-
jeg bruger som sådan ikke nogen opskrift...
jeg strikker en firkant, lukker af og syr enderne ind. derefter tager jeg op rundt langs kanten, og strikker løs... hvis den skal være lidt smallere for oven, så sætter jeg 4 "hjælpere" (maskemakører) ind og tager ind i "hjørnerne" af tasken...
firkanten i bunden er jo den der "styrer" hvordan resten af tasken kommer til at se ud... hvis du laver den fx. 30 x 30 cm... bliver tasken næsten rund, og hvis du laver den 20 x 40, så bliver den naturligvis aflang...
det nemme "håndtag" : når du er kommet x antal cm op, lukker du nogle af (ca. 1/6 masker på hver side af tasken) og i næste omgang slår du tilsvarende masker op igen (til et kort håndtag) og flere (til et langt håndtag)... strikker sådan en 4-5 cm....
enderne stoppes og det hele puttes i maskinen med alm. vaskepulver på 40 grader (uden skyllemiddel)... hvis det ikke er tæt nok filtet, så giv det en tur mere, og endnu en tur hvis det heller ikke er tæt nok...
når jeg strikker af fritidsgarn fra Sandness, strikker jeg taskerne ca. 1/2 gang større end den jeg ønsker til slut og jeg filterne dem ved 40 gr.
håber du kan bruge lidt af mine skriblerier...
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler