Dette er min heks.

148468_1717496938097_3191358_n.jpg

Hun består af:

En lang nederdel (rødbrunt taft), en lidt kort "trøje" med lidt pels på i kanten, og under den, blot en alm. top i en farve der passer til.

Kappen er lavet af noget gråt taft, klippet i facon og kantet lidt. Net-halløjet købte jeg i en butik med div. udklædning, og satte nogle flagermus fast på.

Hatten er fra samme butik, men jeg syntes den var lidt kedelig, så jeg lavede noget pynt af noget tyl af en art, sorte roser og en stor flagermus. Der er siden tilføjet nogle tynde, farvede silkebånd der hænger fra hatten.

Sorte blondehandsker på hænderne. Træ-krukken fandt jeg på loppemarked for nogle år siden. Den indeholder selvfølgelig Heksehyl og Flagermus, når jeg er ude som heks. :-)

1heksepynt.jpg

heksehat.jpg

Skulle nederdelen ikke bruges i andre sammenhæng, ville jeg sy forskellige lapper, af blomstret, farverigt stof, på den med lidt store, grove sting - i hånden. Og min hat skal have lidt kunstigt spindelvæv, næste gang den skal bruges. En blondeparaply er også et ønske.

Men der er jo, heldigvis, utallige måder at lave sin heksedragt på. Byg lidt på hist og pist, og pludselig er dragten helt rigtig. :-)