-
kreativ53
jeg var helt vild med håndarbejde. jeg lavede også den rødternet pose, som Laurine viser, ja og gulvkluden har jeg også lavet, hæklede grydelapper, som min mor var så stolt af, for de var jo ordentlig firkantede. Det havde min mormor jo lært mig allerede som 5-6 årig, at det skulle gøres ordentligt, for ellers fik jeg ikke mere garn til noget nyt. Vi lærte også at brodere de fineste rækker, af alt hvad man kunne lære inden for det. Især kan jeg huske en aflang blå smukt stykke lidt blankt stof, som blev kantet flot og hulsøm, og så en 6-7 rækker smukke sting i hver ende. Den var mega flot og den fik min mormor i julegave, hun kunne ikke sy, hverken i hånd eller på maskine, og min mor blev desværre så skufftet og ked af det. Det husker jeg tydeligt.
Det største for os der i 6-7 klasse var, at hele klassen af piger, vi fik en tur til Århus til Sallings varehus, hvor vi fik en pris pr. meter vi måtte købe stof, tråd, lynlås og hvad vi ellers skulle bruge, til det vi havde bestemt hjemmefra, og vi selv havde lavet mønster til, med hjælp fra læren. DVS..vi skulle tegne en tegning af det vi gerne ville lave. Og jeg tegnede en kjole med kineserflib, med lynlås i nakken,og modellen det vi idag vel kalder prinsessefacon. Og jeg fik stor ros for kjolen af både lærere og familien, og jeg gik med den så længe, jeg kunne passe den.
Sidst redigeret af OPR1 : 27-12-2006 kl. 20:23
Venlig hilsen
Rokken
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler