Nu er jeg så gået i gang med et "bestillings-projekt". Marco min ældste dreng som fylder 11 år den 26. April spurgte om jeg ikke kunne strikke et halstørklæde til ham til når han skal ud til EFB kampe. Så det skulle være i EFB farver blå og hvid - og så ville han også gerne have at jeg strikkede det i et mønster han tegnede på et stykke papir...

Da jeg alligevel var i garnbutikken Flittiglise i Esbjerg for at hente garn fra den garnkurv der står til varmestuestrik, så ville jeg se om der var noget garn som kunne bruges til mit nye projekt - og jeg havde også på Flittiglises facebook side læst at Karin havde fået noget garn hjem som skulle være godt til børn og dem som helst kun bruger de blødeste kvaliteter nemlig garnet Klompe Lompe - så det købte jeg.

20160418_100112.jpg

Egentlig skulle det kun være 15 cm bredt og 150 cm langt, men jeg har fået lavet det 21 cm bredt, så det kan godt være jeg skal have fat i lidt flere garnnøgler - nu må vi se...

Startede 16. April
Efter første dag
20160417_073809.jpg

Efter anden dag 17. April
Da jeg skulle til at sætte den nye farve ind i pilemønstret var jeg nødt til at trevle op flere gange - jeg kunne ikke rigtig få det til at se pænt ud men så fik jeg set hvad der virkede og så kunne jeg fortsætte og komme videre med projektet
20160418_085926.jpg

Efter tredje dag 18. April
20160419_110357.jpg

Jeg må sige det er virkelig en fornøjelse at strikke med dette garn - det er dejligt blødt og behageligt - så det bliver det helt sikkert også når jeg er færdig og halstørklædet skal i brug