Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 12 af 13 FørsteFørste ... 28910111213 SidsteSidste
Viser resultater 111 til 120 af 129

Emner: Forårsspindedag på Bornholm 2012

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Så er "batterierne" ladet op til at begynde beretningen.

Min anmodning til "overgartneren" om godt spindevejr var blevet imødekommet godt og vel. I det endnu dugvåde græs, hvor ikke en vind rørte sig, listede jeg rundt kl. 6 og plukkede blomster, mens fuglene sang morgensang og bier og andre insekter mødte på arbejde. En god start på de sidste forberedelser, inden vi spindere skulle samles kl. 10.

Lidt over halv ti bimlede mobilen og jeg svarede med, "Ja det er Dorte" - nummeret kendte jeg ikke. Der opstod en pause, så jeg nær troede, det var telefonfis Så kom det tøvende, "Hej Zep, det er Annette. Så holder jeg oppe ved skolen". Sådan er det jo, når man hedder et på nettet og noget andet i mobilen

Spelsauen endte dog alligevel, hvor hun skulle. Jeg gik hende i møde på den allerede sollune vej og vi hyggesnakkede faktisk temmeligt ude ved vejen og ind ad indkørslen. Jeg er overbevist om, at Spelsauen vil kunne fortælle en masse om sine skønne oplevelser herovre de seneste dage. Jeg kan dog afsløre, at hun har besøgt Madsebakke. Og når jeg fortæller det, så er det, fordi Spelsauen havde en helt utrolig flot værtindegave med til mig, som hendes kreative fingre har frembragt. Jeg er benovet og især meget, meget lykkelig for, at jeg kan hænge den på min væg! Det er en helleristning gengivet i uld - en helleristning, som ses på Madsabakke...

Helleristning forside.jpgHelleristning bagside.jpg

Nu har jeg jo "fat i" Spelsauen alligevel, så lad os bare fortsætte med hendes frembringelser... "Temaet" for vores hyggelige spindekomsammen var at prøve andre fibre end vanligt. Spelsauen blev "udfordret" i mit Tencel (fra En Ulden Affære). Og jeg må tage hatten af, for hun spandt det rigtig godt i mine øjne

Spelsauen Tencel.jpg

Spelsauen havde så til gengæld kameluld med - og ikke mindst "kasseapparatet" , altså kartemaskinen på det tidligere foto. Jeg havde aldrig prøvet at svinge sådan en fætter. Men det gik nu rigtig godt, tror jeg nok, da den altså endelig var sat fast på noget. Det med at få den fastspændt var lidt af en opgave, som tilmed fik sat gemalen i sving. Man må sige, at kartemaskiner og lette sommermøbler ikke er skabt for hinanden

Sørme om ikke Spelsauen så har efterladt kameluld til mig Jeg fik ikke spundet ret meget igår (til gengæld er munden overanstrengt), så nu vil jeg sætte mig ud og starte dagen i det herlige vejr med at prøve den der kameluld, eller "pukkeluld", som mine piger har døbt den Jeg kan slet ikke lade være! Men når jeg så igen kan lade være, så kommer jeg og fortsætter beretningen. Ses! Og jeg glæder mig til at se billeder fra jer andre også!
    og Julemor

fredsminde Gæst

Smiler

Her er nogle af mine fotos fra en herlig inspirerende spindedag her på Bornholm
    forårsspindedag på bornholm 2012 002.jpg her kan I se hvor aktive vi var (Hundeuld, bybeckmann, Zep og Spelsauen)

forårsspindedag på bornholm 2012 011.jpg nogle mere aktive med mundtøjet en andre (bybeckmann, Haven, Zep og Spelsauen)

forårsspindedag på bornholm 2012 013.jpg se lige i baggrunden ligger Nugga og hygger sig i skyggen (Spelsauen og Hundeuld)

forårsspindedag på bornholm 2012 009.jpg fik tvundet dette færdigt

forårsspindedag på bornholm 2012 014.jpg og så var der en lækker fødselsdags lagkage til Hundeuld - som vi andre fik lov til at smage lidt af

forårsspindedag på bornholm 2012 017.jpg og jeg prøvede at spinde hundeuld - skal have det tvundet med uld og så skal der farves

Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Tak for fortællinger og fotos - det lyder og ser ud til, at I har hygget jer.!
    Men kunne I ikke sætte navne på, hvor det er muligt; så kan vi (jeg ) - som er mest nysgerrige - se "hvem der er hvem".?!

fredsminde Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Tak for fortællinger og fotos - det lyder og ser ud til, at I har hygget jer.!
    Men kunne I ikke sætte navne på, hvor det er muligt; så kan vi (jeg ) - som er mest nysgerrige - se "hvem der er hvem".?!
    bedre

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Tak for beretningen fra spindedagen og alle de fine billeder.
    Det ser så hyggeligt ud. Og jeg gætter på, at Nugga er den søde hund. Er det din Zep?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Citat Oprindeligt indsendt af fredsminde Se meddelelser
    bedre
    TAK for det.! Det er ikke så'n, når man nu er så nysgerrig, som jeg er...

Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Dejlige stemnings billeder..

Sikke en smuk gave Zeb..du har fået af spelsauen

mums for en flot føs´dagskage..kan Blomsterpynten spille

Wow for en karter..hvor er den købt henne..og prisen ?

Zeb..flot garn du fik laver..ser frem til at se hundeulden med får..spændt på farven..

Så sød din vuf er
    Tak for kikket

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Skønne billeder fredsminde

Nej Nugga er ikke min, men Spelsauens hund. Vi har 5 katte, som man så ikke så meget til igår

Nugga.jpg

Husker jeg ikke helt galt, så nåede bybeckmann at komme, inden jeg hastede ind for at sætte kaffe og thevand over. Igen blev jeg forkælet med værtindegave; "Rasmilla's Hula-Hop Halskæde", som jeg skal prøve at lave en dag i skyggen.

Jeg må blankt erkende, at jeg ikke fik spundet særlig meget igår. Men bybeckmann derimod var noget så flittig Hun fik også prøvet kamelulden, husker jeg.

bybeckmann.jpg

Og selvom jeg nu vrider min hjerne, så er webadressen smuttet på forhandleren af noget umanerligt lækkert spindefiber - ikke mindst farverne!! Håber, at adressen bliver skrevet her i tråden, så jeg kan hitte den igen... Men bybeckmann har vist travlt lige noget af ugen her.

Og så kom 3. klippeøbo, Fredsminde. Skønt strømpegarn og lækker uld blev jeg forkælet med. Overvejer at holde træf oftere Og sødeste Fredsminde, nu har jeg så indrømmet, at min hukommelse også kan slå smut. Som sagt, når jeg synes om folk, så kan jeg være en rigtig drillepind Og det var jeg sååå - og må gå til bekendelse om lidt. Men min bemærkning om, at Fredsminde havde husket div. handler blot om, at min pb til hende med adresse var nået at blive slettet, inden hun havde husket min adresse. Derudover var der bestemt ingen slinger i valsen - og Fredsminde spandt også, så det var en lyst! Mens en anden en her brugte mere tid på snak og sådan. OK hun snakkede altså også

Fredsminde.jpg

Og er her så det lækre garn, Fredsminde fik tvundet, mens snak og rokkehjul gik...

Fredsminde garn.jpg

Og for at det ikke skal være nok, så havde hun medbragt noget af det der tvebinding strik, som jeg dårligt har haft tid til at følge herinde... Endda med rokken på! Jeg stod endda og gramsede på nogle håndledsvarmere, lækre, som jeg dog ikke fik fotograferet.

Fredsminde tvebinding.jpg

Og som om det ikke er nok, så havde hun mere at vise frem. Glæder mig meget til at se det færdige resultat. Spelsauen ville også fotografere det og så kom frækheden boblende igen - eller hvad det nu var, for jeg sagde, at hun skulle dreje maven, så Spelsauen kunne få et foto. Og nu var så egentlig ikke så meget af maven, jeg mente. Men der holdt Fredsminde jo altså de flotte strikkerier. Jeg er svært bange for, at jeg får igen en anden gang, eller to eller 3

Fredsminde tvebinding 2.jpg

Og som rosinen i pløseenden i aften, får I lige et dejligt minde om (fra venstre) Fredsminde, Spelsauen og bybeckmann, som hygger...

Flittige bybeckmann.jpg
    og Julemor

Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Men vi laver kun sjov med folk, vi godt kan lide, har jeg ikke ret?
    Du har nemlig HELT ret

Og tusinde tak for nogle skønne fotos, og en dejlig beretning.

Og hvor kan jeg godt forstå, at du er glad for din værtindegave fra Spelsauen. Den er da helt vildt fed!!!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Det er en sød hund, du har Spelsauen.

Ja I har rigtig hygget jer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •