Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 19 FørsteFørste ... 5678910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Så blev jeg også færdig med at lukke de sidste masker af. Det er blevet et dejligt sjal. Det luner helt godt, og jeg har bare ikke kunnet nænne at vaske og spænde det ud endnu - så fryser jeg jo imens.
    Revontuli 003.jpg
    Jeg har valgt at strikke det noget større end det er på opskriften. Ingen problemer i det, blot at pindene var mega lange og man ikke lige kunne lave en pind på to min. Tror jeg sluttede med lidt over 500 masker.
    Sjalet vejer:265 g, og målene er fra nakken og ned:86 cm og vingefanget er 190cm. Dette er før udspænding.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    til Mosterkloster og Strikemarie.
    Hvor er de blevet flotte begge to.flot arbejde
    hilsen Tina

hvad skal jeg nu finde på

Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Så blev jeg også færdig med at lukke de sidste masker af. Det er blevet et dejligt sjal.
    Hvor er det bare blevet flot - og sikke nogen dejlige farver. Glæder mig til at se det efter udblokning
    - Carpe Diem! -

Tilmeldingsdato
    01 Apr 2007
    Geografisk sted
    vestsjælland 4140 Borup
    ØJJJJJJJJJ Hvor er de flotte jeres sjaler--Tillykke med dem,og Ullap dit blir også bare flot
    det er altså vildt spændene at se alle de flotte sjaler.
    Kig ind på min Hjemmeside
    Medlem af Falkeklubben

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Tak alle sammen for rosen.
    Er der nogen af jer, der har styr på hvormange, der er igang med dette sjal, og hvormange færdige, der er?
    Det kunne være sjovt at gå ind i en tråd og se dem i rækkefølge. Det vil være til stor inspiration og glæde. Kan man lave det på en eller anden måde?
    Strikke Marie
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 09-04-2008 kl. 04:52 Årsag: stavefejl

ingeborg Gæst
    Strikke Marie, dit sjal er bare blevet super flot

Jeg er kommet til den sidste hulrække i mønstret, men har fra starten af besluttet at strikke sjalet længere, så det tager lige noget tid inden jeg er færdig. Jeg regner med 3 ekstra hulrækker.
    Hvor mange eksta hulrækker har du strikket på dit sjal Strikke Marie?

Kunne vi ikke oprette en tråd til fremvisning af færdige sjaler.
    Det vil da være sjovt at se hvor mange forskellige sjaler, der kan komme ud af en opskrift

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Ja, jeg strikkede på rundpind - 80 cm, men det var da lige før der ikke var plads til alle maskerne. Måtte et par gange pille nogle rækker op, fordi jeg havde lagt det fra mig uden at tænke på at andre ikke lige havde fornemmelse for at sådan et strikketøj behandler man med største varsomhed.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Til Ingeborg.
    Jeg har 11 hulrækker. Før udblokning når det ned over baglommerne på mine bukser. En god størrelse synes jeg.
    Synes helt klart det er værd at strikke lidt videre selv om det er tungt til sidst.
    Men skal man have et skuldersjal, tror jeg det er fint med de 143 rækker som beskrevet i opskriften.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Når jeg fortsætter sjalet, er det sådanset nemt. Der er lidt der ikke passer helt ved hulrækkerne, men man skal bare tage hver kile for sig, og huske at tælle for hver kile og se godt efter om indtagninger og udtagninger ligger nøjagtigt i samme linie/over hinanden.
    Når jeg når til en hulrække: strikker jeg de 2 m ret og tager ud. Herefter tæller jeg lige den første kiles masker op og deler med 2. Herefter ser jeg lige hvad der er tilbage af masker - enten er det 3 eller 1. De resterende masker skal jo bare strikkes ret.
    Herefter strikker jeg huller, de retmasker, der skal strikkes, og huller igen, tag ud og så den "grå" maske vrang. Herefter er det jo nemt at tælle hullerne til de næste gentagelser af kilerne. Systemet kommer hurtigt.
    Strikke Marie

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart

"Forbedring" af opskrift.

Start af Revontuli sjal.

Sjalet begyndes midt i nakken, og retmaskerne vendes her lodret fra start af, hvor det i opskriften er vandrette retmasker i starten.

Hækl 7 – 8 luftmasker med tykt garn og helst en lys afvigende farve.
    Træk tråden til, men ikke igennem løkken. Denne tråd bliver fjernet om lidt.

Saml i alt 2 m op med sjals garnet – i to af luftmaskebuernes bagside.

Strik 7 p ret.

Sæt de 2 startmasker på en hjælpepind, og fjern luftmaskerne ved at hive i snoren.

Strik 2 ret, strik 3 masker op i de tre knuder, der er på siden af de strikkede 7 pinde ret strik de 2 masker fra hjælpepinden.

Strik 2 ret, 3 vrang, 2 ret tilbage.

Herefter fortsættes efter diagram 1 på det originale mønster men start ved p. 4
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 09-04-2008 kl. 07:06 Årsag: forklaringsfejl.

Side 9 af 19 FørsteFørste ... 5678910111213 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •