Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Hæklet klippekant i strik

Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland

Spørgsmål Hæklet klippekant i strik

Jeg har lidt svært ved at finde en passende titel til mit spørgsmål, men jeg prøver at forklare problemet.
    Det drejer sig om, når man har strikket en trøje på rundpind "hele vejen op", altså uden huller til ærmegab(hader at strikke jaquard på vrangpinden). Her plejer jeg så at sy et par rækker på symaskine og herefter klippe op imellem sømmene, MEN jeg mener at have set, at man kan hækle istedet for, før man klipper. Er der nogen, der kender den teknik, for den vil jeg rigtig gerne lære.
    På forhånd tak.

Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør

Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Juhu!! Jeg har også hørt om denne teknik, men ikke rigtig vidst hvordan. Jeg er absolut uvenner med alle symaskiner. Så dette er utroligt!

cubik Gæst
    Det var da en anderledes måde at lave ærmegab m.m. på.....

Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland

Okay

Tak for hjælpen. Har en færdigstrikket trje liggende, der "bare" skal klippes op og monteres, så det vil jeg prøve af med det samme.

Nora Gæst
    Tak for tipset. Jeg vil bruge denne måde næste gang jeg har noget jeg skal ha klippet op. Har prøvet at det blev for "stramt" når det blev syet, så det trak sammen. Det tror jeg ikke man vil opleve på samme måde med denne metode. Det gir sig jo også bedre når det er hæklet end når det er syet.
    Nora

nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Futte Se meddelelser
    Tak for hjælpen. Har en færdigstrikket trje liggende, der "bare" skal klippes op og monteres, så det vil jeg prøve af med det samme.

VI vil se må vi ikke nok ??

nette strik Gæst
    Der er også denne måde som er god til meget tykt strik. http://www.youtube.com/watch?v=buKv6...ture=endscreen

håber du sætter et foto ind af dit strik

Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland

Taler Færdig

Så er der kun tilbage at vente på, at den er tør, så jeg kan tage den i brug. Som det ses, gik det fint med at hækle om kanterne og klippe op bagefter. Den teknik kan varmt anbefales. Det giver en meget elastisk kant, og man er helt fri for at komme op at slås med symaskinen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Futte : 17-02-2013 kl. 13:20 Årsag: Forkert billede

Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    What!!! Hvorfor vender billedet på hovedet??

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •