Her er noget af opskriften scannet ind. (der er 1 side mere og der står ikke noget med copyright)
![]() |
![]() |
|
Her er noget af opskriften scannet ind. (der er 1 side mere og der står ikke noget med copyright)
Tænk på og hjælp andre end dig selv
Her skulle der komme et billede
Det er vidst svært at se noget på det billed
omg 7 *3vr, T3F, 1vr, 1r, 1vr, T3B, 3 vr gent *
omg 8 *4vr, 2ret 1 vr, 1ret, 1vr, 4 vr gent*
omg 9 *4vr, T3F 1ret, T3B, 4vr gent*
omg 10 *5vr, 5ret, 5 vr,gent*
omg 11 *5vr, Tw5B, 5 vr, gent*
omg 12 *5vr, 2ret,1 vr, 2ret, 5 vr, gent *
omg 13 *4vr, 3ret, 1 vr, 3ret, 4 vr gent*
Jeg kan desværre ikke se teksten tydeligt; Men det ser da ikke ud som
om TW5b eksisterer i forkortelserne heller.
Men det er godt nok en sød model.
Jeg ved ikke lige hvordan jeg kan sætte den ind, så den bliver tydelig
HVEM HAR OVERSAT OPSKRIFTEN, måske det er en forglemmelse at skrive hvad det betyder, det må være der hvor snoniongerne krydser.
mon ikke det er en taste fejl, og der skal stå T3B...... NEJ NU HAR JEG KIKKET IGEN, DET PASSER IKKE IND,
opskriften kan købes her. http://www.ravelry.com/patterns/library/arncott
Måske det var nemmere bare at ringe til forhandleren, der står på opskriften.
[QUOTE=nette strik;350764]HVEM HAR OVERSAT OPSKRIFTEN, måske det er en forglemmelse at skrive hvad det betyder, det må være der hvor snoniongerne krydser.
mon ikke det er en taste fejl, og der skal stå T3B...... NEJ NU HAR JEG KIKKET IGEN, DET PASSER IKKE IND,
der må mangle noget, for det må være der hvor ret maskerne (snoningerne) krydses.
Der er jo 5 masker, sæt 3 m på en hj. pind bag arb, 2 ret, 1 vr,2 r fra hjælpepind, hvordan passer det.? kun næsten rigtig.
![]()
Sidst redigeret af nette strik : 15-01-2013 kl. 13:45 Årsag: kun næsten rigtig
Hmmm mener ikke det kan passe nette, på hver pind har jeg 30 masker = 2*15 masker. Altså hver linie passer med de 15 masker, som så bliver gentaget en gang mere, så det passer med at linien bliver lavet 8 gange vejen rundt. Så det må være et eller andet med 5 masker, når linien hedder 5 vr, Det vi ikke forstår og så igen 5 vr. Det de i forklaringen kalder kryds der er der brugt de 5 masker. Prøver at lave kryds når jeg kommer dertil, så må jeg kunne se om det passer med krydset.
[QUOTE=nette strik;350769]jo jeg har fundet det.
det er slet ikke så svært.
omg 11 *5vr, Tw5B, 5 vr, gent* det er 15 masker,
Tw5B = sæt 2 m på 1. hj.pind,sæt næste m, på 2. hj.pind, begge bag. arb,2 ret, 1 vr, fra 2. hj.pind , 2 ret, fra 1. hj. pind.
jeg får helt lyst til at strikke den hue....
hvilket garn strikker du i?????
måske tålmodigheds garnet kan bruges.?? det må jeg lige kikke på efter fyraften...
Jeg strikker det i det garn der var i kittet. Det hedder Fyberspates Scumptious 4-ply. Det er et lækkert garn.
Du kan læse mere om det her
http://www.123hjemmeside.dk/fancyknit/2226649
Tusind tak for hjælpen, godt vi har hinanden til at hjælpe![]()