Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 42

Emner: Ændring af opskrift

Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Tja, jeg vil spørge om det samme som Nette - har nemlig lige siddet og strikket en prøve, og kan ikke få det til at passe med noget der ligner et mønster.
    Der er ofte fejl i opskrifter, så medmindre du har strikket mønsteret før med godt resultat - så synes jeg ikke det kan passe
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Tja, jeg vil spørge om det samme som Nette - har nemlig lige siddet og strikket en prøve, og kan ikke få det til at passe med noget der ligner et mønster.
    Der er ofte fejl i opskrifter, så medmindre du har strikket mønsteret før med godt resultat - så synes jeg ikke det kan passe

så er vi to der har strikket uden at det blev til et pænt mønster, derefter prøvede jeg med at strikke de 2 masker sammen på vrang pinden det ligner hellere ikke rigtig noget men maske antal forbliver 17 m

Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Nu har jeg pillet det hele op. Men tænkte på at strikke omslaget og den løse sammen på vrangen - det "føltes" nemlig rigtigt - gik næsten af sigselv, men jeg strikkede prøven - måtte ligsom tvinge omslaget på plads.
    Ville det ikke danne nogle pæne V'er ??
    Kom nu vinter

nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Har du strikket det mønster, du har sat ind, jeg synes ikke jeg kan få det til at passe,
    har du kikket om det er 100 % RIGTIG SKREVET AF,????? står den noget skrevet inden eller efter mønsteret, som du måske har overset, evt. at slå om maske og ret masker skal strikkes sammen på vrang pinden. på 2.p 4.p 6.p
    kan du sætte et link til mønsteret,
    det var det jeg tænkte da jeg skrev dette indlæg,

nu efterfølgende har jeg strikket den også og det ligner heller ikke et flot mønster

derfor ville det være en hjælp med et link til mønsteret, elller et foto af det

Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    ja - det må vi jo så vente på fint du lige skrev det Nette -
    for ellers havde jeg nok prøvet igen
    Kom nu vinter

Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    jeg har ikke et link til mønsteret da det er købt, men her er hvad der står præcis:
    Hulmønster:
    1. pr 5 r, *slo, 1r løs af, 6 r*. Gentag x-x. Slut med slo, 1r løs af, 4 r
    2. p: Vr
    3. p: 3 r, *2rsm, slo, 1r, slo, 1r løs af,3 r*. Gentag *-*.
    4. p: Vr
    5. p:2 r, 2 r sm, slo,3r,slo, 1r løs af, 1 r. Gentag *-*
    Slut med 2 r.
    6. p: Vr
    7. p: r
    8. p: Vr

i opskriften er det 27 masker man har til at starte med

jeg har ikke selv strikket den kjole som mønsteret stammer fra, men ved der er andre der har lavet den med succes, så mønsteret burde være rigtigt.

Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    der står osse dette i opskriften, som ku tyde på at det ik er meningen at man hele tiden får flere masker:

Henover pinden tages der 1m ud imeliem hvert hulmønster på mønsterrapportens 7. pind. Vær opmærksom på at antallet af retm imellem mønstrene hermed øges med 1m, for hver mønsterrapport. Sørg for at mønstrene ligger lige over hinanden hele tiden.

nette strik Gæst
    venter spændt........................................... .................................................. ..

nette strik Gæst
    [QUOTE=katti;329978]jeg har ikke et link til mønsteret da det er købt, men her er hvad der står præcis:
    Hulmønster:
    1. pr 5 r, *slo, 1r løs af, 6 r*. Gentag x-x. Slut med slo, 1r løs af, 4 r
    2. p: Vr
    3. p: 3 r, *2rsm, slo, 1r, slo, 1r løs af,3 r*. Gentag *-*.
    4. p: Vr
    5. p:2 r, 2 r sm, slo,3r,slo, 1r løs af, 1 r. Gentag *-*
    Slut med 2 r.
    6. p: Vr
    7. p: r
    8. p: Vr

mønsteret:
    1. p 5 r, *slå om, 1 løs af, 6 r* gentag fra *-* Slut med, slå om, 1 løs af, 4 r
    2. p Vr
    3. p 2 r, * 2 r sm, slå om, 1 r, slå om, 1 løs af, 3 r, * Gentag fra *-*
    4. p Vr
    5. p2 r, *2 r sm, slå om, 3 r, slå om, 1 løs af, 1 r*, Gentag fra *-* Slut med 2 r

i opskriften er det 27 masker man har til at starte med,

HOV HVAD ER NU DET, det er jo ikke det samme du har skrevet her som i det første indslag.
    jeg prøver lige at strikke igen,

For at kunne hjælpe skal det være 100 % det der står i opskriften, du skriver her på siden, der er forskel på de 2 du har sat ind, blot et lille komma kan gøre en stor forskel, og nogle af talene er heller ikke ens,??????????? sååååååååååå

tror mønster danner små v er ud af hul mønsteret, har du et foto du kan vise fra mønsteret`? foto af foto el scanne ind

nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    hov hvad er nu det, det er jo ikke det samme du har skrevet her som i det første indslag.
    Jeg prøver lige at strikke igen,

for at kunne hjælpe skal det være 100 % det der står i opskriften, du skriver her, der er forskel på de 2 du har sat ind, blot et lille komma kan gøre en stor forskel, og nogle af talene er heller ikke ens,

tror mønster danner små v er ud af hul mønsteret, har du et foto du kan vise fra mønsteret`?
    Drilsk mønster 002.jpg

er det et dansk mønster, eller et der er oversat,?????

Her er mit bud prøve xx.jpg

det kan du sagtens strikke uden du for flere og flere masker,

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •