Håndarbejde pyyyyyyyyyyyyyyha zzzzzzzzzz ikke noget for denne dame...nej jeg var lige ved at kede mig ihjel...det var slet ikke det värste mens vi stadiväk boede i Danmark...jeg husker ikke ret meget fra håndarbejdstimerne mer end at jeg fik lavet mig en gymnasikpose og strikked et eller andet smått det var hvist nok en kat vi skulle lave...men jeg tror at jeg kan huske ver en time med Birgitte Palner i formnings lokalet...der var en som fand min kreativitet...det var keramik og allt andet der kunne få et kreativt hjerte at banke...men ak ak så flytted vi til en lille skole laaaaaaaangt ud på böööööhlandet ...det var for mig som at flytte 100år tilbage i tiden Suuuuuuuuuk det förste år hade jeg slet ikke syslöjd...näääääääää denne dumme dansker skulle jo läre allt fra försteklasse nivå samtidigt som jeg skulle följe min egen klasse nivå...når jeg så endlig fik lov til håndgerning...så min lärerinde det som hendes opgave at läre mig det hele fra begyndelsen så når de andre syede forkläder og grydelapper til jule gaver...fik jeg en häkelnål stukked i hånden med et papir om hvordan man häklede en lap som siden skulle blive en kat med en häkled slöfe...selv om jeg hade fortalt hende gang på gang at jeg kunne både strikke, häkle, sy, brodere og spinde (som jeg lige hade lärt mig) ...og så kunde jeg osse väve...på opsat väv. Men hun ville ha bevis for det trode hun ikke på så hmmmmmmmm smed häkelnålen efter hende...så jeg blev sat til träslöjd, der jeg fik lov til det samme som de andre. og dybt skuffed blev jeg da vi skulle ha formning...Bild hedder det her...vi hade hver sin mappe med tykt papir og en lille äske olie farvekridt i...så sage läreinden eller senere lären at nu er det bild og alle to på automatik op deres mappe...efter 20minuter...jeg blev aldrig färdig og fik ofte hört at jeg i hvertfald ikke hade evne for det og fantasi...var vist ikke noget jeg var i besidelse af hmmmmm...jeg var meget när dumpet....både i bild og håndarbejde...det er sku et under at man kan sno noget sammen