Der er jo mange muligheder for tal og bogstaver til kort og scrap:
Stickers - findes i forskellige størrelser / skrifttyper / farver
Rub-ons - gnubbeark med bogstaver eller tekster
Chipboard / thickers - færdige bogstaver i f.eks. karton eller skum, som blot skal limes på
Stempler - som kan bruges med sværte eller med embossingpulver, for at give dem et ophøjet metal-look. Kan anbefale at investere i enten umonterede gummistempler eller clear-stamps (i stedet for dem, der er monteret på en træklods), for så kan du sætte din tekst op på en akrylklods først og stemple det hele på én gang. . . . . medmindre visse bogstaver skal bruges mere end én gang, altså . . . .
Stansejern - Fiskars laver nogle små teeny-tiny nogen, som sættes i en tang. De bliver dog hurtigt lidt ensformige at kigge på, synes jeg...
Die-cutting - der findes mange forskellige systemer, hvortil der hører alfabeter, f.eks. Sizzix, QuicKuts tangen, Big Shot, Double Do, Xyron Cutting Maschine og hvad de nu ellers hedder allesammen. Det er dog en stor investering, for først skal man have selve 'apparatet' og derefter skal man investere i alfabeter (til visse systemer medfølger dog noget til en start).
Skære-plotter - fungerer nærmest som en printer, blot med den forskel, at den skærer i stedet for at skrive !! Findes til hobbybrug i form af f.eks. QK Silhouette eller Craft-Robo.
Har selv en Silhouette, og den er genial - selvom den koster ca. 3.000 kr. Til gengæld kan man f.eks. skære alle de fonte, som man har liggende på pc'en i alle størrelser og man kan selv tegne motiver, som den så skærer ud. Jeg har allerede brugt min utroligt meget (og faktisk til alle de store tekster på mine nye scrap-sider her - undtaget lige '2007' som jeg har tegnet og klippet "på frihånd").