Den får jeg også strikket lidt på engang imellem. Men jeg er ikke nået så langt endnu. Det gør ikke noget, at det tager lang tid. Det behøver ikke at være færdigt til nogen bestemt tid.
|
Den får jeg også strikket lidt på engang imellem. Men jeg er ikke nået så langt endnu. Det gør ikke noget, at det tager lang tid. Det behøver ikke at være færdigt til nogen bestemt tid.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
Jeg citerer lige mig selv fra besked nr. 32.
I en af mine Ravelry grupper har vi en ung svensk dame, som bor i Holland. Hun er blind (ikke født blind) og kan huske farver. Hun strikker også på strikkeringe. Vi har også fået et nyt medlem, som er flygtning fra Ukraine. Han bor nu i USA og laver specielle strikkeringe (aflange), hvor man strikker på en meget speciel måde. Han sælger dem i USA.Det er en smart ide med strikkeringe. Nogle mennesker kan ikke strikke med pinde på grund af lidelser i hænder, fingre og arme. Men de kan strikkeringe strikke. Selv folk, der måske kun kan bruge den ene hånd/arm kan strikke på en strikkering. De skal bare have sat ringen fast i et stativ eller på et bord.
I skulle se hvilke fine sjaler, tæpper og halstørklæder nogle af damerne i strikkeringe grupperne laver. Så dygtig bliver jeg nok aldrig.
Og så er jeg lidt længere med det blåstribede sjal/plaid/tæppe. Men ikke stort nok til at lukke det endnu.
Det vokser langsomt. Men det bliver færdigt en skønne dag.
Jeg strikker og strikker og synes ikke, jeg kommer længere. Engang imellem er jeg nødt til at pille nogle cm op og rette en fejl. Mest, hvis jeg har sprunget en maske over. Det kan ske. Og det ser ikke så godt ud.
Og jeg strikker stadig på det. Er snart oppe på 40 cm. Men det skal være bredere endnu.