Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 11 af 25 FørsteFørste ... 78910111213141521 ... SidsteSidste
Viser resultater 101 til 110 af 246

Emner: Vi strikker Maja-sjalet sammen

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Ja, jeg er også med, men det går langsomt. Jeg er enig med stumpe at den pind med de lange masker er drøj at komme igennem, så jeg er lige strandet midt i den for øjeblikket.
    Knus Rita

Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Fat mod!

Jeg syntes også, at det var svært i starten, men nu kan jeg se fjernsyn, mens jeg strikker og jeg er nået til 10 krydser i hver del af sjalet. Klasus' tommelfinger-fif i 1. indlæg hjalp meget!

Det er sket, at jeg har en ekstra lang maske - det regulerer jeg ved inde i et kryds at strikke to lange masker sammen - det ses ikke.

Jette

Mosterkoster Gæst
    Jeg er også på endnu, jeg synes at den er til at have med at gøre, den pind med de lange masker, men pinden hvor man slår dem op, uha uha den kan da tage livet af mig.
    Sådan er vi så forskellige.
    Jeg klarer mig uden en hjælpepind, men det hjalp først da jeg skiftede garn til et lidt tykkere garn, kunne godt have tænkt mig noget der changerede, men det får vente. Nu gør jeg dette færdigt.
    Er kommet til 7 krydser.

Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Citat Oprindeligt indsendt af Ejlskov Se meddelelser
    Fat mod!

Jeg syntes også, at det var svært i starten, men nu kan jeg se fjernsyn, mens jeg strikker og jeg er nået til 10 krydser i hver del af sjalet. Klasus' tommelfinger-fif i 1. indlæg hjalp meget!

Det er sket, at jeg har en ekstra lang maske - det regulerer jeg ved inde i et kryds at strikke to lange masker sammen - det ses ikke.
    Det har jeg også måttet gøre en enkelt gang

Jeg er nået til at skulle lave 13 kryds... og endnu så synes jeg at det er sjovt.

Jeg har så fundet ud af, at jeg nok skulle have valgt noget andet garn, da det er svært at trævle op i, hvis man laver en fejl. Havde 3 nøgler tilbage af noget billigt garn jeg engang købte i Kvivkly.. Milano. Men jeg synes ellers at det ser helt flot ud.. sådan lidt bamset uden at være for tungt.

Og jeg leder stadig efter det dumme kamera....

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Jeg er med igen.
    Klasus kom med ideen - tak for det
    Nu bruger jeg p 4½ til at strikke med og strikker på 1x4½ + 1x4 som hjælpepind ved omslages-pinden, men jeg slår til gengæld kun om 2 gange i stedet for 4. Nu slipper jeg for at strikke stramme omslag, og det hele glider meget lettere. Krydsene er blevet lidt fastere, (som jeg gerne ville have) men kan gøres løsere ved brug af et større nummer i hjælpepind ved omslagene.
    Jeg strikker i Kauni 2-trådet.
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4470 Nordvestsjælland
    Jeg er i gang med de 11 krydser, men kan se at jeg nok ikke har så meget garn tilbage . Fra starten bestemte jeg mig for at lave 12 krydser, men nu får vi se om jeg når så langt. Jeg strikker ellers i det anbefalede garn og har købt den mængde der er foreslået

Tilmeldingsdato
    31 Jan 2009
    Geografisk sted
    Grindsted, Sydjylland
    Jeg ender stadig med at have for mange masker på sno-de-lange-masker-om-pinden-pinde. SUK. Men jeg VIL strikke det!
    Mange hilsner
    AnetteK

Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af annie Se meddelelser
    Jeg er med igen.
    Klasus kom med ideen - tak for det
    Nu bruger jeg p 4½ til at strikke med og strikker på 1x4½ + 1x4 som hjælpepind ved omslages-pinden, men jeg slår til gengæld kun om 2 gange i stedet for 4. Nu slipper jeg for at strikke stramme omslag, og det hele glider meget lettere. Krydsene er blevet lidt fastere, (som jeg gerne ville have) men kan gøres løsere ved brug af et større nummer i hjælpepind ved omslagene.
    Jeg strikker i Kauni 2-trådet.
    Når du kun slår om 2 gange og ikke 4 får du stadig 8 lange masker til at krydse. For det må da være nemmere og kræver jo så heller ikke så lang en wire.

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Ja, det er da stadig de samme 8 masker, selv om de måske bliver lidt kortere. Det er jo den strikkede maske mellem omslagene, der skal trækkes lang.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Hmmm - så er jeg startet (igen). Og er det rigtigt, at jeg har 6 fra den ene maskemarkør; og 5 fra den anden maskemarkør?

Ifølge Klasus SKULLE det jo være rigtigt:

P1: 2 r, slå om, 2 r, slå om, indsæt markør, 1 ret, slå om, 2 ret, slå om, indsæt markør, 1 ret, slå om, 2 ret, slå
    om, 2 ret = i alt 18 masker.
    supersine669

carpe diem

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •