Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Hjælp til at finde opskrift fra Onion - mønsterstrikket trøje

Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    Tror det var fordi, at der blev henvist til egen hjemmeside, kunne jeg forestille mig.

Men har gået og tænkt lidt, for nogle gange irretere det altså også mig, at man absolut skal købe garn med.
    Men nu laver jeg jo også engang imellem mine egne opskrifter, og det er altså ikke noget man kun lige bruger en eftermiddag på, især hvis den skal laves i forskellige størrelse og alle detaljerne. Og der sidder jo nogen der forsøger at leve af at lave de opskrifter som vi andre kan sidde og dåne over... det skal man jo også lige have i tankerne....

Men tænker, at hvis det skulle sælges uden garn skulle en opskrift nok op i 100 kr. bare for en opskrift og hvor mange vil betale det.... Ja bare en tanke...
    Tror at vi alle skal huske på at der er en mening med galskaben. For det er jo ikke alle der kan lave deres egne opskrifter og de skal jo have nogle at strikke, men hvis vi alle bare kopiere der opskrifter og giver dem rask væk, ja så en dag er der måske ikke nogen lækre opskrifter til os strikkegale madammer...

Det her er absolut ikke ment som et surt opstød eller noget i den stil nærmere bare lidt stof til eftertanke ;-) Hvis i forstår hvad jeg mener...

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener....

Og ja, 100 eller fx 150 kr er mange penge for en opskrift.... Men jeg tror, at der alligevel er nogle som gerne vil give det - hvis nu man har garn liggende, som kan bruges...
    Tænker, at der kunne være 2 muligheder, således at opskriften kan købes både med og uden garn...

Men det må være op til designerne, om den mulighed skal laves...

Nu ved jeg ihvertfald hvad nr min drømmetrøje har, og kan skrive den på ønskesedlen...

Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Det er irriterende, hvis designeren siger, at man kun må bruge 1 - 2 bestemte farver. Jeg vil ikke tvinges til at strikke noget til migselv med grøn og brun. Jeg vil hellere bruge alle andre farver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Hvis man er nødt til at sælge en opskrift til 100 kr. er det fordi den ikke er god nok til at blive solgt i mange eksemplarer :P

Nej jeg mener ærlig talt at de gør det for at slippe af med deres dyre garn!

lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    Tror det var fordi, at der blev henvist til egen hjemmeside, kunne jeg forestille mig.

Men har gået og tænkt lidt, for nogle gange irretere det altså også mig, at man absolut skal købe garn med.
    Men nu laver jeg jo også engang imellem mine egne opskrifter, og det er altså ikke noget man kun lige bruger en eftermiddag på, især hvis den skal laves i forskellige størrelse og alle detaljerne. Og der sidder jo nogen der forsøger at leve af at lave de opskrifter som vi andre kan sidde og dåne over... det skal man jo også lige have i tankerne....

Men tænker, at hvis det skulle sælges uden garn skulle en opskrift nok op i 100 kr. bare for en opskrift og hvor mange vil betale det.... Ja bare en tanke...
    Tror at vi alle skal huske på at der er en mening med galskaben. For det er jo ikke alle der kan lave deres egne opskrifter og de skal jo have nogle at strikke, men hvis vi alle bare kopiere der opskrifter og giver dem rask væk, ja så en dag er der måske ikke nogen lækre opskrifter til os strikkegale madammer...

Det her er absolut ikke ment som et surt opstød eller noget i den stil nærmere bare lidt stof til eftertanke ;-) Hvis i forstår hvad jeg mener...
    Jamen egentlig har du helt ret Marion. Designerne skal også have smør på brødet;
    Men jeg tror det de fleste strikkeglade gør oprør mod er, at vi skal købe noget bestemt garn til opskriften.
    Jeg synes da det er ok at købe opskrift og garn i samme butik, hvis jeg selv måtte vælge mellem bomuld og uld eller hvilken farve jeg kan lide.

Og jeg så engang et program med af disse designere, der fortalte hvorfor
    hun lavede kits. Det var fordi hun mente at lige netop disse farver passede til hendes design;
    Men for mig kan hendes design jo rigtig godt passe til mig; Men ikke lige hendes farvesmag eller garnkvalitet.

marion Gæst
    det var skam også bare en tanke.. og jeg er sørme ligeglad med hvad mine opskrifter ville blive solgt med af garn, hvis det var...

Jeg tænkte bare, om os strikkere var klar til at give omkring de 100 kr. for en opskrift uden garn....for at få designet en opskrift så koster det jo altså en del, har forhørt mig omkring og det er helt op mod 4000 kr. plus moms for at få designet nogle opskrifter. Tror nu ikke altid, at det er designeren der bestemmer men garnfirmaet....

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •