I foråret var der spindedag her i Lillebo. Spelsauen havde kameluld med. Det havde jeg aldrig prøvet at spinde før, så jeg var svært begejstret, da hun efterlod en del her til fri afbenyttelse. Resultatet af det, ligger i min spindetråd. Kamelulden blev tvundet sammen med (mørk) hund og orangerød Merino.
Det 3-trådede garn har jeg nu endelig fået strikket af. Kameluldsfutter selvfølgeligOg med lyserøde kameler
Bubbihund hjalp mig med at finde kamelknapperne
Futterne er strikket efter opskrift fra hundeuld.dk (den jeg oftest bruger), str. herre og på pind 6. Mit garn er nemlig lidt anderledes end Hundeuld's. Og så er de filtet på 60 grader
Der var stadig garn til overs... Så jeg kastede mig over at lave et par håndledsvarmere - med facon tilpasset mig selv sagde hunden. Derefter har de fået en let filtning på 40 grader. Muligvis skal de have en lille tand mere.
Og i aftes, mens vaskemaskinen rumlede, sad jeg så med en bunke trådender ved fjernsynet. Helt af sig selv, begyndt hæklenålen at sætte nogle af dem sammen på må og få og kryds og tværs. Det kunne godt ligne en hekse eller troldeparyk, ikke?

Og med lyserøde kameler
Futterne er strikket efter opskrift fra hundeuld.dk (den jeg oftest bruger), str. herre og på pind 6. Mit garn er nemlig lidt anderledes end Hundeuld's. Og så er de filtet på 60 grader
og Julemor