-
Dorthe
Både ja og nej
Da jeg skulle afsted havde jeg nogle bestemte forventninger til maskinen - da jeg først sad ved maskinen faldt de fuldstændig til jorden - den kunne IKKE det jeg havde forventet - MEN den kunne noget andet - og faktiske lig e så godt - at nåle i hånden og nåle på maskinen er vidt forskellige oplevelser - muligheder og resultater.
I hånden har jeg mest udnyttet uld med meget lange fibre (merino) så jeg får den meget "op-puffede" overflade og størst mulig volume - i hånden kan du lave det løst og åbent i strukturen. Nålene til hånd er "grovere" og andeledes end dem der sidder i maskinen. Maskinen filter meget tæt og fint og binder ulden næsten ens på for og bagside - og det fremstår som en meget tæt struktur - og på afstand kunne det forveksles med vævning - da maskinen efterlader nåleindstikshullerne i overfladen ( med mindre du anvender " bagsiden" som retsiden - så er den mere "ulden og ensrette at se på - og det kan man selvfølgelig udnytte. Nå det var jo bare et "lille" spørgsmål - men spørg endelig hvis I har interesse for området - nu skal jeg på messe på lørdag - og prøve en anden maskine - samt den jeg kende - få sammenlignet godt - og så skal jeg overveje, om jeg tør købe en helt tredie fra UK uden at ha prøvet den først , det er nemlig den jeg tror mest på ! ( den har 8 nåle ) de andre har henholdsvis 7 og 5 - ligeledes skal man holde øje med vægten på maskinen - om der fåes flere typer nåle til ( hvad de koster - til den ene koster 10 nåle over 300 kr - det er bare for meget ! ) Ligeledes er hastigheden maskinen køre med ( max speed ) ret så vigtig - synes jeg. Og der er det faktisk ikke alle forhandlere der har kunne svare !
Venlig hilsen
Rokken
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler