IMG_20201203_205647.jpg
5. dec.jpg
Link til melodien er her: https://www.youtube.com/watch?v=Wh8bEpdUrMA
Her kan I også se Sigurds juletræ som han lavede som dreng I sløjdtimerne I skolen.
Melodi til dagens sang er: Juletræet med sin pynt…
Ud I kulden helt fra start
tænker det er ikke rart
men snart går vi flere skridt
løfter ben ved huset hvidt
det dig glæder at gå ud
selv I regnvejr, sne og slud.
Børn I skole – mand på job
gør nu klar til varm en kop
ostemad skal også til
ristet rugbrød med et smil
slanke linje er på vej
selvom turen den er sej.
Så er dagen sat igang
hører radio med sang
produceres olie her
eller skal det være der?
Lytterne vil ha besked
Danmark skal vi være med?
Fodboldspil og basketball
trætte går vi ind I hall
aftensmaden kvikker op
og så gør vi sidste stop
hvad der sendes I tv
aftenhygge skal vi se.
Dagens kreationer blandede materialer…
IMG_20201130_193120.jpg
Blomsten har Julie malet på plastic først efter skabelon med den sorte farve og derefter har hun selv fundet på hvilke farver hun ville male blomsten I. Den hænger I mit køkken.
IMG_20201130_193322.jpg
Mor/ far koppen har Julie lavet – jeg har koppen stående så jeg kan kigge på “mor” siden fra min lænestol. Den står flot på vores reol I stuen.
IMG_20201130_193353.jpg
Et sødt lille dyr som de fleste af børnene har fået lavet I skolen. Et stykke pelslignende stykke hvorpå der er sat et sødt lille flamingo hoved. Denne er lavet af Marco.
IMG_20201130_193610.jpg
Juletræet her er lavet af Julie – jeg er meget imponeret over hvor kreative de er I skolen så de kan vise børnene hvad man er I stand til at kunne lave med sine hænder. Den står på møblementet – og jeg nyder at se på den hver gang jeg går forbi.
IMG_20201130_193651.jpg
Dette værk er lavet af Julie. Det er et kors på et maleri – korset er af noget blødt metal som Julie har bøjet I formen – og så har hun malet lærredet inden korset er sat på. Utrolig smukke farver sammen.
Rigtig glædelig 5. December til jer alle...