Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hjælp til at finde garn med strikkefasthed 33 m x 34 p

Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland

Hjælp til at finde garn med strikkefasthed 33 m x 34 p

Jeg er faldet for en flot, mønsterstrikket børnevest, som er i Familie Journalen i denne uge.

det angivne garn er fra Filcolana, Arwetta extra fine, som jeg ikke har mulighed for at skaffe..

Er der mon nogle af jer, som lige kan nævne et andet garn, som passer med denne fasthed, og er mere almindeligt i handelen..

Jeg har kigget på Blend fra Hjertegarn, det har jeg nemlig hjemme, men det er for tykt, med en fasthed på 26 m x 34 p = 10 x 10 cm i glat.

Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Trine Bierberg

Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Tak.. der er desværre ingen i nærheden af mig, og jeg ville nemlig tage ned og købe garn i morgen....

Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg

fredsminde Gæst

Smiler

Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Jeg er faldet for en flot, mønsterstrikket børnevest, som er i Familie Journalen i denne uge.

det angivne garn er fra Filcolana, Arwetta extra fine, som jeg ikke har mulighed for at skaffe..

Er der mon nogle af jer, som lige kan nævne et andet garn, som passer med denne fasthed, og er mere almindeligt i handelen..

Jeg har kigget på Blend fra Hjertegarn, det har jeg nemlig hjemme, men det er for tykt, med en fasthed på 26 m x 34 p = 10 x 10 cm i glat.
    Arwetta extra fine og Arwetta Classic har samme læbelængde
    - og iøvrigt som så meget andet strømpegarn -- selvom jeg ville foretrække Arwettaen, fordi det er merino
    210m/50g

bisol Gæst
    Jeg har både Arwetta extra fine og Arwetta Classic og der står strikkefastheden til at være 30m på 10cm, på dem begge to.

Så hvordan Familie Journalen er kommet frem til 33m pr 10cm, kan jeg ikke lige gennemskue.

Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Citat Oprindeligt indsendt af bisol Se meddelelser
    Jeg har både Arwetta extra fine og Arwetta Classic og der står strikkefastheden til at være 30m på 10cm, på dem begge to.

Så hvordan Familie Journalen er kommet frem til 33m pr 10cm, kan jeg ikke lige gennemskue.
    Jeg mener at det der står på bandarolen bare er vejledende. Det handler jo også om hvor løst eller fast man strikker.
    Jeg har lige strikket en vest i arwetta classic. Opskriften foreslog et andet garn, men jeg ville gerne strikke den i arwetta, strikkefastheden skulle være 26m og den ramte jeg ved at gå op på pind 3,5. Det synes jeg sagtens at garnet kan klare uden at det blev for løst.
    Måske var det ikke det du mente?

VH. Jeanet

Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Tak skal I have...

Nu har jeg været inde og finde noget af det strømpegarn, jeg har liggende, og som jeg kan se, passer det nogenlunde på fastheden.
    Så det er altså strømpegarn jeg skal have fat i...

Det Arwetta, som der er merino i, fnugger det meget, og hvordan holder det i brug??

Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Tak skal I have...

Nu har jeg været inde og finde noget af det strømpegarn, jeg har liggende, og som jeg kan se, passer det nogenlunde på fastheden.
    Så det er altså strømpegarn jeg skal have fat i...

Det Arwetta, som der er merino i, fnugger det meget, og hvordan holder det i brug??
    Det kommer an på hvor løst/stramt det er strikket. Det børnetøj jeg har strikket i arwetta fnugger ikke så meget, men det babysvøb jeg strikkede på pind 5 i arwetta fnuggede en del i starten. Nu har min veninde brugt det i over 1 år og vasket det en del gange og nu fnugger det ikke rigtig mere. Det har holdt faconen pænt og ser stadigvæk pænt ud. Jeg synes også det er rigtig godt til børnetøj fordi det er så blødt og fåes i rigtig mange farver.
    Jeg håber du finder noget garn du kan bruge.
    VH. Jeanet

bisol Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jonet Se meddelelser
    Jeg mener at det der står på bandarolen bare er vejledende. Det handler jo også om hvor løst eller fast man strikker.
    Jeg har lige strikket en vest i arwetta classic. Opskriften foreslog et andet garn, men jeg ville gerne strikke den i arwetta, strikkefastheden skulle være 26m og den ramte jeg ved at gå op på pind 3,5. Det synes jeg sagtens at garnet kan klare uden at det blev for løst.
    Måske var det ikke det du mente?

VH. Jeanet
    At det er vejlende ved jeg godt!

Men når jeg får 30m pr 10cm strikket på p 2,5, skal man da godt nok strikke stramt for at få 3m mere på 10cm, i glat ret.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •