I mellemtiden . lidt om hvert.
*Sy dine egen billedtæpper* af Milberg Østergaard har været en god hjæp. Bogen er nu udsolgt fra forlaget- jeg har den fra en antikvarisk netboghandel. Bibliotket har den .
Man vil opdage at jeg ikke maskin- eller håndapplikerer alle detaljer, eller større flader, det er der ingen grund til synes jeg. http://www.rokken.dk/phpBB2/images/s...on_mrgreen.gif Mange af de meget forskelligartede materialer, jeg kan se ligner livsformer i coralrvet, kan jeg af indlysende grunde ikke sy fast på stoffet med en symaskine. De fatsættes med usynlige hæftesting eller med teskstillim. Det vil man kunne se omme på mit galleri.
Her lige en link til en spændende norsk side om billedsyning.
må jeg vente med monteringen af billedet - men nu kan i få et indtryk af. hvordan billedet kommer til at se ud, når det er færdigt. Desuden sætter jeg et andet billede på, med bagsiden ud af, for at demonstrere monteringen. Her har jeg brugt en gammel kalender - . det er godt med et ekstra par hænder der holder billedet på højkant imens man syr/kaster.. Ud fra MIDTEN begynder jeg med med en lang nål og en ekstra lang tråd, at kaste lange sting, alt imens jeg presser i stoffet, og kontrollere at motivet ligger som det skal .Først på billedet lange led og herefter den korte.