Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 89

Emner: Farvetråden

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Lige et par spørgsmål til ..
    Nu har jeg jo ikke 10 ildfasteskåle til mikroovnen, så kan man lægge flere bundter i den samme skål ?
    Dernæst har du prøvet at farve med gråt garn til en anden farve ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Hundeuld: Jeg har kun en lille skål med låg, og her kan vel være 4 - 5 fed tror jeg. Har jo max. prøvet med to igår, det er jo helt nyt for mig på denne måde.
    Vil foreslå at du bruger en bradepande beklædt med bagepapir (og den skal ikke bruges til mad senere, men du kan vel finde en i genbrug?), og så lægger du feddene side om side, måske lidt oven på hinanden, og ind i ovnen. Lade køle af tildækket med folie, osv.
    Igår lod jeg noget garn køle af i en plasticpose der var bundet til. Det handler jo mest om at ulden ikke skal få kuldechok mens den hærder. Det gik fint.
    Jeg ville være påpasselig med f.eks. at have gule/lyse fed sammen med stærke farver, for hvis der er lidt for meget væske kan de vel i princippet tage mod mere farve hvis garnet ikke har taget 100% imod ved alle fibre???
    Jeg har jo købt grå uld ved Canterbury - Gottlandsk pelsuld, og det er bare sååååå lækkert. Det er meningen jeg skal farve noget af det. Det bliver mere meleret, lidt tweed agtigt, men jeg synes det er mega flot, når garnet spiller og er levende.
    Jeg må se om jeg lige kan lave en prøve og lægge billeder ind.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Man kan fixere - enten ved at varme behandle i en almindelig ovn - eller mikro ovn. Den anden metode er koldfixering, hvor man pakker tingene/garnet ind i plastic og lader det hærde på den måde. Der er mange måder disse farver kan bruges på.
    Det er forskelige midler der skal bruges inden man aktiverer processen og alt efter om det er vegetabilske eller animalske fibre. Der er jo visse syrer, der f.eks. nedbryder silke og andet.
    Strikke Marie, der skal i haven nu - middagspausen er ovre siger famililen

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    De unge syntes det er en vild ide med at lave deres eget garn, så når farvekortet kommer, bliver der bestilt farve, garnet er spundet.
    Skal nok huske digi

Fotoserie er lagt i down load.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •