Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 10 af 19 FørsteFørste ... 67891011121314 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 100 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Så er det blokket ud til størrelse 220 cm x 103 cm. Jeg er bare så glad for det sjal. Lægger billede på showthread senere, når det er tørt.
    Jeg glæder mig sådan til at se alle de forskellige sjaler samlet.
    Strikke Marie

Vedrørende udblokning (der var een der spurgte) så lægger jeg det i blød i sæbespånevand (endelig ikke for varmt) i ca. 30 min. Skyller det i lidt køligere temperatur end det, det bliver taget op af, og slynger det i vaskemaskinen. Herefter lægger jeg det op på håndklæder. Sætter nåle meget tæt i den øverste kant, så det er lige. Herefter trækker jeg spidsen midtpå ned til ønskede længde. Herefter den midterste tak mellem midteraksen og yderkanten, således også i den anden side. Så igen den midterste osv indtil det hele er tæt besat med nåle. Lad det ligge til det er helt tørt. Læg evt håndklæder over, hvis katten ikke kan blive fra det. Min kan ikke.
    Strikke Marie

Revontuli blokket ud 001.jpg

Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Citat Oprindeligt indsendt af Jabini Se meddelelser
    Det bliver godt nok også flot, utroligt så mange forskellige nuancer sjalet bliver strikket i

Jeg har fået mit Kauni-garn fra Eventyrgarn idag, men har lige et par projekter som skal laves inden jeg går igang med sjalet
    Nej altså - det lyder jo helt forkert i mine ører-en "Rokker "der er så standhaftig,at det garn der er i brug,skal og må laves færdig først,jeg må nok tilståvar det her, der var kommet en dejlig kasse med n y t garn-ja så var det nok varmet op på pindende inden der var gået en time
    Jeg tager da hatten af for sådan en "Rokkenitis"
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    [quote=Strikke Marie;95040]Så er det blokket ud til størrelse 220 cm x 103 cm. Jeg er bare så glad for det sjal. Lægger billede på showthread senere, når det er tørt.
    Jeg glæder mig sådan til at se alle de forskellige sjaler samlet.
    Strikke Marie

Det er jo bare så flot-og hvilke skønne farver-selv sidder jeg her med ca 460 masker på rundpinden,og hurtigt går det jo ikkePyh-og Puh de er lange de pnde

Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Strikke Marie: hvor er det bare utrolig flot

-------------

og med hensyn til at lade mit Kauni-garn liggende et par dage endnu måske bliver fristelsen for stor, men jeg mangler altså lige ca ½ sok (til et par varmestuestrik) også lige en hæklet bluse til mig selv der skal sys sammen.
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Jabini:Den er god.....vi snakker sammen om et par dage, hvordan det gik!

Else M.: Hold ud, hold ud, og du vil ikke fortryde det. Jeg smugtrænede jo med sjalet igår. Det er bare så dejlig varmt at have på.Men det er i sandhed nogle drøje omgange, når man når op i det maskeantal.

Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Rettelse:
    I forklaringen hvor jeg beskriver hvordan man "vender" kantmaskerne lodret, er der indsneget sig en fejl.
    Det skal være:...... begynd at strikke P. 4 efter diagram 1.
    Jeg havde i første omgang skrevet p.6 - sorry. Håber ikke der var nogen, der var gået i gang? Opdagede det heldigvis, da det ikke helt passede med mit eget.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Du må ikke vise de sjaler mere, Ulla. Det er alt for fristende - og farverne..............det er heller ikke.....det værste jeg har set.
    Mums!
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Ja som sædvanlig igår aftes,sluttede jo med at man lige skulle strikke en pind mere eller2 eller3 eller 4 eller 5-ja eller mange blev det jo til.Og godt sent blev det,før det blev lagt fra sig.
    Og så her idag,hvad opdager man så, man fik ud af sin ihærdighed,jo sådan cirka 4-5 pinde nede er der jo fejl i en af de rapporter med hulllerne-og større end den sådan lige kan rettes- P o k k e r s

Gæt lige hvad jeg laver nu-de er
    p o k k e m e lange de pinde

Mosterkoster Gæst
    uha hvor jeg dog kender det, men jeg har fået den erfaring efter 1. sjal, at det andet går meget nemmere. Man kender i den grad fortsættelsed, så det kører på skinner (skynder mig lige at banke under bordet, for hvis nu nemesis hørte mig)

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Så blev det første Revontuli færdigt, udspændt og tørt.
    Strikke Marie

Canterbury 015.jpg

Side 10 af 19 FørsteFørste ... 67891011121314 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •