Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 42

Emner: Ændring af opskrift

Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse

Ændring af opskrift

Sidder i et dilemma :) Jeg har strikket denne kjole i forskellige versioner:http://www.familiejournal.dk/Handarb...byspencer.aspx

og tænkte nu at jeg ville lave skørtet i et mønster som jeg har fra en anden opskrift... men men men hvis jeg strikker det direkte mønster får jeg flere og flere masker og det går jo ikke.
    Så ville høre om der er nogen der kan hjælpe med at få det til at passe, så jeg ikke får flere masker, men stadig det pæne mønster...

mønsteret:
    1. p 5 r, *slå om, 1 løs af, 6 r* gentag fra *-* Slut med, slå om, 1 løs af, 4 r
    2. p Vr
    3. p 2 r, * 2 r sm, slå om, 1 r, slå om, 1 løs af, 3 r, * Gentag fra *-*
    4. p Vr
    5. p2 r, *2 r sm, slå om, 3 r, slå om, 1 løs af, 1 r*, Gentag fra *-* Slut med 2 r
    6. p Vr
    7. p r
    8. p Vr

Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Du kan vælge at strikke selve skørtet oppefra og ned - hvis altså du kan lide dit mønster på den måde.

Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    den har jeg osse overvejet. simpelthend at strikke kjolen oppefra, men i opskriften blir skørtet jo ikke større og større... er bange for det bliver mærkeligt

Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Hej

Jeg ville strikke skørtet frem og tilbage, på den måde bliver det ikke større, det er jo fordi der er omslag, som normalt strikkes på vrangpinden. Ihvertfald i de mønstre jeg har strikket med omslag. Kjolen skal jo så sys sammen midt bag....men det gør vel ikke noget...

strikkehilsner
    Rødhætte

Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Hej igen

Hmm ser lige, at hver anden pind er vrang. Så ved jeg ikke hvorfor det bliver større, troede det var omslagene der gjorde det, så nu har jeg intet bud på hvorfor. Ville dog stadig strikke oppefra.

strikkehilsner
    Rødhætte

Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Citat Oprindeligt indsendt af katti Se meddelelser
    Sidder i et dilemma :) Jeg har strikket denne kjole i forskellige versioner:http://www.familiejournal.dk/Handarb...byspencer.aspx

og tænkte nu at jeg ville lave skørtet i et mønster som jeg har fra en anden opskrift... men men men hvis jeg strikker det direkte mønster får jeg flere og flere masker og det går jo ikke.
    Så ville høre om der er nogen der kan hjælpe med at få det til at passe, så jeg ikke får flere masker, men stadig det pæne mønster...

mønsteret:
    1. p 5 r, *slå om, 1 løs af, 6 r* gentag fra *-* Slut med, slå om, 1 løs af, 4 r
    2. p Vr
    4. p Vr
    5. p2 r, *2 r sm, slå om, 3 r, slå om, 1 løs af, 1 r*, Gentag fra *-* Slut med 2 r
    6. p Vr
    7. p r
    8. p Vr
    Når jeg ser på det du har skrevet er det den slå om du har mellem 1 r og 1 løs af på 3. og 5. pind der giver de ekstra masker. Kan du have overset at den løse maske skal trækkes over en m ?

Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    nej der er ingen der skal trækkes over... tror det er fordi at i den opskrift som mønsteret stammer fra, skal kjolen blive større og større... Syntes bare det er så fint, så ville gerne kunne bruge det til andet os

Fedania Gæst
    Jeg vil foreslå, at du laver en lille prøve, hvor du på pind 1, 3 og 5 strikker 2 r sm én gang et af de steder hvor du skal lave flere ret efter hinanden (gentages naturligvis ligesom resten af mønstret mellem *'erne). Det vil give skrå løkker som kan ses, men måske er det ikke så meget, at det ødelægger det mønster du så godt kan lide?

Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Da jeg læste om dit problem, tænkte jeg også "oppefra og ned" for hvis du starter med det antal masker, som overdelen begynder med,
    og du derefter tager gradvist ud, som mønsteret viser,
    så får du jo en nederdel, som er tæt i livet og får mere og mere vidde, lidt a la rundskåret nederdel - og det vil da være flot.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af katti Se meddelelser

mønsteret:
    2. p Vr
    4. p Vr
    6. p Vr
    7. p r
    8. p Vr
    Har du strikket det mønster, du har sat ind, jeg synes ikke jeg kan få det til at passe,
    har du kikket om det er 100 % RIGTIG SKREVET AF,????? står den noget skrevet inden eller efter mønsteret, som du måske har overset, evt. at slå om maske og ret masker skal strikkes sammen på vrang pinden. på 2.p 4.p 6.p
    kan du sætte et link til mønsteret,

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •