Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 43 af 43

Emner: Strømpe opskrift,( ny teknik) evt strik sammen????

  1. #41
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af kisser_p Se meddelelser
    hej. du lyder som en der kan strikke strømper og jeg mangler en opskrift på tykke sokker strikket på p. nr.5½? mon du kan hjælpe mig?her har du en henvisning til damestrømper hvor du slår 60 masker op fordelt m 15 hver p.p. nr.2½-3. går udfra at du har selve grundopskriften!ved hælens begyndelse sættes omg`s første og sidste m på en p og der strikkes frem og tilb. ialt 32 rk. hvorved der bliver 16 kantmask.hælen spidses 20 r,en løs af,en r ,den løse trækkes over,de sidste 8 m hvile vend 1 vr løs af 10 vr de sidste 8m hvile vend 10 r osv. osv.indtil alle hvilende m er væk og der i midten er 12m tilbage.fordel disse på 2 pinde 1 og 4 pind. der strikkes nu 16 mask. op langs venstre side og omg. fort. rundt og 16 m langs højre side.så tagea ind til kile. 1p. 19 r 2r sm 1r,2. og 3p 30r,4p.1r,1r løs af 1r ,d løse over 19r. en omg. uden indt. fortsæt m at tage sådan ind på hver anden omg. til der på 1. og 4p. er 13 m tilb.forts. til foden måler ca. 17cm el ønsket længde.indt. til tåen 1p. r til de sidste 3m,2r sm 1r. 2p.1r,1r løs af 1r d løse over. 3p.de sidste 3m, 2r sm 1r.4p. 1r.1r løs af d løse over. tag ind hver 2 omg. til der er 12 m tilbage og træk snor gennem mask. ved egentlig ikke om du kun var ude efter opskrift på en p,men nu er den skrevetmit brugernavn. kisser_p
    Jeg ved ikke om jeg forstår dig ????
    det du søger en en opskrift til tykke sokker,????
    måske du kan bruge denne http://www.hundeuld.dk/stomper%20garn.html eller http://www.garnstudio.com/lang/dk/search.php

  2. #42
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af kisser_p Se meddelelser
    hej. du lyder som en der kan strikke strømper og jeg mangler en opskrift på tykke sokker strikket på p. nr.5½? mon du kan hjælpe mig?her har du en henvisning til damestrømper hvor du slår 60 masker op fordelt m 15 hver p.p. nr.2½-3. går udfra at du har selve grundopskriften!ved hælens begyndelse sættes omg`s første og sidste m på en p og der strikkes frem og tilb. ialt 32 rk. hvorved der bliver 16 kantmask.hælen spidses 20 r,en løs af,en r ,den løse trækkes over,de sidste 8 m hvile vend 1 vr løs af 10 vr de sidste 8m hvile vend 10 r osv. osv.indtil alle hvilende m er væk og der i midten er 12m tilbage.fordel disse på 2 pinde 1 og 4 pind. der strikkes nu 16 mask. op langs venstre side og omg. fort. rundt og 16 m langs højre side.så tagea ind til kile. 1p. 19 r 2r sm 1r,2. og 3p 30r,4p.1r,1r løs af 1r ,d løse over 19r. en omg. uden indt. fortsæt m at tage sådan ind på hver anden omg. til der på 1. og 4p. er 13 m tilb.forts. til foden måler ca. 17cm el ønsket længde.indt. til tåen 1p. r til de sidste 3m,2r sm 1r. 2p.1r,1r løs af 1r d løse over. 3p.de sidste 3m, 2r sm 1r.4p. 1r.1r løs af d løse over. tag ind hver 2 omg. til der er 12 m tilbage og træk snor gennem mask. ved egentlig ikke om du kun var ude efter opskrift på en p,men nu er den skrevetmit brugernavn. kisser_p
    Er du kommet igang????????????

  3. #43
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Det at strikke strømper kan jo gøres på MANGE forskelige måder, fra tå og op, 2 ad gangen på rundpind,domino el. neverkont osv.

    Det er spændende at prøve forskellige teknikker, det kan jeg godt lide.
    Denne er ny for mig, så den må afprøves.
    Blot et lille minus, opskriften er til str, 39-41 og jeg bruger kun 37 det må jeg finde ud af at lave om under vejs.

    Er der nogen der har lyst til en strik sammen ????????????
    for at af prøve den.

    http://zope.vanderlinden-ffm.de/stri...offnung_en.pdf

    den er også på tysk.
    Er der andre der fik strikket disse???????

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •