Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 37

Emner: mystery stole 3

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland

Nodestativ

Jeg havde ellers pakket det væk, da jeg tager på ferie i eftermiddag.

Her er det:

Billedet er ikke særlig tydeligt, men magnetpladen ligger under mønsterarket og så de små magneter over på.

Det står ved siden af min lænestol, i øjenhøjde, så jeg ikke behøver at sænke strikketøjet, for at se hvad der så skal ske.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Kh bstorm.

mutti Gæst
    Det er rigtig smart at du lige har det i øjenhøjde.
    God ferie.

Annette LC Gæst
    et nodestativ kan evt. findes i en genbrugsbutik, så vil udgiften jo ikke være stor....har af og til set nodestativer der....
    Super ide, som jeg vil bruge....
    kh
    Annette, Randbøl

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Ja, jeg tænke nu når jeg laver designer garne , hvor der er et antal ryk med den og så den anden, og der kan jeg nemlig ikke slippe garnet imens, så det der vil værer rigtig god-
    TAK for ideen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland

opdatering

Så er det vist tid til lidt opdatering, mens jeg sidder og venter på næste clou.

Her er clou 5, kaldes en vinge, hvad der så end menes med det. Mystikken breder sig.
    Kh bstorm.

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Gad vide om det stykke du har lavet, er en "ryg" og der nu lige som kommer nogle forstykker ??
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland

Ms3

Så blev den færdig, og I skal selvfølgelig se et par billeder.

1. I fuld længde.

2. Vingen.

3. Draperet om en stol i mangel af en gine.

Temaet er "Svanesøen" og der er en lang forklaring til de forskellige dele. Derfor også vingen.

Jeg overvejer at gøre den våd og spænde den ud igen for jeg syntes den er blevet for kort og for bred.
    Kh bstorm.

Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Undskyld, det der ser for mig ud til total smagsforvirring

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Undskyld, det der ser for mig ud til total smagsforvirring
    Osse for mig - jeg synes de to dele er alt for forskellige i forhold til hinanden (men kanon-flotte hver for sig - kan især rigtig godt lige "vingen" - kunne man ikke lave et sjal af to spejlvendte vinger ?? eller ville det blive for lille ?).

Må indrømme, at jeg altså kom til at tænke lidt på den der Maxi-Bon is, da jeg så dit færdige sjal..... ...men et stort og flot stykke arbejde er det ihvertfald
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Det har du ret i Ulla.

Jeg har dog tænkt mig at strikke den næste, som er sort, så den bliver symetrisk. Vi har fået et lille diagram på et mønster til at strikke delene sammen med.

Jeg har lige kopieret lidt af forklaringen til temaet:

Stolaen begynder med det traditionelle hulmønster "Wings of the Swan" [Svanens Vinger] som jeg også brugte til Leda's Dream. Der strikkes kun 1 rapport af mønsteret førend det deler sig i to og fortsætter op ad siderne af den spidse ende og som bort kangs kanten af de første to tredjedele af stolaen. Det store motiv som mange af jer fortolkede som ansigter, insekter, drager og andre væsener er blot et dekorativt udfyldningsmotiv. Bikubemønsteret er at andet udfyldningsmønster uden nogen bestemt betydning. Det erfterfølgende blomsteragtige motiv er det tradtionelle shetlandsmotv "Cat's Paw" Dette motiv bruges normalt anbragt lodret over hinanden, men jeg brugte motivet strøet ud over hele stolaens bredde med tanke på en bestemt dans i balletten Svanesøen. Le Danse de Petites Cygne eller De Små Svaners Dans er en af de bedst kendte dele af balletten. Da Siegfried møder Odette og hendes piger danser svanepigerne flere forskeliige danse, men i denne danser 4 dansere samtidigt pas de chat trinet. Pas de Chat betyder direkte oversat fra fransk "kattens trin" så det var oplagt at bruge Cat's Paw [kattepote] mønsteret i stolaen. Den sidste tredjedel af stolaen er en vinge. Dette passser naturligvis ind i svanetemaet, men den enlige vinge i kontrast til den mere "formelle" begyndelse på stolaen hentyder også til Odettes fortryllede eksistens som både svane og prinsesse.

Dem af jer der strikkede stolaen i sort eller hvid eller en variant deraf, helt i overensstemmelse med temaet, vil have en stola der symboliserer Odette (hvid) eller Odile (sort). Da fugle findes i næsten enhver farve, vil andre farvevalg stadig passe ind i temaet.

Kh bstorm.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •