Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: hundeuld - Rosenblade

Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace

Overflyttet hundeuld - Rosenblade

Det er den tid hvor roserne blomster, og jeg går og niver blomster hovederne af lige før de visner, så spreder jeg dem ud på avis papir, så lidt af fugten er væk efter et par timer i stue temp.
    Dernæst bliver de lagt i små kurve og andre steder, der bliver også syet små poser af gardisette gardiner stof, og givet væk som små gaver.
    Der er en duft ved dem, som i ikke aner, altså ved de gamle roser.
    Hvis man tager sådan et hoved i sin lomme, så holder den rigtig længe.

Jeg har også lagt nogle i en skål i mit glas skab, og hver gang jeg går fordi, så snuser jeg lige lidt
    Fotografi apperatet har også været i brug, her er det krukken på badeværelset der har stået for tur.
    Det svage billed bruger jeg for tiden som skærmbilled
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (10,4 Kb, 32 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (9,3 Kb, 189 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (18,5 Kb, 32 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace

Overflyttet Tut

Har i tænkt på, i der ingen roser har i haven, at der i biblen ganske vist står vi ikke må stjæle, men altså de bede der står på gade og stræder, de trænger mange gange til at blive nippet, og hvis det så er duft roser, så kan vi gå i gang lige som Bente, også gøre gavn sammen tid med.
    Venlig hilsen
    Rokken

Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace

Overflyttet mig

Faktisk har jeg lige læst her i dag om det med roseduft og klippet det ud fra bladet, hmmm..hvordan var det nu...øjeblik jeg henter det i gemmerne.

Her er det. Det er fra Læsernes egne gode råd, skrevet af I. Petersen, Vesterø Havn, hun skriver om sin veninde, der har åbnet en cafè og hver uge får hun leveret en buket roser til pynt mellem alle sine hjemmebagte kager. Efter nogen tid, når roserne begynder at visne og hænge med hovederne, lægger hun alle kronbladene i en køn skål og drysser dem med et tyndt lag fint salt. Det betyder at duften bliver meget kraftig og breder sig i hele lokalet.
    De roser der dufter allermest, er hybenroser, står der.

Håber Familie Journalen og I. Petersen synes det er OK, at jeg giver rådet videre her

Mig
    Venlig hilsen
    Rokken

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Så er det tid til at høste roser igen..
    I år er de kommet i en denne hæklet skål.. kan i dufte dem ...

Tænk dem fra sidste år dufter endnu
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Mmmmmmmmmmmmmm

Jeg har i flere uger haft hybenroseknopper til at ligge i en skål på badeværelset. For tiden bliver den duft suppleret med en vasefuld Ærteblomster - ikke så ringe endda
    og Julemor

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Åh, hvor er kurven og roserne dog bare smukke

Men æv - roserne i vores "nye" have dufter ikke af noget særligt. Jeg må se at få plantet nogle af mine favoritter igen. Bl.a. havde vi en Westerland i vores "gamle" have. Den dufter helt forrygende, og den minder mig altid om en dejlig sommerdag i Vigelandsanlegget i Oslo, hvor jeg duftede den første gang og sagde "sådan én vil jeg altså bare have".....
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Det er en klatrerose, dvs. at den bliver ret høj (den kom hurtigt op forbi stuevinduet, selvom jeg klippede den ned hvert forår).

Blomsterne bliver pænt store, selvom de sidder i buketter.

Farven er sådan nærmest lakse-orange (dét er jo osse lige mig :-D)

http://www.subrosa.dk/galleri/sider/westerland.htm
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Den hæklet skål, er såmen bare en rund hæklet løber, som er stivet godt, og lagt over en rund skål imens den tørre.

Viola så er den hjemme..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk

ingeborg Gæst
    Meget tidligt om morgenen, når solen står op bag de tunge regnvejrsskyer, går et par rådyr morgentur i min have. De spiser rosenknopperne........

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Ingeborg giv dem en mineralsten , den koster under 300.- og holde et par år med 7 rådyr i haven dagligt.. de rører aldrig vores roser, vi har vel omkring en hundrede roser.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •