeg sidder ude i svømmehallen her i eftermiddags mens mine børn får undervisning.
Jeg strikker på mit Maja sjal.
Ved siden af sidder min datters veninde og hendes far. De taler om penge og om hvordan det ville være hvis de havde en milliard.(H)
Faren siger: hvis vi havde så mange penge skulle vi aldrig mere spare og så skulle Musse have garn nok så hun ikke behøvede at strikke huller.
(Å) (31)
Den var sjov, Musse! *120*
Nu er jeg kommet så langt med min andre ting, at jeg har fået lavet en strikkeprøve, i mit Lucca garn jeg købte ved Ho strik.
Jeg strikker så stramt, at jeg har været nødt til at gå op på en pind 6½, og det giver nogle lange kryds, men selvom det ikke ser så pænt ud, retter meget sig jo når man får sjalet spændt ud til sidst.
Jeg regner med at få et let og luftigt sjal ud af det, som jeg bedst kan lide, og måske et lille foto, når jeg har fået strikket lidt opad.
Jeg vil gerne sige mange tak til dig, Klasus for dit store arbejde, en let og forståelig forklaring, lige til at gå til.(39)
Jeg er nu nået til række 11 og kan se, at jeg skal i gang med nøgle 3 á 100 g. Så jeg tror der går ca. 300 g. garn til 14 rækker, som er det antal der er på originalen, når løbelængden er ca. 260 m pr. 100 g. (z)
Det kan godt være at jeg ikke laver det helt så langt, da det jo også skal blokkes og det ser ud til at blive temmelig langt.